ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: επεκτείνεται στην Κύπρο και επενδύει σε τεχνολογία και εξυπηρέτηση

Κωτσόβολος: επεκτείνεται στην Κύπρο και επενδύει σε τεχνολογία και εξυπηρέτηση

Σε σημαντικές επενδύσεις τόσο αναφορικά με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της αλλά και όσον αφορά στον τομέα της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών ώστε να βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών του προσφέροντας και νέες υπηρεσιών προχωρά άμεσα η αλυσίδα Κωτσόβολος.

Μία άμεση κίνηση είναι η επέκταση στην Κύπρο με το άνοιγμα δύο σημείων πώλησης και ηλεκτρονικού καταστήματος, ενώ παράλληλα μέσα στους επόμενους μήνες η Κωτσόβολος προχωρά στην Ελλάδα στη δημιουργία 2 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, τη μεταστέγαση 3 καταστημάτων και στην ανακαίνιση 4 σημείων πώλησης.

Αυτό ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της αλυσίδας για το οικονομικό έτος 2020-2021, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου 2021. Η Κύπρος δείχνει να είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία, μέλος του βρετανικού ομίλου Dixons, με τον κ. Βασιλάκο να σημειώνει ότι πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα δεδομένου ότι η κυπριακή αγορά που εκτιμάται στα 150 εκατ. ευρώ ετησίως, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ο επικεφαλής της Κωτσόβολος δεν απέκλεισε πάντως το ενδεχόμενο σε περίπτωση που το εγχείρημα στην Κύπρο στεφθεί με επιτυχία -με τον στόχο να είναι το 30%-35% μερίδιο αγοράς μέσα στην επόμενη 5ετία, να υπάρξει και περαιτέρω επέκταση και σε άλλη γειτονική στην Ελλάδα χώρα.

Ενίσχυση των πωλήσεων

Σε μία αρκετά δύσκολη περίοδο λόγω των μέτρων αντιμετώπισης, ο Κωτσόβολος έδειχνε να κινείται πολύ καλά δεδομένου ότι ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 579 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος 2019-2020. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 43,8 εκατ. ευρώ, από €43,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20,9 εκατ., από 22,4 εκατ. ευρώ το 2019-2020 με τη μείωση να αποδίδεται, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, και στην πίεση που υπήρξε στα περιθώρια κέρδους δεδομένων των αλλαγών που υπήρξαν στο μείγμα των πωλήσεων. Ειδικά, το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν απώλειες στην «ποιότητα» του καλαθιού των καταναλωτών. Η «επιστροφή» σε αυτού του είδους την «ποιότητα» που σχετίζεται και με την αλλαγή του ρόλου των καταστημάτων είναι από τους στόχους που έχουν τεθεί για τα επόμενα χρόνια. «Είμαστε μία χαρά αλλά έχουμε πολύ δρόμο προκειμένου να φθάσουμε εκεί που μπορούμε να φθάσουμε» επεσήμανε ο κ. Βασιλάκος κατά τη διάρκεια της σχετικής ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης.

Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο

Προκειμένου να φθάσει σε αυτό το επίπεδο, η αλυσίδα ετοιμάζει μία σειρά από μεγάλες επενδύσεις. Για το τρέχον οικονομικό έτος το επενδυτικό πλάνο είναι ύψους 13 εκατ., εκ των οποίων τα 3 εκατ. ευρώ αφορούν τα νέα καταστημάτων και τις ανακαινίσεις σημείων πώλησης. Το μεγαλύτερο κομμάτι, που ανέρχεται στα 7 εκατ. ευρώ αφορά επενδύσεις σε καινοτόμες λύσεις τεχνολογίας, έναν τομέα όπου η Κωτσόβολος έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια με έργα που έχουν αποδώσει σημαντικά και τη βοήθησαν να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες συνθήκες των τελευταίων 12 μηνών.

Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι ο κ. Βασιλάκος ανέφερε ότι το ύψος των επενδύσεων αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες δύο χρονιές καθώς η Κωτσόβολος ετοιμάζεται να κινηθεί στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχοντας στο πλάνο της τη δημιουργία μίας τεράστιας αποθήκης 65.000 τ.μ. προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες που έχουν αρχίσει να δημιουργούνται με βάση και τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία. Η αποθήκη αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της μετά από περίπου 2 χρόνια.

Στα πλάνα είναι η επέκταση και σε συναφείς προϊοντικές κατηγορίες με τον στόχο να είναι οι 15.000 κωδικοί που έχει σήμερα η αλυσίδα να φθάσουν στις 35.000. Σε αυτό θα βοηθήσει και η έμφαση στα εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων, όπως είναι το Διαδίκτυο και το call center. Ο κ. Βασιλάκος επεσήμανε την αλλαγή που έχει σημειωθεί καθώς αυτή την περίοδο -ήτοι με τα καταστήματα ανοικτά- το ποσοστό των πωλήσεων μέσω των εναλλακτικών καναλιών είναι στο 30% όταν πριν την πανδημία ήταν στο 12%.

Παράλληλα, η αλυσίδα επενδύει σε νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης όπως είναι η υποστήριξη στο σπίτι (tech at home) και η αυθημερόν παράδοση των παραγγελιών. Μάλιστα, συνεχίζει την επένδυση σε οχήματα, έχοντας αποκτήσει τους τελευταίους μήνες 120 νέα μικρά οχήματα. Ο συνολικός στόλος ανέρχεται πλέον στα 420 οχήματα.

Επιπλέον, η Κωτσόβολος συνεχίζει μία σειρά από κινήσεις προκειμένου να προσφέρει επιπλέον επιλογές στους καταναλωτές όπως είναι, για παράδειγμα, η δημιουργία quick points που χρησιμοποιούνται για γρήγορες παραλαβές και υπάρχουν ήδη σε 72 καταστήματα της αλυσίδας. Μάλιστα, σχεδιάζει να συνεχίσει συνεργασίες όπως αυτή που ανακοινώθηκε πρόσφατα με την Zakcret Sports για την εξυπηρέτηση παραγγελιών της τελευταίας.

Τέλος, ένας τομέας όπου δίνεται ιδιαίτερα μεγάλη σημασία είναι αυτός των δράσεων που σχετίζονται με τη βιώσιμη ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η έμφαση που δίνει μία εταιρεία λιανικής πώλησης στη βιωσιμότητα αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο επιλογής για πολλούς καταναλωτές, ιδίως στην ηλικιακή κατηγορία 18-30 ετών, μία τάση που πρόκειται να ενισχυθεί στο προσεχές μέλλον.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