ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρόεδρος Arclif: «Θέλουμε να κατασκευάσουμε ηλεκτρικά οχήματα και MiniVan στην Ελλάδα»

Πρόεδρος Arclif: «Θέλουμε να κατασκευάσουμε ηλεκτρικά οχήματα και MiniVan στην Ελλάδα»

Για την εξαιρετική προοπτική της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα στην οποία η εταιρία συμμετοχών του με έδρα την Ελβετία θέλει να επενδύσει, μίλησε στο CNN Greece ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Arclif Group, Αθανάσιος Λαζανάς.

Όπως αποκάλυψε κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα για συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη, έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις εδώ και περίπου εννιά μήνες με δύο βασικά σημεία στο τραπέζι.

Πρώτον, την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, και δεύτερον την επέκταση του δικτύου των σταθμών φόρτισης. Σχετικά με την φόρτιση των οχημάτων, μία ιδέα που έχει εφαρμόσει ο όμιλος σε άλλες χώρες, είναι η μετατροπή των κολώνων ηλεκτροφωτισμού σε φορτιστές ήπιας/χαμηλής ισχύος, με τον κ. Λαζανά να τονίζει ότι θα εξεταστεί αν αυτή η λύση μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα, δεδομένου του ότι οι υποδομές είναι διαφορετικές σε σχέση με το εξωτερικό.

Ωστόσο, όπως επισήμανε, η εταιρία του έχει βρει ένα σύστημα σύμφωνα με το οποίο αντί να δημιουργηθούν μεγάλοι σταθμοί φόρτισης (αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετοί στην αγορά), «θα μπορούμε να πάρουμε το ρεύμα από τις κολώνες που ήδη υπάρχουν».

Όπως εξήγησε, αυτή ήταν μια ιδέα την οποία είχε η εταιρία του εδώ και τρία χρόνια, «και έχουμε ξεκινήσει αυτή τη συζήτηση μαζί με την ελληνική κυβέρνηση αλλά και με τα στελέχη της ΔΕΗ».

«Εμείς κοιτάζουμε από τη μια να φέρνουμε και να αναπτύσσουμε καινούργιες τεχνολογίες αλλά να κοιτάζουμε από την άλλη και λίγο το κόστος καθώς δεν ταιριάζει κάθε

Ο Αθανάσιος Λαζανάς μεγάλωσε στη Βαυαρία ως γιός Ελλήνων μεταναστών και όπως σημειώνει, λόγω της καταγωγής του θα ήθελε να ξεκινήσει το πρότζεκτ της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

«Θέλουμε να φέρουμε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα για να βάλουμε την Ελλάδα στον αυτοκινητιστικό χάρτη. Από την Ελλάδα η οποία θα είναι η βάση μας, τα οχήματα που θα παράγουμε θα πωλούνται σε όλον τον κόσμο», σημείωσε.

Και συνέχισε: «Αναφορικά με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπαίνουμε σε μια νέα εποχή, ξεκινά κάτι καινούργιο. Και όταν ξεκινάει κάτι καινούργιο, πιστεύουμε ότι κάθε κράτος στον κόσμο θα ήθελε να έχει τη δυνατότητα να ξεκινήσει ένα τέτοιο πρότζεκτ», τόνισε χαρακτηριστικά.

Όπως εξήγησε ειδικότερα, η εταιρία του αυτή τη στιγμή παράγει γύρω στα 300 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μικρών Hummer στην Κίνα και τα πουλάει σε όλο τον κόσμο.

Τα οχήματα έχουν μέγιστη ταχύτητα 75 χιλιόμετρα την ώρα και θα έχουν αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Ήδη το Group σχεδιάζει ένα νέο μοντέλο και στόχος είναι, να παράγονται 8 – 10.000 οχήματα όλων των τύπων στο εργοστάσιο της Ελλάδας.

«Το αυτοκίνητο μας είναι ιδανικό τόσο για την κίνηση στην πόλη όσο και για τα νησιά. Ένα αυτοκίνητο μικρό, καθαρό. Η Tesla έχει μια πολύ υψηλή τεχνολογία αλλά αυτή η τεχνολογία κοστίζει και πολλά λεφτά. Το δικό μας αυτοκίνητο κοστίζει 18-19 χιλιάδες ευρώ και θα μπορείτε να πηγαίνετε με το καλώδιο και να παίρνετε ρεύμα από κάθε πρίζα που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα. Δεν θα χρειάζεται δηλαδή μια ειδική πρίζα», επισήμανε.

