ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς μία εφαρμογή ανοίγει το δρόμο για την ψηφιοποίηση της υγειονομικής περίθαλψης

Πώς μία εφαρμογή ανοίγει το δρόμο για την ψηφιοποίηση της υγειονομικής περίθαλψης

To smartphone έχει αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των πολιτών με τις διάφορες εφαρμογές που υπάρχουν να διευκολύνουν μία σειρά από διαδικασίες. Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε τα apps να έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται και για να μπορούμε όλοι μας να διεκπεραιώνουμε εργασίες, οι οποίες -μέχρι τώρα- απαιτούσαν πολύ χρόνο και γραφειοκρατία.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η διαδικασία της συνταγογράφησης φαρμάκων και η έκδοση παραπεμπτικών για ιατρικές εξετάσεις, η οποία χαρακτηριζόταν από έντονη γραφειοκρατία και τεράστια «σπατάλη» χρόνου για τους πολίτες. Το πρώτο βήμα προς την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση αυτής της διαδικασίας ήταν η ηλεκτρονική συνταγογράφηση που ξεκίνησε το 2012. Το δεύτερο βήμα, ήταν η άυλη συνταγογράφηση, που είναι σε λειτουργία από τον Μάρτιο του 2020, και βοήθησε πολύ κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, ιδίως όσον αφορά στον προγραμματισμό των εμβολιασμών.

Το πιο πρόσφατο βήμα, όπου βλέπουμε την ακόμη μεγαλύτερη αξιοποίηση των apps και του smartphone είναι η έλευση του myHealth. Μία εφαρμογή, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα στους Έλληνες πολίτες να έχουν εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στις συνταγές, τα παραπεμπτικά και τις βεβαιώσεις τους μέσα από το smartphone τους!

Η συγκεκριμένη εφαρμογή υλοποιήθηκε από τον Όμιλο ΟΤΕ για λογαριασμό της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.ΚΑ), και είναι μία εξαιρετικά χρήσιμη εφαρμογή. Το myHealth app είναι ήδη διαθέσιμο δωρεάν για Αndroid και ΙΟS κινητές συσκευές και για την εγγραφή και είσοδο σε αυτήν το μόνο που απαιτείται είναι οι κωδικοί taxisnet. Μέσω του app, κάθε πολίτης μπορεί να βλέπει και να διαχειρίζεται από το κινητό του, εύκολα, γρήγορα και, το κυριότερο, με ασφάλεια τις φαρμακευτικές συνταγές, τα παραπεμπτικά για εξετάσεις και τις ιατρικές βεβαιώσεις, που έχουν εκδοθεί από τον θεράποντα ιατρό του με την «άυλη συνταγογράφηση».

Από τη στιγμή που θα αρχίσει να τη χρησιμοποιεί, ο πολίτης μπορεί να λαμβάνει ειδοποιήσεις στο κινητό του (push notifications) για κάθε νέα συνταγή ή παραπεμπτικό για εξέταση που εκδίδεται στον ΑΜΚΑ του, να έχει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για φάρμακα που λαμβάνει ή έχει λάβει, καθώς και σε σημειώσεις του γιατρού. Επιπλέον, υπάρχει όλο το ιστορικό του κάθε πολίτη αναφορικά με τις συνταγές φαρμάκων και τα παραπεμπτικά για ιατρικές εξετάσεις που έχουν καταχωρηθεί στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης από 1/1/2012.

Μία ενδιαφέρουσα παράμερος είναι η παροχή στους γονείς της δυνατότητας να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν τις άυλες συνταγές και τα παραπεμπτικά των έμμεσων ασφαλισμένων μελών της οικογένειας, δηλ. των ανήλικων παιδιών.

Το myHealth αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά κομμάτια ενός ιδιαίτερα περίπλοκου και πολυδιάστατου έργου που αφορά στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας συνταγογράφησης, που έχει υλοποιηθεί με τη συμβολή του Ομίλου ΟΤΕ. Το επόμενο στάδιο είναι η δημιουργία ενός πλήρους «Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας» μέσω του οποίου κάθε πολίτης θα έχει πρόσβαση σε όλες τις υγειονομικές πληροφορίες που τους αφορούν.

Στη διαδικασία ψηφιοποίησης της δημόσιας υγειονομικής περίθαλψης, ο Όμιλος ΟΤΕ έχει ενεργό ρόλο εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Το 2012 ανέλαβε να υλοποιήσει την πρώτη φάση, που αφορούσε στη διασύνδεση ιατρών και φορέων κοινωνικής ασφάλισης για την ηλεκτρονική καταχώρηση και εκτέλεση συνταγών φαρμάκων, συμβάλλοντας στην εξομάλυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Το επόμενο στάδιο ήταν τον Μάρτιο του 2020, στην αρχή της πανδημίας, όταν ο Όμιλος ΟΤΕ ανέλαβε - σε συνεργασία με την Byte και έφερε πέρας σε χρόνο ρεκόρ- τη μετάβαση στην άυλη συνταγογράφηση για πολίτες, γιατρούς και φαρμακοποιούς.

Αυτό που αξίζει να επισημανθεί είναι η μεγάλη αποδοχή που υπάρχει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Η.ΔΙ.ΚΑ πάνω από 2,6 εκατ. πολίτες έχουν εγγραφεί και εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, οι άυλες συνταγές φαρμάκων που έχουν εκδοθεί ξεπερνούν τα 26εκατ., τα άυλα παραπεμπτικά έφθασαν στα 10 εκατ., ενώ έχουν σταλεί στους εγγεγραμμένους 66 εκατ. αυτοματοποιημένα SMS έκδοσης και εκτέλεσης συνταγών και παραπεμπτικών, καθώς και 50 εκατ. email.