ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

SAS: Πώς ελληνικές εταιρείες αξιοποιούν τα analytics και την Τεχνητή Νοημοσύνη

SAS: Πώς ελληνικές εταιρείες αξιοποιούν τα analytics και την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η ανάλυση και αξιοποίηση δεδομένων, το αποκαλούμενο και analytics, αλλά και η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσονται σε ένα από τα σημαντικότερα θέματα συζήτησης στον ευρύτερο χώρο των επιχειρήσεων και των λύσεων τεχνολογίας.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αξιοποιούν λύσεις analytics σε συνεργασία με εταιρείες όπως η SAS, εκ των ηγετών παγκοσμίως στον συγκεκριμένο τομέα, όπως φάνηκε και από τις παρουσιάσεις που έγιναν στο Beyond Tomorrow, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον online συνέδριο που πραγματοποίησε πρόσφατα η SAS. Λύσεις που παρουσιάστηκαν από στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων στο φετινό Beyond Tomorrow.

Ένα παράδειγμα αξιοποίησης λύσεων είναι η Εθνική Τράπεζα. Όπως σημειώνει στο CNN Greece ο Στέλιος Μαντάς, επικεφαλής Customer Analytics, CRM & Retail MIS στην Εθνική Τράπεζα, η τράπεζα έχει δημιουργήσει μία εξειδικευμένη ομάδα με στόχο την ανάλυση και αξιοποίηση των δεδομένων και συνεργάζεται εκτενώς με τη SAS. Μάλιστα, έχει προχωρήσει και στη δημιουργία του Analytics Center of Excellence, το οποίο παράγει ήδη λύσεις για τους πελάτες της τράπεζας αλλά και για την καλύτερη οργάνωση του οργανισμού. Σύμφωνα με τον κ. Μαντά, η Εθνική Τράπεζα χρησιμοποιεί τα analytics για μία σειρά από καινοτόμες υπηρεσίες, προκειμένου να βελτιώσει την εμπειρία αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών της.

Από τους οργανισμούς που χρησιμοποιούν εκτενώς λύσεις analytics και συνεργάζονται και με τη SAS είναι και ο όμιλος ΟΤΕ. Όπως σημειώνει ο Νίκος Σκιαθίτης, επικεφαλής λειτουργίας δικτύων σταθερής και κινητής του ομίλου ΟΤΕ, τέτοιου τύπου λύσεις χρησιμοποιούνται εκτενώς στα δίκτυα της Cosmote και αξιοποιούνται ώστε να υπάρχει πρόβλεψη και άμεση επιδιόρθωση προβλημάτων, φθάνοντας στο σημείο ακόμη και να εντοπίζει αυτόματα βλάβες που υπάρχουν στις συνδέσεις πελατών. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει πιο άμεση απόκριση και γενικότερα να βελτιώνεται το επίπεδο της εμπειρίας των πελατών. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι στον τομέα των αποκαλούμενων predictive analytics και predictive maintentance, ο όμιλος ΟΤΕ έχει κάνει σημαντικά βήματα με αποτέλεσμα να εξάγει τεχνογνωσία σε άλλες θυγατρικές της Deutsche Telekom.

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Μπαχάς, επικεφαλής του customer advisory της SAS για τη ΝΑ Ευρώπη σημειώνει ότι στόχος της SAS είναι να βρίσκεται διαρκώς κοντά στους πελάτες της και να συνεργάζονται, προκειμένου να κάνουν τα επόμενα βήματά τους προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Επιπλέον, η SAS, και αυτό ήταν κάτι για το οποίο συζήτησε ο κ. Μπαχάς στο Beyond Tomorrow, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των λύσεων ανοικτού κώδικα (open source), ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να δημιουργήσει τις καλύτερες δυνατές συνεργασίες μεταξύ της επιχειρηματικής και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Τέτοιου είδους συνεργασίες, μάλιστα, υπάρχουν αρκετές και στην Ελλάδα.

Δείτε αναλυτικά τη συνέντευξη που ακολουθεί: