ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ: Καθαρά κέρδη 210 εκατ. ευρώ το 2015

ΟΠΑΠ: Καθαρά κέρδη 210 εκατ. ευρώ το 2015

Στα 210,7 εκατ. ευρώ ανήλθαν το 2015 τα κέρδη του ΟΠΑΠ, ενώ τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) ανήλθαν σε 1,4 δισ. ευρώ.

Τα καθαρά κέρδη τετάρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 32,1% στα 51,7 εκατ. ευρώ, λόγω επιπλέον απομείωσης ύψους 15 εκατ. ευρώ της άδειας των Ελληνικών Λαχείων. Η αξία της άδειας μειώθηκε λόγω της υποαπόδοσης έναντι των αρχικών προσδοκιών κατά την ημερομηνία απόκτησής της. Σε προσαρμοσμένη βάση, τα καθαρά κέρδη δ' τριμήνου 2015 μειώθηκαν κατά 22,7% στα €58,8εκ.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν ενισχυμένα κατά 8,8% στα 377,1 εκατ. ευρώ, καθώς οι προσπάθειες της διοίκησης για εξορθολογισμό του κόστους οδήγησαν σε βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με τη μείωση των καθαρών εσόδων προ εισφορών.

Η κερδοφορία του ΟΠΑΠ του επιτρέπει να διανείμει υπόλοιπο μικτό μέρισμα ανά μετοχή 0,23 ευρώ, που λαμβάνοντας υπόψη την ήδη πραγματοποιηθείσα διανομή προμερίσματος ύψους 0,17 ευρώ οδηγεί σε συνολικό μικτό μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,40 ευρώ.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της χρήσης 2015, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ Καμίλ Ζίγκλερ ανέφερε τα εξής: «Το 2015 ήταν για την ΟΠΑΠ μία ακόμη χρονιά με σημαντικά επιτεύγματα και επιτυχημένες επιδόσεις σε οικονομικό επίπεδο. Ωστόσο, σηματοδοτήθηκε από διάφορα γεγονότα που επηρέασαν τις δραστηριότητες της εταιρείας. Η παρατεταμένη τραπεζική αργία, οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, που ισχύουν ακόμη, η αιφνιδιαστική θέσπιση ενός νέου κανονισμού με πρωτοφανείς περιορισμούς για τα VLTs και ο νόμος σχετικά με το ειδικό τέλος στα παίγνια της ΟΠΑΠ ήταν κρίσιμα ορόσημα, που επηρέασαν την εταιρεία.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η ΟΠΑΠ αντέδρασε έγκαιρα και ανέλαβε στοχευμένες και καλά οργανωμένες πρωτοβουλίες, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της και να αναζωογονηθούν υφιστάμενα παίγνιά της. Σε κανονιστικό και φορολογικό επίπεδο, οι περιορισμοί και η αβεβαιότητα παραμένουν. Παρόλα αυτά συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας, προκειμένου να λειτουργήσουμε μέσα σε ένα ορθολογικό και ισορροπημένο περιβάλλον, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων της εταιρείας και του δικτύου των πρακτόρων μας».