ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

#DearInfluencers: Αλλάζουμε τους κανόνες για να αποκτήσουν τα νέα κορίτσια περισσότερη αυτοπεποίθηση

#DearInfluencers: Αλλάζουμε τους κανόνες για να αποκτήσουν τα νέα κορίτσια περισσότερη αυτοπεποίθηση

Πριν λίγες μέρες, κάνοντας μία περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγήθηκα σε μία διαπίστωση: Ο ψηφιακός κόσμος είναι διχασμένος. Από τη μία πλευρά, υπάρχουν αναρίθμητες αναρτήσεις που παρακινούν τα κορίτσια να αγαπήσουν τον εαυτό τους και από την άλλη πλευρά, υπάρχουν εκατομμύρια influencers οι οποίες προωθούν καθημερινά μία αψεγάδιαστη εικόνα της γυναικείας ομορφιάς. Κάπου εκεί ανάμεσα βρισκόμαστε εμείς, οι γυναίκες της διπλανής πόρτας, που δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε ποια εικόνα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ποια αποτελεί προϊόν επεξεργασίας και ψηφιακών φίλτρων.

Τι κι αν έχω διαβεί το «κατώφλι» των 30 ετών και υποτίθεται πως τα έχω βρει με τον εαυτό μου; Υπάρχουν φορές που θαμπώνομαι και αναπόφευκτα με συγκρίνω με τα λαμπερά κορίτσια του Instagram, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως αν ήμουν 12, 14, 17 χρονών, θα έκανα ό,τι περνούσε από το χέρι ή το smartphone μου, για να έδειχνα στους διαδικτυακούς μου φίλους εξίσου θελκτική και αψεγάδιαστη. Κακά τα ψέματα. Η πίεση που ασκούν τα πρότυπα και οι κανόνες ομορφιάς στα νεαρά κορίτσια είναι μεγάλη, ενώ οι προσωπικές άμυνές τους είναι ακόμη πολύ «άγουρες», για μην επηρεάσουν την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους.

Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, για να ανατρέψουμε αυτήν την ομολογουμένως επικίνδυνη κατάσταση και να αποτρέψουμε τα νέα κορίτσια από το να σχηματίσουν μία διαστρεβλωμένη εικόνα για την ομορφιά και τον εαυτό τους; Πώς θα τα βοηθήσουμε να μην συγκρίνονται με άπιαστα πρότυπα ομορφιάς και την ίδια στιγμή, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους; Κι όμως, η απάντηση είναι απλή: Αξιοποιώντας τη δύναμη και τον ρόλο των influencers, μέσα από τη νέα, ελπιδοφόρα πρωτοβουλία του Dove, η οποία συγκεντρώνει υπογραφές, θέλοντας να αλλάξει τους κανόνες της ομορφιάς.

Όταν μία εικόνα στην οθόνη του κινητού αλλοιώνει την αντανάκλαση στον καθρέφτη

Ας είμαστε ειλικρινείς. Τα σημερινά κορίτσια που διανύουν τα τρυφερά στάδια της προεφηβείας, η οποία διαρκεί από τα 10 έως τα 13 έτη, καθώς και της εφηβείας, ταυτίζονται και έχουν ως πρότυπα τα κορίτσια που βλέπουν μέσα από τις οθόνες των κινητών τους. Ωστόσο, αυτό που δεν γνωρίζουν είναι πως οι influencers που ακολουθούν στα social media, διαθέτουν στα smartphone τους εξελιγμένα app, τα οποία τους επιτρέπουν να βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα τους, αλλά με έναν τόσο διακριτικό τρόπο, ώστε να μην γίνεται αντιληπτή η επεξεργασία από το κοινό.

