ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς οι νέες επενδύσεις του Ομίλου Fourlis επιταχύνουν τις παραδόσεις παραγγελιών

Πώς οι νέες επενδύσεις του Ομίλου Fourlis επιταχύνουν τις παραδόσεις παραγγελιών
Επενδύσεις συνολικού ύψους 18 εκατ. ευρώ για το νέο logistics center της Ιntersport αλλά και την αναβάθμιση του εκείνου καλύπτει τις ανάγκες της ΙΚΕΑ, στο Σχηματάρι πραγματοποιεί ο Όμιλος Fourlis.

Επενδύσεις συνολικού ύψους 18 εκατ. ευρώ για το νέο logistics center της Ιntersport αλλά και την αναβάθμιση εκείνου που καλύπτει τις ανάγκες της ΙΚΕΑ, στο Σχηματάρι πραγματοποιεί ο Όμιλος Fourlis.

«Πιστεύουμε ότι τα δύο logistics center θα ισχυροποιήσουν τον Όμιλό μας και θα μας βοηθήσουν να αντεπεξέλθουμε στις νέες απαιτητικές συνθήκες της αγοράς» σημείωσε ο Προέδρος της Fourlis, κ. Βασίλης Φουρλής κατά την παρουσίαση του αυτοματοποιημένου κέντρου logistics της Intersport, το οποίο θα εξυπηρετεί 120 καταστήματα καθώς και το e-commerce για τον κλάδο των αθλητικών ειδών του Ομίλου.

Εν μέσω πανδημίας άλλωστε το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη και συνολικά ο Όμιλος διαχειρίστηκε μεγαλύτερους όγκους, τρεις έως και τέσσερις φορές, ηλεκτρονικών παραγγελιών.

Επένδυση 12 εκατ. ευρώ στα Οινόφυτα και 6 εκατ. στο Σχηματάρι

Το νέο logistics center, χρησιμοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία ρομποτικής η οποία υποστηρίζεται και από την τεχνητή νοημοσύνη. Έχει σχεδιαστεί με προοπτική να καλύψει τις ανάγκες της Ιntersport για τα επόμενα 6-7 χρόνια ενώ μπορεί να αυξήσει τη δυναμικότητά του, μετά από επέκταση έως και 40%.

Αναμένεται δε, να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες της νέας δραστηριότητας στην οποία εισέρχεται ο Όμιλος, στον κλάδο της υγείας και ευεξίας, μέσω της συνεργασίας με τη βρετανική Holland & Barrett. Τα πρώτα καταστήματα της οποίας θα ανοίξουν στη χώρα μας στο τέλος του έτους με στόχο συνολικά πάνω από 100 καταστήματα σε βάθος 5-7 ετών σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία. Μάλιστα, μαζί με τα πρώτα φυσικά καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσει και το e-shop.

Το logistics center στα Οινόφυτα, διαθέτει 5 σταθμούς συλλογής παραγγελιών, με δυναμικότητα 500 τεμαχίων την ώρα, σημείωσε ο κ. Ανέστης Παρταλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Trade logistics, θυγατρικής της Fourlis η οποία πραγματοποίησε τη συγκεκριμένη επένδυση, ύψους 12 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το ακίνητο ανήκει στην AEΕAΠ του Ομίλου, Trade Estates.

Στόχος, όπως σημείωσε ο ίδιος είναι «αφενός να πετύχουμε καλύτερη και ταχύτερη τροφοδοσία των καταστημάτων Intersport και Αthlete's Foot. Ωστόσο η επένδυση έγινε κυρίως για να έχουμε πολύ γρήγορη ανταπόκριση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Πιστεύουμε ότι θα δώσει στον Όμιλο ένα συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Όπως εξήγησε, «συμβατικά ένας εργάτης σε μία αποθήκη μπορεί να ετοιμάσει 300- 350 τεμάχια στη βάρδια. Εμείς με 5 σταθμούς μπορούμε να βγάλουμε, σε δύο βάρδιες, 40.000 τεμάχια την ημέρα».

«Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Ιntersport πλέον, με την κεντρική αποθήκη μπορεί να έχει 24ωρη παράδοση στους πελάτες στα κύρια αστικά κέντρα για παραγγελίες home delivery και click and collect» σημείωσε από την πλευρά του ο Βαγγέλης Μπάτρης διευθύνων σύμβουλος της Ιntersport και Αthlete's Foot προσθέτοντας ότι παράλληλα θα βοηθήσει και στην καλύτερη διαθεσιμότητα προϊόντων κατά 40% στα καταστήματα.

Παράλληλα σε εξέλιξη αντίστοιχη επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του logistics center της IKEA στο Σχηματάρι. Προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες της αλλά και το καινούριο concept με τα μικρότερα καταστήματα που αναπτύσσει. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη τον Σεπτέμβριο.

Σύντομα δύο εξαγορές retail parks σε επαρχιακές πόλεις

Στο περιθώριο της παρουσίασης της νέας επένδυσης, ο επικεφαλής της Fourlis, Bασίλης Φουρλής αναφέρθηκε γενικότερα στις δραστηριότητες της ΑΕΕΑΠ Trade Estates, προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι σύντομα θα ανακοινωθούν ακόμη δύο εξαγορές εμπορικών πάρκων που ήδη λειτουργούν σε επαρχιακές πόλεις της χώρας. Σχετικά δε με το retail park 30.000 τ.μ που θα υλοποιήσει η εταιρεία στο Ελληνικό, σημείωσε ότι τα 14.000 τ.μ. από αυτά θα είναι καταστήματα του Ομίλου ενώ για την υπόλοιπη έκταση, βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετούς retailers.

Ο κ. Φουρλής αναφέρθηκε τέλος και στη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, λόγω του πολέμου αλλά και της κρίσης της πανδημίας στην Κίνα, εξηγώντας ότι περισσότερο από τις δραστηριότητες του Ομίλου έχει πληγεί η ΙΚΕΑ. Παρότι, όπως εξήγησε, η ΙΚΕΑ βρίσκεται πάνω, τόσο από την περσινή χρονιά όσο και από το 2019 σε πωλήσεις, εκτιμάται ότι χάνει περίπου 15-20%, λόγω των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Aύξηση πωλήσεων 27,4% του Ομίλου το πρώτο τρίμηνο του 2022

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε την Τρίτη ο Όμιλος Fourlis, οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 96,3 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 27,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ανήλθαν στα 16,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με 3,8 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο πέρσι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγαλύτερο μέρος του πρώτου τριμήνου 2021, τα καταστήματα είτε ήταν κλειστά λόγω lockdown, είτε υπολειτουργούσαν λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας.

Οι ενοποιημένες λειτουργικές ζημίες προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR), το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε 0,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,5 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ζημίες προ φόρων το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε 7,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,5 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ζημιές μετά από φόρους ήταν 5,7 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικά οι δραστηριότητες του Ομίλου:

Στα 61,8 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), αυξημένες κατά 35,2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Oι πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 57,8% ενώ στις υπόλοιπες χώρες δραστηριότητας του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 12,1% συγκρινόμενες με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Το EBITDA(OPR) ανήλθε σε 1,4 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ.

Στη λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT & THE ATHLETE’S FOOT), οι πωλήσεις ανήλθαν στα 34,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 15,7% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 (29,9 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31,0%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 1,5%, συγκρινόμενες με το πρώτο τρίμηνο του 2021.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