Από τη μεριά του ο Chief Technology Officer της εταιρίας, Heinz Schmitz , μίλησε και για το νέο πλάνο που προβλέπει την κατασκευή ενός ελαφρού ηλεκτρικού οχήματος (Light Electric Vehicle) το οποίο και θα μπορεί να προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού και αφού έχουν εξεταστεί και συνυπολογιστεί όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν την κίνησή του στους δρόμους.

«Αυτό που σκεφτόμαστε, είναι αντί να έχουμε διαφορετικά αυτοκίνητα για διαφορετικούς σκοπούς θα κάνουμε κάτι άλλο, είναι κάτι σαν ένα σύστημα Lego. Έχουμε μια πλατφόρμα που καλύπτει όλες τις βασικές λειτουργίες και μετά ανάλογα με τις ανάγκες φτιάχνεις τα υπόλοιπα μέρη. Δεν πρέπει να το δεις σαν αυτοκίνητο αλλά περισσότερο την e-κινητικότητα σαν λύση, πρέπει να μπορείς να δεις τη μεγαλύτερη εικόνα. Χάνεις μερικά από τα πλεονεκτήματα εάν εξετάζεις μόνο το αυτοκίνητο, μόνο τον άνθρωπο ή μόνο τους δρόμους. Πρέπει να δεις όλο αυτό μαζί, σαν ένα σύστημα, είναι ένα οργανικό σύστημα», τόνισε ο CTO που έφερε σαν παράδειγμα τα αυτοκίνητα που θα κινούνται για να ποτίσουν τα φυτά στους δρόμους, ή αυτά που θα κάνουν την αποκομιδή των σκουπιδιών.

Η Arclif Group ως επενδυτικός όμιλος, λαμβάνει κάθε χρόνο περί τα 900 πρότζεκτ και διαλέγει εξ αυτών τα 10 καλύτερα προκειμένου να τα τροφοδοτήσει με χρήματα και know- how ώστε να μεγαλώσουν. Και δεν είναι όμως μόνο η ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων στην «φαρέτρα» των επενδυτικών σχεδίων του κ. Λαζανά για τα οποία νιώθει ότι μπορεί το επόμενο διάστημα να εκτοξευτούν.

Ένα τεχνητό νύχι στη «μάχη» κατά του κορωνοϊού

Μια άλλη επένδυση με την οποία εκτιμά ότι θα άξιζε να εισέλθει στην ελληνική αγορά είναι το λεγόμενο τεχνητό νύχι.

«Στην εταιρία Wearable4You έχουμε αναπτύξει ένα τεχνητό νύχι μαζί το οποίο περιέχει ένα μικροσκοπικό τσιπ, ένα νύχι το οποίο δουλεύει χωρίς μπαταρία και μπορεί με αυτό να γίνεται η διαδικασία της ταυτοποίησης ασθενών όταν πάνε σε ένα νοσοκομείο», εξηγεί προσθέτοντας ότι η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να γίνει εξαιρετικά χρήσιμη και επίκαιρη εξαιτίας του ξεσπάσματος της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Μέσα σε αυτό το νύχι μπορεί να υπάρξει όλο το ιστορικό του κάθε ασθενή. Λόγω της τεχνολογίας που έχουμε αναπτύξει, ήδη ένα μικρό κράτος της Ευρώπης σε πληθυσμό, μας ρώτησε εάν θα μπορούσαν όλα τα άτομα που ζουν σε αυτό το κράτος να εξετάζονται για τον νέο κορωνοϊό και τα αποτελέσματα να καταχωρούνται σε αυτό το νύχι. Έχοντας αυτό το τεχνητό νύχι πάνω στο κανονικό σας, θα μπορούσατε κάθε δύο εβδομάδες να εξετάζεστε και το νύχι να περιλαμβάνει τα στοιχεία κάθε εξέτασης ώστε να γνωρίζει το κράτος πόσοι νόσησαν, πότε και σε ποιες περιοχές. Που ξέσπασε πιο πολύ η ασθένεια και που λιγότερο», πρόσθεσε.

Αναφορικά μάλιστα με το ζήτημα της προστασίας ή της προάσπισης των προσωπικών δεδομένων, ο κ. Λαζανάς έδειξε εξ αρχής πολύ ευαισθητοποιημένος.

«Και εγώ είμαι ένας άνθρωπος που δεν θέλω να ξέρει ο καθένας τι κάνω. Για αυτό και το σκεφτήκαμε πολύ σοβαρά αυτό το θέμα. Η διαφορά στη δική μας τεχνολογία είναι πως όταν το βάλετε αυτό το νύχι πάνω σας δεν μπορεί κανένας να σας πει σε ποιο σημείο βρίσκεστε, γιατί είναι χωρίς μπαταρία. Εάν κάποιος δεν θέλει να ταυτιστεί περαιτέρω με το νύχι αυτό, μπορεί να το βγάλει και επιτόπου αυτό καταστρέφεται. Αυτό δίνει μια ελευθερία στον άνθρωπο. Το φτιάξαμε έτσι αυτό το νύχι ειδικά, ώστε να επαφίεται στον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά εάν θα θελήσει να το κρατήσει ή να το βγάλει», επισήμανε.

«Το δικό μας wearable είναι βασικά μια τεχνολογία που μπορείς να συνδέσεις σε ένα άτομο με ένα τρόπο κατά τον οποίο δεν μπορείς να παραποιήσεις τη σχέση που δημιουργείται μεταξύ της συσκευής και του ατόμου αυτού, είτε σκόπιμα είτε όχι. Και αυτό γιατί από τη στιγμή που αυτό το τσιπ αφαιρεθεί από το άτομο, τότε το τσιπ αυτό καταστρέφεται. Δεν μπορεί κανείς να έχει πλέον πρόσβαση», εξήγησε από τη δική του μεριά ο κ. Schmitz.

Τα επενδυτικά σχέδια της Arclif στην Ελλάδα φαίνεται ότι δεν έχουν ταβάνι. Όπως όμως ακριβώς και η αγάπη του διευθύνοντος συμβούλου της για την γενέτειρα των γονιών του.

«Εμείς στην Arclif πρεσβεύουμε την ιδέα ‘Πίσω στις ρίζες μας’, να κοιτάξουμε να φέρουμε δηλαδή παραγωγή στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα. Το τεχνητό νύχι ή η ιδέα του ρεύματος που το βγάζεις από μια κολώνα είναι ιδέες που δείχνουν ότι με λίγη σκέψη μπορείς να καταφέρεις κάτι χωρίς να φτιάξεις μεγάλες μηχανές. Ο κόσμος θέλει εύκολα πράγματα, φθηνά πράγματα για να χειριστεί», κατέληξε.

Ο κ. Λαζανάς αναφέρθηκε και στις ελληνικές start up.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν πολύ καλές ιδέες. Το Taxibeat είναι ένα παράδειγμα. Πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά αυτά να μείνουν στην Ελλάδα και να μεγαλώσουν την δουλειά αυτή εδώ. Αυτή τη στιγμή όλα τα πρότζεκτ των οποίων η αξία προσεγγίζει το δισεκατομμυριο είναι είτε από την Αμερική είτε από την Ασία. Εμείς στην Ευρώπη έχουμε 2-3 εταιρίες που μπορούμε να τις κάνουμε να γίνουν πολύ μεγάλες αλλά μόλις φθάσουν ένα ορισμένο επίπεδο, έρχεται μια αμερικάνικη εταιρεία ή μια κινέζικη εταιρεία, δίνει μισό δισεκατομμύριο ή ένα δισεκατομμύριο και το πρότζεκτ γίνεται άλλο, όχι ευρωπαϊκό. Στην Ευρώπη δεν έχουν πιάσει το νόημα όπως οι άλλες χώρες, το είπα αυτό και στις Βρυξέλλες, άμα εμείς στην Ευρώπη δεν σταματήσουμε να βάζουμε λεφτά με ένα όριο, από εδώ και από εκεί, αντί να βάζουμε δισεκατομμύρια σε ένα πρότζεκτ δεν θα το δούμε να εξελίσσεται. Είμαστε πολύ της ανάλυσης που από τη μία είναι καλό, από την άλλη μας μπλοκάρει ώστε να σκεφτούμε το μεγαλύτερο που είναι από πίσω. Εάν είχαμε βάλει περισσότερα χρήματα στο Taxibeat θα μπορούσαμε να το δούμε να είναι τόσο μεγάλο όσο το Uber για παράδειγμα, αλλά το πουλήσαμε. Όπως έλεγαν οι Αρχαίοι Έλληνες, οι Θεοί είναι μαζί με τα άτομα που έχουν θάρρος».