ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλες προσδοκίες για το ελληνικό κρασί από τον τουρισμό

Μεγάλες προσδοκίες για το ελληνικό κρασί από τον τουρισμό
Το ελληνικό κρασί έχει μεγάλες προσδοκίες για το επόμενο διάστημα λόγω του τουρισμού, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου

Στην καλή πορεία του τουρισμού το φετινό καλοκαίρι ποντάρουν πολλά τα ελληνικά οινοποιεία, καθώς παρά το δύσκολο πρώτο τρίμηνο τους έτους, οι μήνες που ακολούθησαν ήταν θετικοί και ως εκ τούτου γεμίζουν με αισιοδοξία τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Σε μια περίοδο που σχεδόν στο σύνολό της η αγορά εκφράζει ανησυχία για μείωση της κατανάλωσης λόγω των συνεχών ανατιμήσεων και της αύξησης του κόστους ενέργειας που πλήττει τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές, ο κλάδος του ελληνικού κρασιού μοιάζει να είναι από τις λιγοστές εξαιρέσεις στο συγκεκριμένο ζήτημα.

«Τόσο ο Απρίλιος όσο και ο Μάιος ήταν δύο καλοί μήνες για τον κλάδο και το ελληνικό κρασί έχει μεγάλες προσδοκίες για το καλοκαίρι λόγω του τουρισμού και της κατανάλωσης που αναμένουμε» σημειώνει στο CNN Greece o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιάννης Βογιατζής.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους πάντως, επισημαίνει ο κ. Βογιατζής, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα κυρίως στα σούπερ μάρκετ – όπως άλλωστε έχουν αποτυπώσει στα στοιχεία τους και οι εταιρείες που πραγματοποιούν τις σχετικές μετρήσεις.

Βεβαίως η σύγκριση γίνεται με το 2021 όταν λόγω της κλειστής εστίασης η κατανάλωση κρασιού είχε ...μεταφερθεί στο σπίτι και εκείνη την περίοδο οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και τις κάβες ήταν αυξημένες. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι εστιατόρια, μπαρ και καφετέριες τους τρεις πρώτους μήνες του 2022 είχαν ανοίξει, οι πωλήσεις και σ αυτό το κανάλι κατέγραψαν «χαμηλές πτήσεις».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα το κόστος των υλικών συσκευασίας

Στο ζήτημα των ανατιμήσεων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, εξηγεί πως στο ελληνικό κρασί όσες αυξήσεις έγιναν ήταν συγκρατημένες. Οι τιμές των πρώτων υλών δεν επηρέασαν το κόστος παραγωγής καθώς οι επιχειρήσεις τις είχαν ήδη προμηθευτεί από το προηγούμενο διάστημα ενώ η σημαντικότερη επιπλέον επιβάρυνση που δέχθηκαν ήταν από το κόστος των υλικών συσκευασίας.

Παράλληλα, «συγκρατημένα καλή» χαρακτηρίζει ο κ. Βογιατζής και την πορεία των εξαγωγών καθώς όπως εξηγεί, μετά την πανδημία η «αγορά αναδιοργανώνεται». Άλλωστε έπειτα από την άρση των περιοριστικών μέτρων άνοιξαν σημαντικές αγορές του εξωτερικού για το ελληνικό κρασί όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία οι οποίες την προηγούμενη διετία ήταν σχεδόν «παγωμένες». Αντίθετα μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι ευρωπαϊκές αγορές εμφανίζονται όπως είναι φυσικό περισσότερο επιφυλακτικές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρώτη, σε εξαγωγές, χώρα για το ελληνικό κρασί είναι η Γερμανία, στην οποία ακόμη και εν μέσω πανδημίας οι πωλήσεις είχαν ανοδική πορεία. Ακολουθούν στη δεύτερη θέση οι ΗΠΑ και εν συνεχεία Καναδάς, Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Κίνα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