Χ. Παππάς: «Αν δεν ακούς τις ανάγκες των ανθρώπων της εταιρείας σου, καμία εξέλιξη δεν έχει νόημα»
Ανανεώθηκε:
Μιλήσαμε με τον ιδρυτή της eLearning Industry, μίας εταιρείας-πρότυπο, που κέρδισε το βραβείο Best Workplace Hellas 2022.
Λίγους μόλις μήνες αφότου πιστοποιήθηκε ως “Great Place to Work” από το Great Place to Work Ελλάδας, το Ινστιτούτο που αξιολογεί εργασιακά περιβάλλοντα στη χώρα μας βάσει του πιο αξιόπιστου μοντέλου μεθοδολογίας, η eLearning Industry του Χριστόφορου Παππά κέρδισε την υψηλότερη τιμή του Ινστιτούτου - ονομάστηκε Best Workplace Hellas for 2022, με έμφαση στο αίσθημα κοινότητας που δημιουργεί για τους εργαζομένους της. Μιλώντας στον ιδρυτή της, αντιλαμβάνεται γρήγορα κανείς πως μία τέτοια εξέλιξη θα ερχόταν εντελώς οργανικά για την επιχείρησή του, γιατί η έμφαση που διαχρονικά έχει δώσει στις αξίες της έχει δοθεί με τρομερή συνέπεια.
“Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το να αφοσιωθούμε στο company culture της eLearning Industry”, εξηγεί. “Τις αξίες της και τον τρόπο ένταξής τους στην κουλτούρα της εταιρείας. Αυτό ήταν πολύ βασικό στοιχείο της επιτυχίας και ένα στοίχημα για όλα τα μέλη της ομάδας. Ήθελε πολλή δουλειά η προσαρμογή στο νέο μας όραμα, πήρε πάνω από 2 χρόνια. Η εταιρεία μπορεί να είναι πελατοκεντρική, όμως παράλληλα πιστεύουμε ότι οι χαρούμενοι εργαζόμενοι σημαίνουν χαρούμενους πελάτες. Εάν οι πελάτες δεν είναι ευχαριστημένοι, αυτό συνήθως συμβαίνει επειδή δεν είναι ευχαριστημένοι οι εργαζόμενοι. Όλα αντικατοπτρίζονται. Ο βασικός μας σκοπός είναι ο κάθε εργαζόμενος να έρχεται με χαρά στη δουλειά, να κάνει αυτό που του αρέσει και στο οποίο μπορεί να εξελιχθεί, ώστε να δίνει κάθε μέρα τον καλύτερό του εαυτό. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα. Αλλιώς καμία εξέλιξη δεν έχει νόημα”.
Όλα ξεκίνησαν το 2012 σε ένα καφέ της Αθήνας. Τότε η πρώτη σκέψη ήταν να δημιουργηθεί μία online κοινότητα που θα έδινε το ανοιχτό βήμα σε επαγγελματίες να μοιραστούν τις απόψεις τους. Ως τότε το background του Χριστόφορου Παππά ήταν ένα Bachelor στη Μουσική, και δύο μεταπτυχιακά στις Η.Π.Α., το ένα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και το δεύτερο στις εκπαιδευτικές τεχνολογίες και τους τρόπους που αυτές εφαρμόζονται στην online εκπαίδευση. Κάπως έτσι γεννήθηκε η eLearning Industry, αρχικά ως ιδέα μίας δικής του επιχείρησης που δε θα κούμπωνε μονάχα με εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και με τη συνεχή εκπαίδευση υπαλλήλων από διαφόρων ειδών κατηγορίες εταιρειών. Προς έκπληξή του δεν είχε φτιάξει κανείς κάτι αντίστοιχο.
“Ήταν εμφανές ότι υπήρχε η ανάγκη να δημιουργηθεί κάτι niche, όπου μιλώντας για καινοτόμες στρατηγικές και trends ο κάθε επαγγελματίας θα είχε τη δυνατότητα να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το community, αλλά και να μάθει περισσότερα για να εξελιχθεί ο ίδιος”, περιγράφει. “Αυτό που έκανε την eLearning Industry να ξεχωρίσει είναι το ότι προσφέρουμε ελεύθερο βήμα στους επαγγελματίες του χώρου να μιλήσουν για τις απόψεις τους και να μοιραστούν ανησυχίες, αλλά και θεωρίες πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα που τους απασχολούν. Άλλοι online publishers πληρώνουν δημοσιογράφους και επαγγελματίες για να γράψουν ένα άρθρο που μπορεί απλά να προωθεί ένα προϊόν, ή χρεώνουν όποιον θέλει να γράψει κάτι στο site τους. Εμείς, με βασική αρχή τον εκδημοκρατισμό των απόψεων, προσφέρουμε την ευκαιρία σε επαγγελματίες του eLearning να γράψουν άρθρα δωρεάν”.
