ACS: Αντιμετώπισε την πανδημία, προχωρά «δυνατά» στην επόμενη ημέρα
Στην «πρώτη γραμμή» του αγώνα κατά του νέου κορονοϊού βρίσκεται το ιατρικό προσωπικό της χώρας, οι άνθρωποι που περιθάλπουν τους ασθενείς και φροντίζουν να γίνουν καλά και να επιστρέψουν στο σπίτι τους και πάλι υγιείς. Δεν είναι όμως οι μοναδικοί «ήρωες» της κοινωνίας μας, το έργο των οποίων αναδείχθηκε με αφορμή την πανδημία, το lockdown και την καραντίνα. Πολλοί συνάνθρωποί μας κλήθηκαν να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους εν μέσω κορονοϊού. Τα καθήκοντα αυτά μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις ήταν ιδιαίτερα αυξημένα λόγω της έκτακτης κατάστασης και ο φόρτος εργασίας πολλαπλάσιος. Τον φόρτο αυτό αντιμετώπισαν συνάνθρωποί μας, άνθρωποι της «διπλανής πόρτας» όπως συνηθίζουμε να λέμε, χωρίς καν να έχουν προηγουμένως εκπαιδευτεί κατάλληλα.
Οι εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές βρέθηκαν από τη μία στιγμή στην άλλη να πρέπει να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τις αλλαγές που έφερε στην καθημερινότητα όλων μας η πανδημία, αλλά και έναν όγκο εργασίας που έγινε πολύ απότομα πάρα πολύ μεγάλος. Καθώς όλοι μείναμε στο σπίτι, βάσει των οδηγιών και των μέτρων ασφαλείας που έλαβε η Πολιτεία για την προστασία της δημόσιας υγείας, οι online αγορές απέκτησαν τεράστια αύξηση της ζήτησης. Ο μόνος τρόπος για να προμηθευτούμε ό,τι χρειαζόμασταν ήταν μέσω διαδικτύου: Να το παραγγείλουμε και μέσω της εταιρείας ταχυμεταφορών, να το παραλάβουμε στην πόρτα του σπιτιού μας. Αυτό όμως δεν μεταφράζεται «απλώς» πως οι άνθρωποι των ταχυμεταφορών είχαν περισσότερη δουλειά, καθώς παράλληλα συνέτρεχαν όλες οι έκτακτες συνθήκες που ίσχυαν για ολόκληρη την κοινωνία.
Μέτρα ασφαλείας, προσλήψεις και ενίσχυση εξοπλισμού
Η ACS από την πρώτη στιγμή της λήψης έκτακτων μέτρων, συμμορφώθηκε απόλυτα και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αυστηρή εφαρμογή τους σε όλο το Δίκτυο των καταστημάτων της, που πράγματι, ανταποκρίθηκε υποδειγματικά και με υπευθυνότητα. Οι υποδομές και ο εξοπλισμός ενισχύθηκαν άμεσα, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε προσλήψεις εργαζομένων, ώστε να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση, αλλά και τις απουσίες εργαζομένων της που ανήκαν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίοι έπρεπε να τεθούν σε αυστηρή καραντίνα.
Αναλυτικότερα, το Δίκτυο καταστημάτων της ACS προμηθεύτηκε άμεσα από την εταιρεία όλα τα απαραίτητα μέσα αυτοπροστασίας, σε ικανές ποσότητες. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν προστατευτικά plexiglass και τζάμια στην υποδοχή του συνόλου των καταστημάτων της και καθιερώθηκε η καθημερινή απολύμανση των αποθηκευτικών χώρων. Μέσω του on line συστήματος εργασίας των υπαλλήλων ενημερώθηκαν όλοι οι εργαζόμενοι για τις απαραίτητες ενέργειες που έγιναν για την ασφάλειά τους, αλλά και την ασφάλεια των πελατών είτε στα καταστήματα, είτε κατά τη διαδικασία διανομής.
