SPONSORED ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Socialab: Η διαφημιστική που κάνει τους πελάτες της viral

Socialab: Η διαφημιστική που κάνει τους πελάτες της viral

Μία διαφημιστική εταιρεία με έφεση στην επικοινωνία στο ψηφιακό περιβάλλον έχει καταφέρει 3 φορές σε ένα χρόνο να κάνει τους πελάτες της viral, με την παραδοσιακή έννοια: δημιούργησε υλικό το οποίο οι καταναλωτές επέλεξαν να μοιραστούν μαζικά στα social media.

Επιπλέον όμως, το έκανε με μηδενικό προϋπολογισμό για έξοδα, χωρίς κάποια καμπάνια στον αέρα, χωρίς έξοδα παραγωγής και χωρίς έξοδα διαφήμισης. Το έκανε με το κατάλληλο timing σε λίγες λέξεις. Και αυτό ίσως κάνει τα πράγματα λίγο πιο ενδιαφέροντα.

Η διαφημιστική εταιρεία είναι η Socialab, η οποία ξεκίνησε το 2009 ως digital agency και ωρίμασε σε διαφημιστική, καθώς σήμερα χαράσει στρατηγική και να αναπτύσσει δημιουργικό για πελάτες της σε Ελλάδα, Κύπρο και Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε καθεμία από τις τρεις περιπτώσεις, το δημιουργικό που ανέπτυξε η Socialab για τον πελάτη της είχε τη βάση του ακριβώς πάνω στο κοινό αίσθημα στο timing που έγινε η σχετική ανάρτηση, κάτι που συνήθως είναι προαπαιτούμενο.

Η πρώτη περίπτωση είναι πρόσφατη. Η πολιτεύτρια Αφροδίτη Λατινοπούλου έκανε δηλώσεις σχετικά με το κατά πόσο θα έπρεπε να είναι αποδεκτή η τριχοφυία στο γυναικείο σώμα. Η Socialab δημιούργησε την απάντηση για λογαριασμό της Veet:

Η δεύτερη περίπτωση είναι διπλή, καθώς μέσα στην καραντίνα, το sex συζητήθηκε πολύ στα social media. Και για λογαριασμό του πελάτη της, Durex, τόσο στην 28η Οκτωβρίου, επέτειο του ιστορικού «ΟΧΙ», η Socialab ανέδειξε ένα πιο σύγχρονο «όχι», το οποίο ξαναμοιράστηκε τον Ιανουάριο με την ανάδειξη του ελληνικού φαινομένου #MeToo:

Όμως ίσως η σημαντικότερη και πιο viral ενέργεια ήταν άλλη, όταν στην ημέρα του πατέρα, ο ΑΒ Βασιλόπουλος ανάρτησε την εικόνα ενός πατέρα τον οποίο η κόρη του τον έχει βάψει και στολίσει. Τα σχόλια από κάτω ήταν σε μεγάλο ποσοστό καυστικά ως προς το ότι περνάει τα λάθος μηνύματα στα παιδιά. Την πρώτη μέρα, οι καταναλωτές έπαιρναν θέση για το θέμα, τόσο υπέρ όσο και κατά, σε ένα post που συζητήθηκε πολύ.

Τη δεύτερη μέρα, η LIDL, απάντησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στηρίζοντας τον ανταγωνιστή της και κάνοντας share τη φωτογραφία με το λογότυπο του ΑΒ στη σελίδα της, τόσο στο Facebook όσο και στο Twitter. Αυτή ήταν και μάλλον παραμένει η πιο επιτυχημένη ανάρτηση που έχει κάνει share ανταγωνιστικό brand στην Ελλάδα με τα θετικά σχόλια να θάβουν στην κυριολεξία τα όποια αρνητικά. Η κίνηση αυτή χαιρετήθηκε από τα περισσότερα μέσα.

Ρωτήσαμε λοιπόν τους παράγοντες της Socialab: «Πώς μπορεί να γίνει κάποιος viral;»

Απάντησαν πως υπάρχουν πολλοί τρόποι. Άλλοι το κάνουν με giveaway με αυτοκίνητα, άλλοι το κάνουν με μεγάλο προϋπολογισμό για media buying, κι άλλοι με το να έχουν καλή σχέση με το agency τους και να τολμάνε να μιλήσουν ξεφεύγοντας από την ξύλινη γλώσσα.

Σίγουρα ο τρίτος τρόπος δεν είναι για όλους, γιατί δεν υπάρχει καμία εγγύηση για το πώς θα εκλάβει το κοινό μια κίνηση. Όμως, σίγουρα, είμαστε στη δεκαετία που τα brands θα κληθούν να πάρουν θέση σε πολλά κοινωνικά θέματα. Γι αυτό και παίζει ρόλο η αξιοποίηση του real time marketing, ώστε να κάνει τα brands relevant στο κοινό τους.

Η Socialab είναι αποκλειστικός συνεργάτης του Alba Graduate Business School όπου διδάσκει το Professional Diploma in Digital Marketing από το 2013.