ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: Συνεχίζει ανοδικά με έμφαση στην καλύτερη εμπειρία των πελατών

Κωτσόβολος: Συνεχίζει ανοδικά με έμφαση στην καλύτερη εμπειρία των πελατών
Η μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων της χώρας πέτυχε αύξηση 13,1% των πωλήσεων της κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2021-2022

Η διατήρηση του θετικού προσήμου όσον αφορά στην αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας αλλά και της έμφασης σε νέες υπηρεσίες που θα βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών με το φυσικό κατάστημα να παίζει κεντρικό ρόλο στη στρατηγική δείχνουν να αποτελούν τους βασικούς στόχους της Κωτσόβολος και για το τρέχον οικονομικό έτος της εταιρείας.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων της χώρας πέτυχε αύξηση 13,1% των πωλήσεων της κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2021-2022 (Μάιος 2021 – Απρίλιος 2022) με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 654 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 51,7 εκατ. ευρώ από 43,8 εκατ. ευρώ (+18% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος) με τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) να ανέρχονται στα 25,2 εκατ. ευρώ από 20,9 εκατ. ευρώ (+20,5%).

Η χρονιά, όπως επεσήμανε ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, είχε αρκετές ιδιαιτερότητες, με την Κωτσόβολος πάντως να καταφέρνει να κερδίσει μερίδια αγοράς, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των ιδιαιτεροτήτων ήταν το γεγονός ότι τα ταμειακά διαθέσιμα μειώθηκαν στα 59,4 εκατ. ευρώ από 76,6 εκατ. ευρώ λόγω της προσπάθειας που έγινε για την εξασφάλιση αποθεμάτων σε προϊόντα όπως είναι οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές και οι προσωπικοί υπολογιστές ενόψει δράσεων όπως είναι η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών και η Ψηφιακή Μέριμνα ΙI, οι οποίες υλοποιούνται αυτή την περίοδο.

Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Βασιλάκος, το 2021 η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών έφθασε στα 2,565 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 22,5% σε σχέση με το 2020 που ήταν στα 2,095 δισ. ευρώ. Το 2021 όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν αύξηση με την πληροφορική και τον κλιματισμό να είναι εκείνες με τα μεγαλύτερα ποσοστά (34% και 44% αντίστοιχα).

Πάντως, το 2022 έχει ξεκινήσει λίγο διαφορετικά, καθώς το πρώτο τετράμηνο παρατηρείται μία μείωση της τάξεως του 6,3%, ενώ τον Μάιο και τον Ιούνιο υπάρχει περαιτέρω επιβράδυνση κυρίως στις κατηγορίες της τηλεόρασης και του κλιματισμού.

Βέβαια, η σύγκριση γίνεται με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 που υπήρχε το Eurο όσον αφορά στις τηλεόρασης, ενώ για τον κλιματισμό φέτος οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες, ενώ υπήρχε και το θέμα της «αναμονής» ενόψει του προγράμματος «Ανακυκλώνω Αλλάζω συσκευή».

Παρά πάντως το γεγονός ότι το τρέχον οικονομικό έτος θεωρείται δύσκολο ο κ. Βασιλάκος παρουσιάστηκε αισιόδοξος τόσο για την πορεία της οικονομίας όσο και για τα αποτελέσματα της Κωτσόβολος.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, η καλή πορεία του τουρισμού σε συνδυασμό με τις κρατικές ενισχύσεις προς τα νοικοκυριά είναι πολύ πιθανό να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στις πληθωριστικές πιέσεις και αυτό να βοηθήσει ώστε η ιδιωτική κατανάλωση να κλείσει με θετικό πρόσημο έστω και αν αυτό οφείλεται στις αυξημένες τιμές των προϊόντων.