Την ίδια στιγμή, μία έφηβη που προσπαθεί να διαχειριστεί τις αλλαγές που προκύπτουν στην εμφάνισή της λόγω ηλικίας, βρίσκεται σε μία ευάλωτη θέση και είναι πολύ πιθανό να επιχειρήσει να αλλάξει την εικόνα της, σύμφωνα με αυτό που βλέπει στην οθόνη. Κάπως έτσι, θα αρχίσει να χρησιμοποιεί συχνά όλο και περισσότερα φίλτρα, τα οποία κάθε φορά που θα κοιτάζεται στον καθρέφτη, θα την απομακρύνουν από την αυθεντική ομορφιά της.

Αλήθεια όμως, πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα, αν τα κορίτσια γνώριζαν ποια εικόνα είναι επεξεργασμένη και ποια όχι; Πόσο πιο όμορφα θα ένιωθαν με τη δική τους εικόνα, αν ήξεραν πως οι εικόνες τελειότητας που εμφανίζονται στις αρχικές τους σελίδες είναι προϊόντα ενός app ή φίλτρου και όχι της πραγματικότητας;

Αγαπητοί influencers θέλουμε να αλλάξουμε τους κανόνες με τη βοήθειά σας

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι εύκολο να καταλάβουμε πως για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί εις βάρος των νέων κοριτσιών, χρειάζεται να αλλάξουν τα πράγματα από την αρχή. Φυσικά, δεν είναι εύκολο να αναδιαμορφώσεις τη συνείδηση ενός μεγάλου κοινού ή να πείσεις χιλιάδες κορίτσια να πάψουν να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τα ιδιαίτερα επεξεργασμένα πρότυπα ομορφιάς. Ωστόσο, οι influencers έχουν τη δυνατότητα και τη δύναμη να το κάνουν. Και το Dove, μέσα από τη νέα πρωτοβουλία του, θέλει να παρακινήσει τους influencers να δείξουν στα νέα κορίτσια ποια είναι η αληθινή ομορφιά, αυτή που δεν υπακούει σε φίλτρα και πηγάζει από μέσα μας.

Πιο αναλυτικά, μέσα από την πρωτοβουλία «Αγαπητοί influencers», το Dove συγκεντρώνει υπογραφές από ανθρώπους που δεσμεύονται πως κάθε φορά που χρησιμοποιούν φίλτρα στα διαφημιστικά τους post στα social media, θα αναφέρουν πως οι εικόνες τους έχουν υποστεί επεξεργασία. Επιπλέον, όσοι υπογράφουν το pledge, δεσμεύονται πως θα μιλήσουν σε ένα νέο κορίτσι για το πώς τα social media επηρεάζουν τον τρόπο που βλέπει τον εαυτό της, θα ξεκινήσουν να ανεβάζουν περισσότερες φωτογραφίες χωρίς επεξεργασία και τέλος, θα υποστηρίζουν με τις πράξεις τους έναν πιο ευρύ ορισμό της ομορφιάς, ο οποίος θα «αγκαλιάζει» κάθε εκδοχή της.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι όπως εμείς οι μεγαλύτεροι είχαμε τη δυνατότητα να μεγαλώσουμε σε έναν πραγματικό κόσμο, χωρίς φίλτρα, το ίδιο δικαίωμα αξίζει να διεκδικήσουμε και για τα νέα κορίτσια που τώρα γνωρίζουν τον εαυτό τους. Είναι άδικο να στερούνται την αυτοπεποίθηση που έχουν ανάγκη σε αυτή τη φάση της ζωής τους, ώστε να μπορέσουν να εξελιχθούν σε δυναμικές γυναίκες που θα νιώθουν πιο σίγουρες για τον εαυτό τους, κάθε φορά που κοιτάζονται στον καθρέφτη. Με τη βοήθεια των αγαπητών influencers και του Dove, ας γίνουμε εκείνοι που θα ανατρέψουν τους κανόνες της ομορφιάς και στο τέλος, θα ανακηρύξουν νικήτριες τα εκατομμύρια κορίτσια ανά τον κόσμο, τα οποία θα αποκτήσουν μία καλύτερη σχέση με τον εαυτό τους.

#Dove #DearInfluencers