Pernod Ricard Hellas στο CNN Greece: Προσαρμοζόμαστε στις νέες προκλήσεις, ακολουθώντας το όραμά μας

Με πίστη στο όραμα της εταιρίας να «εμπνέει ανθρώπινες στιγμές για την Ελλάδα»,  ο κύριος Cyril Claquin, Managing Director της Pernod Ricard Hellas, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο των αλκοολούχων ποτών στη χώρα, μίλησε αποκλειστικά στο CNN Greece για τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και τις συνέπειές της. «Η αγορά μπορεί να αρρωσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει» δηλώνει ο κύριος Claquin, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι χρειάζεται προσαρμοστικότητα από όλους στη νέα πραγματικότητα, κατανόηση και στήριξη προς την κοινωνία, ώστε αυτή η μετάβαση, που αναπόφευκτα θα φτάσει και σε ιστορικά χαμηλά, να ξεπεραστεί με τον καλύτερο τρόπο.

 

 Ο ίδιος στέκεται στο πώς η Pernod Ricard Hellas αντιμετώπισε τις επιπτώσεις της πανδημίας, με τη λήψη άμεσων μέτρων στήριξης, τόσο των ανθρώπων της, όσο και των bars & bartenders, των πελατών της, των προμηθευτών και της τοπικής κοινωνίας της Μυτιλήνης, όπου η εταιρεία παράγει το ΟΥΖΟ ΜΙΝΙ. «Καλούμαστε να στηρίξουμε τους ανθρώπους μας περισσότερο ποτέ», τονίζει εμφατικά, αναπτύσσοντας τους τρόπους με τους οποίους η Pernod Ricard Hellas ανέλαβε δράση τόσο κατά τη διάρκεια του lockdown όσο και στη συνέχεια, «έχοντας τον Άνθρωπο πάντα στο επίκεντρο», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως ο κύριος Claquin αναφέρει επί λέξει ότι το όραμα της εταιρείας του είναι «να εμπνέουμε ανθρώπινες στιγμές για την Ελλάδα».

ph1

Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρη τη συνέντευξη του Cyril Claquin, Managing Director της Pernod Ricard Hellas στο CNN Greece:

Κύριε Claquin, πώς αντιμετώπισε η Pernod Ricard Hellas, μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο του αλκοόλ στην Ελλάδα, την κρίση που επέφερε η πανδημία του Covid-19;

«Κατά τη διάρκεια μίας Μεγάλης Κρίσης, η Ευελιξία, η Απλότητα και το Θάρρος είναι καθοριστικά, ώστε να τη διαχειριστείς ομαλά, έχοντας τον Άνθρωπο πάντα στο επίκεντρο όλων των δράσεων. Στην Pernod Ricard Hellas, διατηρήσαμε την ψυχραιμία μας και κινηθήκαμε με αμεσότητα, ώστε να στηρίξουμε την κοινωνία μέσα στην οποία λειτουργούμε και αναπτυσσόμαστε, σε αυτή την πρωτόγνωρη κρίση. Με στόχο να συμβάλλουμε στη διαχείριση της πανδημίας και των συνεπειών της στην ελληνική κοινωνία, δημιουργήσαμε ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα πρωτοβουλιών, τόσο για το εσωτερικό, όσο και για το εξωτερικό περιβάλλον της εταιρίας μας. Προτεραιότητά μας ήταν να διαφυλάξουμε την υγεία των ανθρώπων της Pernod Ricard Hellas σε όλη την Ελλάδα. Από τις 17 Μαρτίου εργαζόμασταν πλέον από το σπίτι, ενώ παράλληλα, εξασφαλίσαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για την υγεία των ανθρώπων μας στην παραγωγή. Την ίδια στιγμή, καταφέραμε να διατηρήσουμε το 100% των θέσεων εργασίας στην εταιρία μας, χωρίς να προχωρήσουμε σε περικοπές μισθών.

