ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπόθεση efood: Τι λένε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τι δηλώνουν στο #proud_efooder

Υπόθεση efood: Τι λένε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τι δηλώνουν στο #proud_efooder

Την «άλλη πλευρά» της πιο viral ιστορίας των τελευταίων ημερών βλέπουν πλέον οι πολίτες, οι καταναλωτές και οι χρήστες των υπηρεσιών της, καθώς οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της efood μιλούν για τα βιώματά τους, για την πραγματική εικόνα της εταιρείας και το εργασιακό περιβάλλον που εδώ και δέκα χρόνια έχει δημιουργήσει. 

Η efood είναι η νούμερο 1 υπηρεσία delivery στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, με καθολική αναγνώριση των ποιοτικών υπηρεσιών που προσφέρει, των ευκαιριών που δίνει στα συνεργαζόμενα καταστήματα και των συνθηκών εργασίας για την ομάδα της. Μία ομάδα, που φτάνει αισίως τα 3.500 χιλιάδες άτομα, δίνοντάς της μία θέση στην κορυφή.

Τις τελευταίες ημέρες, η efood έγινε αποδέκτης άκριτων και σφοδρότατων επιθέσεων μέσω διαδικτύου, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, λόγω ενός λάθους, το οποίο μάλιστα η ίδια η εταιρεία παραδέχθηκε δημοσίως, με ανακοίνωσή της.

Οι efooders, είτε εργαζόμενοι γραφείου, είτε ντελιβεράδες, ένιωσαν την ανάγκη να βγουν κι αυτοί δημοσίως και να φωνάξουν όλα όσα βιώνουν, όσα αποτελούν την καθημερινότητά τους, την ίδια τους τη ζωή – καθώς μιλούν όλοι οι «απέξω», νομίζοντας πως γνωρίζουν και κατέχουν την αλήθεια μέσα από μονομερείς πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο. Αυτή την αδικία, όπως τη χαρακτηρίζουν, θέλησαν να αποκαταστήσουν, καταθέτοντας την αλήθεια τους στα hashtags #proud_efooder και #restore_efood σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα.

Πέρα, λοιπόν, από την επισήμανση της ίδιας της αδικίας, οι efooders παραθέτουν μια σειρά από γεγονότα και δεδομένα για την εταιρεία τους, που αποδεικνύουν πως η εικόνα που διακινείται το τελευταίο διάστημα διαδικτυακά δεν είναι παρά μια «υπόθεση fake news» στην οποία παρασύρθηκαν οι χρήστες του διαδικτύου πριν προλάβουν να ακούσουν την άλλη πλευρά.

Όπως επισημαίνουν, η efood είναι – αρχικά – μία από τις λίγες εταιρείες που παρά τις συνθήκες πανδημίας που βιώνουμε επί 1,5 έτος, αναπτύσσεται και προσλαμβάνει εργαζόμενους για όλα τα πόστα της. Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή ενσωμάτωσε την τηλεργασία, χωρίς να υποχρεώσει σε κανονική άδεια ή άλλες παρόμοιου τύπου πρακτικές κανέναν εργαζόμενο για όσο διάστημα χρειαστεί.

Επιπλέον όμως, με δικά της έξοδα αποκλειστικά, κάλυψε και συνεχίζει να καλύπτει, τις μετακινήσεις όσων χρειάζεται ή επιθυμούν να εργάζονται από τα γραφεία της εταιρείας, με ταξί τόσο στο «πήγαινε» όσο και στο «έλα».

Ανέκαθεν, οι μισθοί στην efood καταβάλλονται κανονικά, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, μηνιαίως, ενώ ειδικά για τις υπερωρίες – ένα θέμα για το οποίο ακούγονται πολλά – οι εργαζόμενοι δηλώνουν πως δεν έχουν ποτέ υποχρεωτικό χαρακτήρα και πως πληρώνονται επίσης όπως ορίζει ο νόμος.

Κι αν όλα αυτά φαίνονται «σωστά», τυπικά και ουσιαστικά, αξίζει να επισημάνουμε πως το εργασιακό περιβάλλον της efood ορίζεται από διάφορες, μικρότερες για κάποιους, παραμέτρους, που όμως είναι αυτές που κάνουν τους εργαζόμενους να αισθάνονται σημαντικοί για τον εργοδότη τους, να αισθάνονται ασφαλείς για την εργασία τους, να αισθάνονται ήρεμοι για τη ζωή τους.

Η efood επιβραβεύει όλους τους εργαζόμενους για τη δουλειά τους με τρεις ημέρες επιπλέον άδεια για τον καθένα, ενώ κανονική, έξτρα άδεια, θεωρείται και η ημέρα των γενεθλίων του καθενός, ώστε να την περάσει όπως νομίζει εκείνος. Το πιο σημαντικό όμως είναι το ενδιαφέρον της εταιρείας, των προσώπων που την αποτελούν και τα οποία κατέχουν θέσεις ευθύνης, για κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά, για κάθε έναν που έχει ανάγκη και χρειάζεται μικρότερη ή μεγαλύτερη στήριξη, ειδικά όσον αφορά σε θέματα υγείας.

Ας μην ξεχνάμε πως η efood είναι επίσης εταιρεία που αποδεικνύει έμπρακτα, πολύ συχνά, το κοινωνικό της ενδιαφέρον, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την περίπτωση των καταστροφικών πυρκαγιών που πλήγωσαν την πατρίδα μας τον περασμένο μήνα: Οι υπηρεσίες της efood επιστρατεύτηκαν ώστε άμεσα και δωρεάν να φτάνουν στους συνανθρώπους μας που μάχονταν τη φωτιά ή είχαν ανάγκη όλα όσα χρειάζονταν.

Γνωρίζοντας όλα αυτά «από μέσα», οι εργαζόμενοι της efood αναλαμβάνουν δράση, παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους και απαντούν στην άδικη -όπως τη χαρακτηρίζουν- επίθεση, αποδέκτες της οποίας και των εν δυνάμει καταστροφικών συνεπειών της είναι και οι ίδιοι.

Γεμίζουν το #proud_efooder και το #restore_efood με την περιγραφή όσων ζουν από μέσα στην εργασιακή τους ζωή, τονίζουν πως πρόκειται για ένα εργασιακό περιβάλλον που δύσκολα συναντά ο εργαζόμενος σήμερα και μας ζητούν το πιο απλό: Να τους ακουστεί και η δική τους φωνή, για να δον όλοι πως η efood είναι μια εταιρεία για την οποία αξίζει να είναι περήφανος κάθε εργαζόμενος!