Την ίδια στιγμή, ο στόλος της ACS ενισχύθηκε με 100 αυτοκίνητα και 30 δίκυκλα, ενώ προσελήφθησαν περισσότεροι από 400 νέοι άνθρωποι στη διαλογή και στη διανομή. Η εταιρεία προχώρησε στην εκμίσθωση νέων αποθηκευτικών χώρων επιφάνειας άνω των 4.000 τ.μ., ενδυνάμωσε το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο για την εξυπηρέτηση του κοινού, με ανθρώπους και νέες τηλεφωνικές γραμμές, καθώς και με συστήματα για την υποστήριξή τους και ενίσχυσε οικονομικά τα καταστήματά της. Σε πολλές περιοχές, ειδικά της Αττικής, το προσωπικό εργάστηκε με βάρδιες και υπερεργασία, ώστε να προχωρήσει ταχύτερα η διαλογή και οι παραδόσεις των αποστολών.
Αναβαθμίζονται οι εγκαταστάσεις και ο τεχνολογικός εξοπλισμός
Ενισχυμένη από την εμπειρία του χειρισμού της κατάστασης εν μέσω lockdown, η ACS οραματίζεται την επόμενη ημέρα με ακόμα περισσότερα εφόδια για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Ήδη δημιουργείται ένα νέο, σύγχρονο κέντρο διαλογής στην Αττική, που θα αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις της. Με συνολική επιφάνεια άνω των 30.000 τ.μ. και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, θα προσφέρει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα αυτόματης διαλογής, που υπολογίζεται στις 50.000 αποστολές την ώρα. Πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση, συνολικού ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021. Παράλληλα, τοποθετούνται νέα συστήματα τηλεφωνικής υποστήριξης στα καταστήματα της ACS, εφαρμόζοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες όπως artificial intelligence, αναγνώριση φωνής κ.α. Η επένδυση αυτή προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2020.
Δίπλα στην κοινωνία
Η ACS ως εταιρεία ταχυμεταφορών συνεχίζει να στηρίζει τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες μεταφέροντας δωρεάν ποσότητες φαρμάκων και υγειονομικού υλικού για την εξυπηρέτηση ιατρικών αναγκών όσων συνανθρώπων μας βρίσκονται σε ανάγκη. Εν μέσω πανδημίας, συμμετείχε στις, μεγάλης κλίμακας, δωρεές τεχνολογικού εξοπλισμού του Ομίλου Quest προς τον ΕΟΔΥ και το υπουργείο Παιδείας, που ανήλθαν στις 500.000 ευρώ.
Παράλληλα συνέβαλλε στη δωρεάν μεταφορά υγειονομικού υλικού σε γηριατρικές μονάδες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας, Θεραπευτήρια Χρόνιων Παθήσεων και κοινωφελείς φορείς σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετώντας συνολικά 6.096 ωφελούμενους, αλλά και για νοσηλευτές σε Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας και Θεραπευτήρια Χρόνιων Παθήσεων, στη δωρεάν διανομή αντισηπτικών στα Ειδικά Σχολεία όλης της χώρας και στη δωρεάν μεταφορά δωροεπιταγών (voucher αγοράς ειδών από σούπερ μάρκετ) σε άπορες οικογένειες. Σε τοπικό επίπεδο, η ACS ανέλαβε τη δωρεάν μεταφορά tablets προς τις εκπαιδευτικές υποδομές του Νομού Πιερίας, συνεισέφερε χρηματικά για την αγορά αναπνευστήρων σε υγειονομικές μονάδες της περιφέρειας που χρειάζονται άμεση ενίσχυση, μετέφερε δωρεάν έντυπες βεβαιώσεις μετακίνησης στους κατοίκους της Τήνου και ανέλαβε τη δωρεάν διανομή βιβλίων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Βέροιας στα μέλη της για όλη τη διάρκεια του Μαΐου.
Η ACS αντεπεξήλθε στις πρωτοφανείς συνθήκες του τρίμηνου lockdown λόγω του νέο κορονοϊού και συνεχίζει την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία της, βάσει του σχεδίου επιχειρησιακής συνέχειας της εταιρείας. Επενδύει με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της και παρακολουθεί τις εξελίξεις, έτοιμη να προσαρμοστεί σε αυτές και να αναλάβει οποιεσδήποτε ενέργειες χρειαστούν για την προστασία των εργαζομένων της και του κοινωνικού συνόλου, ενώ δεσμεύεται να προχωρήσει σε οποιαδήποτε ενέργεια χρειαστεί για να υποστηρίξει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.