CYRIL CLAQUIN PERNOD RICARD HELLAS MANAGING DIRECTOR 1

«Διατηρήσαμε τη στενή μας επαφή με τους άμεσους και έμμεσους πελάτες μας εστιάζοντας στην «επόμενη μέρα», στηρίζοντας τους συνεργάτες μας επιτρέποντας μεγαλύτερα διαστήματα αποπληρωμών στους διανομείς μας, αλλά και δίνοντας προτεραιότητα στις πληρωμές των μικρότερων προμηθευτών και προχωρώντας σε έγκαιρες πληρωμές των επιταγών μας, χωρίς να αξιοποιήσουμε το δικαίωμα των 75 πρόσθετων ημερών που μας πρόσφερε το κράτος. Εμπορικά, επικεντρωθήκαμε στα κανάλια διανομής λιανικής και e-commerce, ώστε να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες της αγοράς. Σε επίπεδο κοινωνικής ευθύνης, στρατηγική επιλογή ήταν για εμάς η στήριξη των κοινοτήτων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε: Το επιχειρηματικό οικοσύστημα των bars και των bartenders που είναι οι άμεσοι συνεργάτες μας, την τοπική κοινωνία της Μυτιλήνης, όπου λειτουργεί η παραγωγική μονάδα του Ούζου ΜΙΝΙ και τους ελληνικούς φορείς κοινωνικής επιχειρηματικότητας που εδώ και τέσσερα χρόνια στηρίζει η πρωτοβουλία μας Chivas Venture».

Pernod Ricard Hellas Brands

«Η πιο υποστηρικτική εταιρία αλκοολούχων ποτών κατά τη διάρκεια της κρίσης»

Αναλύοντας τις στοχευμένες δράσεις που ανέλαβε η Pernod Ricard Hellas, ο κύριος Claquin εξηγεί πως η εταιρεία του ήταν «η πιο υποστηρικτική εταιρία αλκοολούχων ποτών κατά τη διάρκεια της κρίσης», με δράσεις που επεκτάθηκαν για τη στήριξη των οικοσυστημάτων στα οποία δραστηριοποιείται: Οικονομική ενίσχυση της κοινότητας των bars και των bartenders και του οικοσυστήματος κοινωνικής επιχειρηματικότητας, αλλά και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας της Μυτιλήνης, ήταν οι άξονες στους οποίους κινήθηκε η στήριξη αυτή.

Ποιες στοχευμένες δράσεις ανέπτυξε η Pernod Ricard Hellas το τελευταίο αυτό διάστημα στην Ελλάδα;

Η ομαδικότητα, η εμπιστοσύνη, η διαφάνεια και η εποικοδομητική συνεργασία είναι κάποιες από τις βασικές αξίες της Pernod Ricard Hellas, γι’ αυτό κι όλες μας οι δράσεις είχαν ένα κοινό στρατηγικό άξονα: τη στήριξη των οικοσυστημάτων στα οποία δραστηριοποιούμαστε από τους χονδρεμπόρους ως τα μπαρ. Παρ’ όλες τις δυσκολίες, είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι ήμασταν η πιο υποστηρικτική Εταιρία Αλκοολούχων Ποτών κατά τη διάρκεια της κρίσης, γεγονός που λέει πολλά για την κουλτούρα μας.

Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που οι νέες συνθήκες έχουν δημιουργήσει στην αγορά των bars και παρά τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην ίδια την εταιρεία, σχεδιάσαμε δράσεις για την άμεση στήριξη τόσο των bars όσο και των bartenders, καθώς μαζί τους μας συνδέει διαχρονικά μία σχέση αμοιβαίας στήριξης και εμπιστοσύνης. Προσφέραμε χρηματοδότηση πάνω από €50.000 τόσο για την οικονομική ενίσχυση της κοινότητας των bars και των bartenders μέσω της πρωτοβουλίας του Difford’s Guide και της μη κερδοσκοπικής εταιρείας Metron Ariston - Making Responsibility a Trend, όσο και για τη χορηγία 25 virtual parties που διοργανώθηκαν από bars και clubs σε διαδικτυακές πλατφόρμες για την ψυχαγωγία των καταναλωτών στο σπίτι.

Δεν θα μπορούσαμε να μην είμαστε δίπλα στην τοπική κοινωνία της Μυτιλήνης, όπου και βρίσκεται η μονάδα παραγωγής του Ούζου ΜΙΝΙ: Ενισχύσαμε το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου και καλύψαμε τις ανάγκες 320 οικογενειών και μονοπρόσωπων νοικοκυριών σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Και βέβαια, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας σε αυτή την κρίση, μέσω του διαγωνισμού Chivas Venture στηρίξαμε άμεσα φορείς και incubators, για τη διαφύλαξη της βιωσιμότητάς τους και του κοινωνικού τους έργου σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, χρηματοδοτώντας εκπαιδευτικά σεμινάρια και δράσεις τους όπως την «Κυψέλ-e», μια ψηφιακή πλατφόρμα του Impact Hub Athens, που θα φιλοξενεί τα μικρά κοινωνικά καταστήματα που βρίσκονται στην στοά της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης.

Διαφοροποιείται η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων της Pernod Ricard Hellas μετά τις πρόσφατες εξελίξεις;

Η πρόσφατη περίοδος έβαλε τις προτεραιότητες όλου του πλανήτη σε νέα βάση, με τη δημόσια υγεία στην κορυφή τους. Εμείς άμεσα ανταποκριθήκαμε στις νέες απαιτήσεις και στις προκλήσεις που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε, προσαρμόζοντας τις προτεραιότητές μας:

  1. Βασική προτεραιότητά μας είναι να μείνουμε πιστοί στις αξίες και στο όραμα της εταιρίας μας: Να εμπνέουμε ανθρώπινες στιγμές για την Ελλάδα.
    Κατά τη διάρκεια της Κρίσης, αυτό το όραμα αναπτύχθηκε σε τρεις κατευθύνσεις: Να φερθούμε στους ανθρώπους μας με υπευθυνότητα και τη μέγιστη φροντίδα, να στηρίξουμε σημαντικά τους διανομείς και τους προμηθευτές μας και να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας μάρκες στους καταναλωτές μας για τις δικές τους ανθρώπινες στιγμές.
  1. Η ασφάλεια των ανθρώπων μας είναι υψίστης σημασίας για εμάς: Η επιστροφή μας στο γραφείο, οργανώνεται με ένα πρόγραμμα σταδιακής μετάβασης και στόχο έχει την μέγιστη ασφάλεια μέσα από τις συνθήκες εργασίας για όλους τους ανθρώπους μας.
  1. Καθοριστικής σημασίας είναι η προσαρμογή του επιχειρησιακού μας μοντέλου και της επενδυτικής στρατηγικής μας στις νέες καταναλωτικές τάσεις και ευκαιρίες που έχουν αναπτυχθεί αυτή την περίοδο.
  1. Τέλος, επαναπροσδιορίζουμε τους στόχους μας για το επόμενο οικονομικό έτος, λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη πτώση της τρέχουσας τουριστικής περιόδου.

ph3

«Η αγορά αρρωσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει»

Ο κύριος Claquin αναλύει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην ελληνική αγορά, επισημαίνοντας πως σήμερα, «οι ισορροπίες έχουν αλλάξει». Ειδικά για τον τουρισμό, αναγνωρίζει πως η κατάσταση είναι εξαιρετικά ρευστή, όμως τονίζει πως η Ελλάδα, με την επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας, αλλά και το εξαιρετικό τουριστικό προϊόν που διαθέτει, θα μπορέσει σύντομα να ανακάμψει. Για να γίνει αυτό βέβαια, χρειάζεται να επιδειχθούν από όλες τις πλευρές ικανότητες προσαρμοστικότητας στις νέες τάσεις κατανάλωσης ποτού, κατανόηση και προσπάθεια.

