Ψηφιακές υπηρεσίες στην εποχή του κορωνοϊού: Όσα ήρθαν για να μείνουν
Η νέα κανονικότητα που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού διατάραξε σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο ζωής και τις συνήθειές μας. Την ίδια ώρα όμως, μας εισήγαγε πιο γρήγορα στο μέλλον, σε μια εποχή όπου η ψηφιοποίηση υπηρεσιών προσθέτει αξία όχι μόνο στην εργασία, αλλά και στις καθημερινές δραστηριότητες.
Συχνά λέγεται πως η πανδημία υπήρξε ο μεγαλύτερος καταλύτης για να μπορέσει η ψηφιακή επανάσταση να επιταχυνθεί και να απολαύσουμε τις ευκολίες που έχει να προσφέρει. Με τον μισό πλανήτη να βρίσκεται σε κατάσταση επιφυλακής ή καραντίνας, οι περισσότερες χώρες αναγκάστηκαν να καταφύγουν στην τεχνολογία προκειμένου να αποτρέψουν το «πάγωμα» των υπηρεσιών και του εμπορίου. Αλλά και σε επίπεδο προσωπικών σχέσεων, η τεχνολογία πάλι προσέφερε τη λύση, με βιντεοδιασκέψεις και ηλεκτρονικές δραστηριότητες.
Ζώντας ψηφιακά
Στη χώρα μας, όπως και αλλού, ολοένα και περισσότερες συναλλαγές μας με το δημόσιο έγιναν ηλεκτρονικές, ώστε να εξυπηρετηθούν οι πολίτες χωρίς να μετακινούνται και να έρχονται σε επαφή με κόσμο. Παράλληλα, το ηλεκτρονικό εμπόριο μπήκε πια για τα καλά στη ζωή μας, με τα e-shops να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος των αγορών κάθε νοικοκυριού και να εξυπηρετούν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, οι οποίοι συνήθισαν πια να παραγγέλνουν από την άνεση του σπιτιού τους. Ήδη από την επιβολή των πρώτων περιοριστικών μέτρων, τον Μάρτιο, ακόμα και μικρά ή συνοικιακά καταστήματα ενέταξαν την εξ αποστάσεως παραγγελία και την παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον στις υπηρεσίες τους. Ακόμα και μετά την καραντίνα όμως, οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολουθούν να διατηρούν τον ρυθμό ανάπτυξής τους και όπως φαίνεται, πρόκειται για μια τάση που ήρθε για να μείνει.
Στον επαγγελματικό τομέα, η εργασία από το σπίτι έχει πλέον καθιερωθεί στις συνειδήσεις επιχειρήσεων και εργαζομένων, με τη φυσική παρουσία στους χώρους εργασίας να γίνεται προαιρετική ή εκ περιτροπής σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους. Παράλληλα, πολλά ψηφιακά εργαλεία έχουν υιοθετηθεί προκειμένου να συντονίζεται ο φόρτος εργασίας, αλλά και να διατηρείται στο ακέραιο η παραγωγικότητα του ανθρώπινου δυναμικού.
Τέλος, την κοινωνικοποίησή μας και τη διατήρηση των διαπροσωπικών σχέσεων ανέλαβαν να διατηρήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και εφαρμογές κλήσεων και ανταλλαγής μηνυμάτων. Η αμεσότητά τους και η ευκολία στη χρήση τους μας βοηθούν να διατηρούμε τους δεσμούς μας και προσφέρουν λύσεις σε μικρούς και μεγάλους, ειδικά όσους πριν το ξέσπασμα της πανδημίας δεν ήταν εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, υποκαθιστώντας τη διά ζώσης επαφή.
Η βιντεοκλήση στο επίκεντρο
Ένα από τα πιο δημοφιλή ψηφιακά εργαλεία που βοήθησαν τα μέγιστα στην απρόσκοπτη συνέχιση της καθημερινότητας μας ως εργαζομένων αλλά και κοινωνικών όντων, ήταν οι βιντεοκλήσεις.
Στα πλαίσια της τηλεργασίας, οι περισσότερες εταιρείες άρχισαν να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία προκειμένου να εξυπηρετείται η επικοινωνία ανάμεσα στα στελέχη και τους εργαζόμενους, ενώ οι εικονικές συζητήσεις με πελάτες και συνεργάτες βρέθηκαν στο επίκεντρο των νέων αυτών συνθηκών.
