SPONSORED ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου εκπαιδεύει ηγέτες στην Ιατρική

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου εκπαιδεύει ηγέτες στην Ιατρική

Η Κοσμήτορας Elizabeth Johnson επαινεί την ανοδική πορεία της Σχολής στους άξονες της καινοτόμου Ιατρικής  εκπαίδευσης και της έρευνας.

 

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου διοργανώνει Virtual Open Day for Medicine and Dentistry την Τετάρτη, 2 Ιουνίου στις 18:30.

ΔΗΛΩΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Την τελευταία φορά που συναντήσαμε την Καθηγήτρια Elizabeth Johnson, την Κοσμήτορα της Ιατρικής Σχολής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, ανέμενε με ανυπομονησία την αποφοίτηση των πρώτων τελειόφοιτων φοιτητών της Σχολής, τα «παιδιά» της, όπως τα είχε περιγράψει, την πρώτη τάξη αποφοίτων που θα γινόταν, με τα δικά της λόγια, οι πρώτοι «πρεσβευτές και ιατρικοί ηγέτες» της Σχολής.

Η Δρ. Johnson μιλάει με ένα μείγμα ενθουσιασμού, προσεγμένης σκέψης, και μητρικής ευαισθησίας, με έναν τόνο ξεκάθαρα αυθεντικό που σπανίζει στις μέρες μας ανάμεσα σε υψηλόβαθμα στελέχη της ακαδημαϊκής ιεραρχίας. Αυτό που κυριαρχεί στη συζήτηση είναι η περηφάνια της για τους φοιτητές της, το ακαδημαϊκό της προσωπικό, το ίδιο το πανεπιστήμιο, και τα συλλογικά τους επιτεύγματα.

Παραμένοντας πιστοί στο όραμα της Σχολής, όλοι οι πρόσφατοι απόφοιτοι της έχουν διαπρέψει στους αντίστοιχους τομείς τους. Μερικοί αποφάσισαν να ακολουθήσουν ανταγωνιστικά μεταπτυχιακά εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ οι υπόλοιποι προχώρησαν για την απόκτηση της ειδικότητά τους σε μαιευτική/γυναικολογική, ορθοπεδική, παιδιατρική, ενδοκρινολογία, παθολογία και οφθαλμολογία, αφού έγιναν δεχτοί σε διάφορα περίβλεπτα νοσηλευτήρια ανά τον κόσμο, σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Σουηδία, η Γερμανία, η Ελλάδα και η Κύπρος.

Το ότι σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία από τη λειτουργία της, η Σχολή προσελκύει φοιτητές από περισσότερες από 28 διαφορετικές χώρες παγκοσμίως, αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που επιβεβαιώνει το εξαιρετικό έργο της Ιατρικής Σχολής που εξελίχθηκε σε ένα κορυφαίο διεθνές κέντρο Ιατρικής εκπαίδευσης.

«Κατά συνέπεια η διαδικασία επιλογής των υποψηφίων έχει γίνει πολύ ανταγωνιστική», λέει, και επιβεβαιώνει αμέσως ότι η επιτυχής και συνεχής ανοδική πορεία της Σχολής βασίζεται όχι μόνο στους φοιτητές, αλλά και στο προσωπικό πλήρους απασχόλησης, στο κλινικό προσωπικό, στα ακαδημαϊκά προγράμματα, στη διασφάλιση και διαπίστευση ποιότητας, και, φυσικά, στην περίφημη και καινοτόμο υποδομή της Σχολής.

Είμαστε μια συνδεδεμένη, δυναμική ομάδα. «Το συλλογικό επιστημονικό προφίλ της Σχολής μας είναι πρωτοποριακό και εξαιρετικό», υποστηρίζει, με έρευνα υψηλού αντίκτυπου που δημοσιεύεται συνεχώς σε διεθνώς αναγνωρισμένα περιοδικά, όπως το Nature, και με εντυπωσιακές επιχορηγήσεις, όπως η χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ορίζοντας 2020 Vaccelerate, ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ ή την ομάδα συνεργατών Max Planck.

Τα ακαδημαϊκά προγράμματα της Ιατρικής Σχολής έχουν επίσης διευρυνθεί. Σήμερα η Σχολή αποτελείται απο δύο τμήματα: την Ιατρική και την Οδοντιατρική. Διαχειρίζεται τρία μεταπτυχιακά προγράμματα και δύο δια-τμηματικά στη Δημόσια Υγεία (MSc & PhD) ενώτο Πρόγραμμα Ιατρικής πιστοποιήθηκε επιτυχώς από τον ΔΙΠΑΕ μέσω της διαδικασίαςτου World Federation of Medical Education:“Από τις σπάνιες περιπτώσεις στις οποίες οι εξωτερικοί αξιολογητές δεν παρατήρησαντομείς μη συμμόρφωσης”.

Από το «Εγώ» στο«Εμείς»

Ερωτηθείς αν είχε εντοπίσει κάποια αλλαγή στουςφοιτητές λόγω της πανδημίας, η Δρ.Johnson επισημαίνει μια διακριτική αλλά σημαντική αλλαγή στον προσανατολισμό των φοιτητών, στην «προσωπική τους πυξίδα», όπως η ίδια αναφέρει. Τους τελευταίους μήνες, λέει, «η κατεύθυνση τους άλλαξε από το Εγώ στο Εμείς».