Η Pernod Ricard Hellas ανήκει στον Όμιλο Pernod Ricard και κυριαρχεί στην ελληνική αγορά από την ίδρυσή της το 1990, εκπροσωπώντας στη χώρα μας κορυφαίες μάρκες παγκοσμίως. Πώς εκτιμάτε ότι έχει διαμορφωθεί η αγορά αυτή τη στιγμή, μετά από σχεδόν δύο μήνες γενικού lockdown;

Η αγορά αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαδικασία επανεκκίνησης και αναδιοργάνωσης, και αυτές οι πρωτόγνωρες συνθήκες απαιτούν ιδιαίτερη κατανόηση και ικανότητα προσαρμογής για να ανταποκριθεί κανείς στο νέο περιβάλλον. Στον κλάδο μας, βρισκόμαστε στο σημείο όπου έχουν αλλάξει οι ισορροπίες ανάμεσα στην on-trade κατανάλωση που αφορά στην εστίαση (F&B) και την off-trade που αφορά το λιανεμπόριο. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η off trade αγορά λιανικής εμφάνισε αύξηση πωλήσεων και καθαρών εσόδων, ενώ το χονδρεμπόριο που καλύπτει κυρίως τα bar και τα εστιατόρια πλήγηκε σημαντικά λόγω του lock down αυτών των σημείων. Αυτή τη στιγμή, το εμπορικό περιβάλλον HORECA αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, τόσο από πλευράς τζίρου, όσο και από πλευράς καθαρών εσόδων, όμως εκτιμούμε ότι σταδιακά θα επανέλθει και θα φτάσει στα φυσιολογικά του επίπεδα. Με τη βοήθεια των μεγάλων προμηθευτών, όπως είμαστε και εμείς, καθώς και τον απαραίτητο χρόνο, η αγορά θα μπορέσει να ανακάμψει – όπως έχει δείξει η ιστορία, η αγορά μπορεί να αρρωσταίνει, αλλά δεν πεθαίνει.

Κύριε Claquin, ποια είναι η εκτίμησή σας για τη φετινή τουριστική σεζόν στην Ελλάδα; Πώς πιστεύετε πως θα κινηθεί η κατάσταση τους ερχόμενους μήνες και ειδικά από τον Ιούλιο και μετά, όταν εκτιμάται ότι θα εκκινήσει ο τουρισμός;

Ο κλάδος του τουρισμού χρειάζεται ειδική προσέγγιση, πράγματι. Όλα θα εξαρτηθούν από το πλάνο ανοίγματος των συνόρων, τη δυνατότητα των ελέγχων Υγείας, τη διάθεση των καταναλωτών και το πλάνο δράσης των ξενοδοχείων. Πρόκειται για μία πρωτόγνωρη και ως εκ τούτου διαφορετική τουριστική σεζόν, όπου όλα είναι ρευστά.

Σαφώς και η απώλεια τζίρου και εσόδων ίσως φτάσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, εκτιμάται ότι θα είναι γύρω στο 50% για την τρέχουσα σεζόν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, δεν θα έχουμε high energy trends, ούτε υψηλές καταναλώσεις. Τα περισσότερα σημεία θα εστιάσουν στο φαγητό δημιουργώντας νέες τάσεις στην κατανάλωση ποτού σε low energy mood, αυξάνοντας την κατανάλωση cocktails και long drinks. Σίγουρα θα δούμε κινήσεις περιορισμού κόστους τόσο από σημεία on trade κατανάλωσης όσο και από ξενοδοχεία, όπως για παράδειγμα με την παρουσία νέων συνεργειών στην αγορά, έτσι ώστε να περάσει η καλοκαιρινή περίοδος με τις μικρότερες δυνατές απώλειες – χαρακτηριστικό είναι ότι κάποιες ξενοδοχειακές μονάδες ή σημεία on trade δεν θα λειτουργήσουν καθόλου φέτος.