“Προσφέρουμε επίσης υπηρεσίες editing, proofreading καθώς και μεγάλο exposure στα media χωρίς κόστος για τους free-authors”, συνεχίζει. “Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα των χορηγούμενων άρθρων, όμως κατά κύριο λόγο μας ενδιαφέρει η άποψη των επαγγελματιών που δεν έχουν κάτι να κερδίσουν, που κατά βάση θέλουν να προσφέρουν στο community και στην εξέλιξη του κλάδου. Γι’ αυτό και τους ενθαρρύνουμε να μοιραστούν την άποψή τους με τους συναδέλφους τους και να ξεκινήσουν το guest blogging στην eLearning Industry”.
Αυτή τη στιγμή πάνω από 1.400 επαγγελματίες δημοσιεύουν τα άρθρα τους στην eLearning Industry, πάνω από 150 άρθρα ανεβαίνουν μηνιαίως στην πλατφόρμα σε 68 διαφορετικές κατηγορίες παράλληλα με τα eBooks και τα webinars που είναι διαθέσιμα, ενώ οι αναγνώστες μπορούν να βρουν θέματα σχετικά με τεχνικές και στρατηγικές του eLearning, τρόπους διδασκαλίας, αφιερώματα για τον εκπαιδευτικό αλλά και τον εταιρικό τομέα, αλλά και use-cases όπως είναι η συνεχής ανάπτυξη δεξιοτήτων προσωπικού, ο προσανατολισμός και η εκπαίδευση νέων υπαλλήλων, η ενίσχυση συμμετοχής εκπαιδευόμενων στα μαθήματα, και οι νέες τεχνολογίες όπως τα AR/VR και η σχέση τους με την εκπαίδευση μεταξύ άλλων.
Παράλληλα η εταιρεία ανεβάζει συχνά θέσεις εργασίας σχετικές με eLearning ρόλους, έχει ηλεκτρονικούς καταλόγους με προγράμματα για δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου eLearning, καθώς και προγράμματα για επαγγελματίες της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού (HR), αλλά και πάνω στο Project Management. Οι κατάλογοί της περιλαμβάνουν τα καλύτερα εργαλεία της αγοράς, καθώς και κριτικές από χρήστες έτσι ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να συγκρίνουν και να διαλέξουν το καλύτερο πρόγραμμα για τις ανάγκες τους. Ούτε εδώ όμως τελειώνουν οι υπηρεσίες.
“Εκτός από το να προσφέρει δωρεάν γνώση στο eLearning Community, η εταιρεία μας προσφέρει και υπηρεσίες marketing σε εταιρείες του κλάδου ώστε να τους βοηθήσει να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στους επαγγελματίες του χώρου”, αναλύει ο ιδρυτής. “Οι βασικοί πελάτες μας βρίσκονται στις Η.Π.Α., στον Καναδά, στην Αυστραλία και στην Ευρώπη. Βοηθά πολύ επίσης το γεγονός ότι εμφανιζόμαστε στις πρώτες σελίδες της Google. Το organic traffic μας ήταν σχεδόν 82% για το 2021. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που ενδιαφέρεται για ένα συγκεκριμένο θέμα πάνω στο eLearning είναι πολύ πιθανό να μας βρει μέσω των μηχανών αναζήτησης”.
Οι αξίες της eLearning Industry, δηλαδή μεταξύ άλλων το πάθος, η ακεραιότητα, η προσωπική σφραγίδα που ενθαρρύνεται στην αρθρογραφία, η ομαδική και διασκεδαστική δουλειά, η αγάπη για τη μάθηση, τη μοιρασιά της γνώσης και το feedback, ήταν τα θεμέλια που βοήθησαν την εταιρεία να ανταπεξέλθει κατά την εκτόξευσή της στη διάρκεια της πανδημίας.
“Μετά το Μάρτιο του 2020 υπήρξε ένα τεράστιο peak”, θυμάται ο ιδρυτής. “Μέσα σε λίγους μόλις μήνες το traffic μας ανέβηκε σε πάνω από 1 εκατομμύριο χρήστες το μήνα. Ο κόσμος άρχισε να ψάχνει για online learning, virtual training, remote solutions, hybrid learning, οπότε η eLearning Industry έγινε ο βασικός ιστότοπος παγκοσμίως για να βρει κάποιος πληροφορίες πάνω σε βασικά ερωτήματα όπως για παράδειγμα τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα του eLearning”.