Αυτό, διευκρινίζει, ήταν μια διακριτική αλλά σημαντική αλλαγή. Οι φοιτητές σιγά-σιγά μετατόπισαν την εστίασή τους από τον εαυτό τους «στο ρόλο τους ωςμέλη μιας ομάδας – όπου επικεντρωνόντουσαν όχι στο τι ήταν καλό για τον εαυτό τους, αλλά στο τι ήταν καλό για τους γύρω τους – για την κοινότητά τους» δεδομένου ότικατά τη διάρκεια της κρίσης καθηγητές της Σχολήςανέλαβαν ηγετικούς ρόλους για την ευρύτερη κοινότητα και το κράτος.

Προάγοντας την Καινοτομία στην Ιατρική Εκπαίδευση

Η Ιατρική Σχολήτου Ευρωπαϊκoύ Πανεπιστημίου Κύπρουείναι γνωστή για τις τεχνολογικά προηγμένες εγκαταστάσεις της. Η Δρ. Johnson περιγράφει την επέκταση του προγράμματος με τη συμπερίληψη νέων εικονικών εργαλείων διδασκαλίας, όπως μια διαδραστική πλατφόρμα μάθησης και διδασκαλίας που χρησιμοποιεί πραγματική ανατομία και κλινικές περιπτώσεις για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, έναν Προσομοιωτή Υπερήχων, ο οποίος χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη βασικών ψυχοκινητικών και γνωστικώνδεξιοτήτων για τον έλεγχο υπερήχων, την ερμηνεία εικόνας, τις διαγνώσεις και τη λήψη κλινικών αποφάσεων.

Αυτό το Φθινόπωρο, ενώ το πρόγραμμα σπουδών θα συνεχίσει να τροποποιείται για να προσαρμόζεταιμε την ασφάλεια των φοιτητών, των καθηγητών και των ασθενών, «θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της εικονικής πραγματικότητας, να ενσωματώσουμε την Telehealth στο πρόγραμμα σπουδών, αξιοποιώντας παράλληλα την επιτυχή μετάβαση του Δομημένου Στόχου Κλινικής Εξέτασης και Προσομοίωσης σε διαδικτυακούς, εικονικούς τρόπους».

Επισημαίνει επίσης μια αποκλειστική εσωτερική καινοτομία που αναπτύχθηκε και εποπτεύθηκε από τον Αντιπρόεδρο του Τμήματος Ιατρικής, Δρ. Δημήτριο Ντουράκη, με την ονομασία “Train your medical skills at home”: Όλοι οι φοιτητές του 2ου έτους στο μάθημα Εισαγωγή στις Κλινικές Δεξιότητες έλαβαν ένα “kit”που περιέχει το υλικό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για τη δημιουργία προσομοιωτών χαμηλής τεχνολογίας για την εκπαίδευση βασικών κλινικών δεξιοτήτων στο σπίτι. Η εν λόγω ενέργεια είχε ως στόχο οι φοιτητές να αποκτήσουν δεξιότητες όπως αιμοληψία, ενδοφλέβια εισαγωγή καθετήρα, εισαγωγή ουροποιητικού και καθετήρα, όπως και να εξασκήσουν άλλες μη επεμβατικές δεξιότητες, όπως μέτρηση ζωτικών λειτουργιών, συνέντευξη ιατρικού ιστορικού και φυσική εξέταση με μέλος της οικογένειας ή συγκάτοικο, χρησιμοποιώντας το παρεχόμενο υλικό και τυποποιημένα σενάρια.

Είναι σαφές ότι η πανδημία με όλα τα εμπόδια της ενδυνάμωσε τόσο τους φοιτητές όσο και τους ακαδημαϊκούς σε ό,τι αφορά τον τρόπο διαχείρισης πρωτόγνωρων καταστάσεων, που διαφορετικά δεν θα είχαν αντιμετωπίσει.Η Δρ. Johnson επισημαίνει τρεις σημαντικούς πυλώνες που βοήθησαν τη Σχολή της να διαχειριστεί επιτυχώς την πανδημία: την Παρατηρητικότητα,την Ευελιξία και την Διαφύλαξη της Ποιότητας. Με αυτό το τρίπτυχο διασφαλίζουμε ότι οι φοιτητές μας δεν είναι μόνο εξαιρετικοί, ικανοί γιατροί, αλλά δύνανται να αντιμετωπίσουν κάθε νέα πρόκληση που μπορεί να τους φέρει το μέλλον».

Η τρίτη τάξη τελειόφοιτων φοιτητών της Σχολής, η τάξη του 2021, έχει προγραμματιστεί να αποφοιτήσει όπως είχε σχεδιαστεί αυτό το καλοκαίρι παρά την πανδημία. Πιθανότατα θα είναι και οι πιο ετοιμοπόλεμοι πρεσβευτές της Δρ. Johnson μέχρι σήμερα. Με τα δικά της λόγια, «το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου θα έχει ήδη δημιουργήσει τους επόμενους ηγέτες τηςΙατρικής Επιστήμης».