Για να αντιμετωπιστούν οι νέες αυτές συνθήκες θα χρειαστεί προσπάθεια τόσο από την πλευρά του τοπικού χονδρικού εμπορίου, όσο και από τα τελικά σημεία κατανάλωσης σε συνδυασμό με τη βοήθεια του προμηθευτικού κλάδου. Από την πλευρά μας, με την αγαστή συνεργασία που έχουμε με το τοπικό χονδρικό εμπόριο, εντείνουμε τις ενέργειές μας, ώστε να υπάρξουν όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες.

Γεγονός είναι ότι η τουριστική αγορά θα αντιμετωπίσει δυσκολίες στο να προσαρμοστεί στο νέο πλαίσιο, αλλά η εκτίμησή μας είναι ότι θα ανακάμψει αργά αλλά σταθερά. Πιστεύουμε ότι η επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με την εικόνα της ως ένας υπέροχος προορισμός διακοπών θα συμβάλει σε μεγάλη εκ νέου επιτάχυνση το καλοκαίρι του 2021.

Αυτό το καλοκαίρι, με στόχο να στηρίξουμε τον ελληνικό τουρισμό, δημιουργήσαμε και ξεκινάμε άμεσα μια digital διαφημιστική καμπάνια σε χώρες της Ευρώπης, με κεντρικό πρωταγωνιστή το Ούζο ΜΙΝΙ ως πρεσβευτή των καλοκαιρινών ανθρώπινων στιγμών στην Ελλάδα. Μέσα από τις εικόνες του ελληνικού καλοκαιριού που συνδέονται άρρηκτα με την εμπειρία γεύσης του Ούζου ΜΙΝΙ, προβάλλουμε και προωθούμε τη χώρα μας ως έναν μοναδικό και ασφαλή τουριστικό προορισμό στους πολίτες ξένων χωρών.

«Να στηρίξουμε τους ανθρώπους μας περισσότερο από ποτέ»

Ο κύριος Claquin κλείνει τη συνέντευξή του στο CNN Greece επισημαίνοντας ως σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι ανάγκη να στηριχθούν οι άνθρωποι. Παρουσιάζει το σχέδιο της Pernod Ricard Hellas για τους ανθρώπους της και τονίζει πως η μετάβαση στη νέα πραγματικότητα πρέπει να γίνει όσο πιο ομαλά γίνεται.

Θεωρείτε πως είναι απαραίτητη η χάραξη νέας πολιτικής και στοχευμένες δράσεις στήριξης εργαζομένων μετά από αυτή την πρώτη φάση της πανδημίας που – φαίνεται ότι – μόλις ολοκληρώθηκε;

Αυτή τη στιγμή, όλες οι εταιρείες βρίσκονται μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα που απαιτεί προσαρμοστικότητα και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, ταυτόχρονα με αυξημένη υγειονομική ασφάλεια. Καλούμαστε να στηρίξουμε τους ανθρώπους μας περισσότερο από ποτέ, για να γίνει η επανεκκίνηση της οικονομίας.

Στην Pernod Ricard Hellas, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τη σταδιακή, ασφαλή μετάβαση στα γραφεία μας, θα διευρύνουμε το πρόγραμμα περιοδικής τηλεργασίας που είχαμε εγκαινιάσει ήδη πολύ πριν την πανδημία. Επιπλέον, εμπλουτίζουμε το πρόγραμμα διαδικτυακής εκπαίδευσης των εργαζομένων μας, καθώς διαπιστώσαμε ότι είχε μεγάλη απήχηση και συνεχίζουμε το πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης των ανθρώπων μας, με στόχο την όσο πιο ομαλή μετάβαση στη νέα κανονικότητα.

Διαβάστε επίσης