“Αυτό που έχουμε παρατηρήσει είναι ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις συντονίζονται στο να ενισχύσουν το εργατικό τους δυναμικό με περισσότερα skills, αλλά και στο να βελτιώσουν τη δική τους εταιρική κουλτούρα”, προσθέτει. “Όλα ξεκινούν από την εκπαίδευση και από το τι προσφέρεις στους υπαλλήλους. Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με προβλέψεις η αγορά του online learning θα αξίζει $325 δις το 2025. Πλέον όλα μπορούν να γίνουν διαδικτυακά και αυτό σημαίνει απελευθέρωση και λιγότερα κόστη για όλους”.
Όσο για την εξέλιξη των εργαζομένων της eLearning Industry, αυτοί είναι οι πρώτοι που απολαμβάνουν την εκπαίδευση που στηρίζει η εταιρεία. Άλλωστε και ο ίδιος ο Χριστόφορος Παππάς συνεχίζει ακόμη να μαθαίνει. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το Leadership Course του IMD Business School, με βασικό στόχο να βελτιώσει τις ηγετικές του ικανότητες και να ανανεώσει την κουλτούρα της επιχείρησης.
“Η εταιρεία είναι οι εργαζόμενοί της”, τονίζει. “Επομένως επενδύουμε σε αυτούς. Δίνουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν training για κάτι που τους ενδιαφέρει. Πολλές φορές η εκπαίδευση έχει σχέση με τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους σχετικά με τη δουλειά, όμως μπορεί να έχει να κάνει και με συμπεριφορές, ηγετικές ικανότητες, δημιουργικότητα ή ψυχολογία. Τους ακούμε και προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε στο να προσφέρουμε ευέλικτες λύσεις για να γίνει ευκολότερη η εργασία τους. Επίσης οργανώνουμε συχνά workshops και events ώστε να βελτιώσουμε το team building αλλά και τη συνεργασία μεταξύ των μελών”.
Κάπως έτσι δεν έρχονται και τα βραβεία;
“Το βραβείο Best Workplace Hellas for 2022 ανήκει στους ανθρώπους μας. Χωρίς τα μέλη της ομάδας η eLearning Industry δεν θα είχε την ίδια ταυτότητα. Το άξιζαν και με το παραπάνω. Το να κερδίζεις ένα τέτοιο βραβείο ανεβάζει τον πήχη. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο έχουμε σκοπό να ξεπερνάμε τον εαυτό μας και να γινόμαστε ακόμη καλύτεροι. Μας αρέσουν οι προκλήσεις και έχουμε ήδη πολλά σχέδια για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την εταιρική κουλτούρα μας”.
Μιλώντας για σχέδια, ποια είναι τα επόμενα;
“Σε λίγο καιρό η eLearning Industry θα κλείσει 10 χρόνια λειτουργίας και έχουμε πολλούς λόγους για να το γιορτάσουμε”, μας λέει κλείνοντας. “Όπως συμβαίνει και με τα παιδιά μιας οικογένειας, τότε περίπου αρχίζει η εφηβεία. Ως περήφανος γονιός θα ήθελα να εξελιχθεί και να απλώσει τα φτερά της. Ως πρώτη μου εταιρεία είναι και το πρώτο μεγάλο σχολείο, τόσο για μένα όσο και για την ομάδα. Θα ήθελα να γίνει παράδειγμα για άλλους και να καταφέρει να φτάσει στο πιο ψηλό σκαλί. Ήδη έχουμε στα σκαριά πολλές ιδέες για νέες, spin-off εταιρείες. Σταδιακά θα χρειαστούμε νέα άτομα για να πετύχουμε παρέα τη δημιουργία και άλλων χώρων όπου οι εργαζόμενοι θα χαίρονται να κάνουν πραγματικότητα τις ιδέες τους με αξιοπρεπείς μισθούς και παροχές. Υπάρχει ήδη σχέδιο επέκτασης της ιδεολογίας μας στο online marketing, το software development και τις καινοτόμες SaaS (Software as a Service). Το όνειρό μου είναι να δω την eLearning Industry να μεταλαμπαδεύει τις εταιρικές αξίες και την εταιρική κουλτούρα της”.
Info: https://elearningindustry.com/
*Επιμέλεια φωτογραφιών: Ευάγγελος Δημόπουλος