Το video chat ενσωματώθηκε στην κοινωνική μας ζωή, καθώς όλο και περισσότεροι προτιμούν την επαφή και την επικοινωνία με δικούς τους ανθρώπους μέσω εφαρμογών, όπως το WhatsApp και το Viber. Οι βιντεοκλήσεις, ωστόσο, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα χρήσιμες και στον τομέα των υπηρεσιών, διευκολύνοντας τη ζωή των καταναλωτών.
Ιδιαίτερη πρόοδος έχει γίνει για παράδειγμα στις παρεχόμενες υπηρεσίες των χρηματοπιστωτικών οργανισμών, αφού οι περισσότερες υπηρεσίες είναι διαθέσιμες μέσω e-Banking, ακόμη και μέσω Mobile App.
Ωστόσο, η επαφή με έναν προσωπικό τραπεζικό σύμβουλο είναι βοηθητική για πολλούς πελάτες.
Πλέον, ακόμη και αυτό μπορεί να γίνει από την ασφάλεια και την άνεση του σπιτιού μας, αφού η υπηρεσία v-Banking, που μέχρι πριν λίγο καιρό προσφερόταν μόνο σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, πλέον διατίθεται και για τους για τους ξεχωριστούς πελάτες της υπηρεσίας Personal Banking. Αρκεί ένας υπολογιστής με πρόσβαση στο Internet για να μιλήσετε με τον προσωπικό σας τραπεζικό σύμβουλο μέσω βιντεοκλήσης.
Η είσοδος στην καινοτόμα υπηρεσία v-Banking γίνεται απλά με τους κωδικούς του e-Banking, ενώ ο πελάτης κλείνει online το ραντεβού του με τον Personal Banker μέσω του διαδραστικού ημερολογίου, όπου μπορεί να δει τη διαθεσιμότητά του online.
Μέσω αυτής της υπηρεσίας, ο ενδιαφερόμενος συνομιλεί σε πραγματικό χρόνο με τον προσωπικό του σύμβουλο, ο οποίος γνωρίζει σε βάθος το επενδυτικό του προφίλ, προσφέροντας έτσι εξατομικευμένες προτάσεις και λύσεις.
O Personal Banker θα εξυπηρετήσει τον πελάτη σε κάθε τραπεζική ανάγκη του, σαν να ήταν στην Τράπεζα. Μερικές από τις τραπεζικές εργασίες που μπορούν να γίνουν άμεσα με τη βοήθεια του Personal Banker είναι η συμμετοχή σε προθεσμιακές καταθέσεις, το άνοιγμα λογαριασμού, η συμμετοχή σε τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα και πολλά άλλα.
Παράλληλα, είναι δυνατή η ανταλλαγή αρχείων με ταχύτητα και ασφάλεια, ενώ μπορεί να γίνει και από κοινού περιήγηση σε φόρμες τις τράπεζας και με τη βοήθεια του συμβούλου, ο πελάτης να συμπληρώσει τις αιτήσεις που τον ενδιαφέρουν.
Η ψηφιακή διάσταση της εκπαίδευσης
Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη μακριά από την ημέρα που τα σχολικά μαθήματα θα πραγματοποιούνται σε μόνιμη βάση μέσα σε ψηφιακές τάξεις, αλλά η πρόσφατη εμπειρία μας απέδειξε πως ακόμη και αυτό, είναι δυνατό.
Έτσι, πολύς κόσμος συνειδητοποίησε πως μπορεί να έχει πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό, σε σεμινάρια σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας online, και να εκπαιδευτεί σε όσα μέχρι σήμερα δεν μπορούσε λόγω φυσικής απόστασης ή χρόνου.
Ακόμη και μαθήματα σωματικής άσκησης, διαλογισμού, συνεδρίες συμβουλευτικής κ.ο.κ. πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία online, βοηθώντας πολλούς ανθρώπους να τα συνεχίσουν ή να τα ξεκινήσουν.
Ας κρατήσουμε, λοιπόν, ως παρακαταθήκη όλα όσα διευκολύνουν την καθημερινότητά μας ακόμη περισσότερο!