Μάλιστα, ο κ. Βασιλάκος αναμένει η Κωτσόβολος - για το οικονομικό έτος που λήγει στις 30 Απριλίου 2023- να παρουσιάσει μία μικρή αύξηση των εσόδων της που θα πλησιάσουν τα 700 εκατ. ευρώ με τα κέρδη πάντως να εκτιμάται ότι θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα λόγω της αύξησης που υπάρχει στο κόστος τόσο των προϊόντων όσο και των λειτουργικών δαπανών.

Επενδύσεις

Όσον αφορά στις επενδύσεις αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρσι με την έμφαση να δίνεται τόσο στα καταστήματα όσο και σε υπηρεσίες και τεχνολογικές υποδομές.

Συγκεκριμένα, το οικονομικό 2021-2022 ανήλθαν στα 13,4 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος (6,1 εκατ. ευρώ) να αφορά τα δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο (Λευκωσία, Λεμεσός) και το ένα νέο στη Ρόδο, ενώ έγιναν και δύο μεταστεγάσεις (Αγία Παρασκευή, River West) και μία ανακαίνιση (Λεωφ. Κηφισίας στην Αθήνα). Το υπόλοιπο κομμάτι αφορούσε επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις τεχνολογικές υποδομές, όπου υλοποιούνται πλήθος νέων τεχνολογιών και αυτοματισμών.

Αντίστοιχο είναι το επενδυτικό πλάνο και για το τρέχον οικονομικό έτος. Οι προγραμματισμένες επενδύσεις ανέρχονται συνολικά στα 12,4 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν τη δημιουργία τουλάχιστον ενός νέου καταστήματος, πιθανότατα σε κάποιο νησί όπως αναφέρθηκε, αλλά και τη μετεγκατάσταση 3 και την ανακαίνιση 9 σημείων πώλησης.

Το φυσικό κατάστημα αποτελεί το κεντρικό κομμάτι της πολυκαναλικής στρατηγικής της αλυσίδας καθώς παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην εξυπηρέτηση των πελατών όσο και στην παροχή υπηρεσιών όπως είναι η παράδοση παραγγελιών μέσα στην ίδια μέρα, εφόσον η παραγγελία έχει γίνει μέχρι τις 3 μ.μ.

Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, το σημαντικότερο, όσον αφορά στις παραδόσεις, είναι να μπορεί η αλυσίδα να τις κάνει όποτε θέλει ο πελάτης και να μπορείς να του δίνεις τη δυνατότητα μαζί με την παράδοση να γίνεται και η εγκατάσταση. Γι’ αυτό και ένα σημαντικό κομμάτι των επενδύσεων αφορά την υλοποίηση υποδομών και εφαρμογών που θα δίνουν τέτοιου είδους δυνατότητες.

Επιπλέον, στο επενδυτικό πλάνο αρχίζει πλέον να εισέρχεται και η υλοποίηση της μεγάλης αποθήκης (63.000 τ.μ.) που υλοποιεί η Κωτσόβολος στο Θριάσιο.

Η νέα αποθήκη, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της σε 18 μήνες και μέσα στην επόμενη διετία να έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά και των δύο αποθηκών που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η Κωτσόβολος. Η νέα αποθήκη θα έχει μία σειρά από ρομποτικούς αυτοματισμούς και δυνατότητες που θα επιτρέψουν στην αλυσίδα να διεκπεραιώνει ταχύτερα τις παραγγελίες ιδίως σε περιόδους μεγάλου φόρτου παραγγελιών.

Όσον αφορά στην είσοδο στην Κύπρο, ο κ. Βασιλάκος ανέφερε ότι η μέχρι τώρα πορεία είναι καλύτερη από τις αρχικές προβλέψεις. Ο κ. Βασιλάκος χαρακτήρισε την κίνηση αυτή ως ένα «πείραμα» προκειμένου να δει η Κωτσόβολος τις δυσκολίες που υπάρχουν όσον αφορά στην επέκταση σε μία άλλη χώρα.

Και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο εισόδου σε κάποια άλλη αγορά, όπως, για παράδειγμα, κάποια από αυτές των Βαλκανίων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