ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα σχέδια της Klarna για την Ελλάδα και ο ρόλος του Public

Η Klarna δημιουργήθηκε πριν από 17 χρόνια στη Σουηδία από 3 φοιτητές που αναζητούσαν έναν τρόπο προκειμένου να μπορούν να κάνουν αγορές με πίστωση χωρίς τη χρήση της κάρτας

Η διεύρυνση της γκάμας των υπηρεσιών που προσφέρει στην ελληνική αγορά αλλά και η ενίσχυση των τοπικών αλυσίδων λιανικής, ιδίως όσων κινούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνονται στα άμεσα σχέδια της σουηδικής Klarna, η οποία έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή καθώς ήταν εκείνη που δημιούργησε την υπηρεσία που παρέχει τη δυνατότητα ευέλικτων online πληρωμών σε άτοκες δόσεις (buy now pay later – BNPL).

Σχέδια τα οποία ενισχύονται και από το γεγονός ότι ένας εκ των επενδυτών στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης -ύψους 800 εκατ. ευρώ- ήταν και το Public Group, με το οποίο υπάρχει ήδη έντονη και στενή συνεργασία σε τοπικό επίπεδο.

«Η δέσμευση μας για την ελληνική αγορά είναι μακροχρόνια» σημειώνει στο CNN Greece ο Sebastian Siemiatkowski, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Klarna. «Στην Ελλάδα υπάρχει μία τρομερή ενέργεια και ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο είμαστε εντυπωσιασμένοι από τι έχουμε να δει να κάνουν τόσο το Public όσο και άλλες εταιρείες λιανικής» σπεύδει να προσθέσει ο κ. Siemiatkowski, σπεύδοντας να προσθέσει ότι η Klarna μπορεί να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό.

Η Klarna δημιούργηθηκε πριν από 17 χρόνια στη Σουηδία από 3 φοιτητές που αναζητούσαν έναν τρόπο προκειμένου να μπορούν να κάνουν αγορές με πίστωση χωρίς τη χρήση της κάρτας. Όπως θυμάται ο κ. Siemiatkowski ήταν η εποχή που στη Σουηδία το ηλεκτρονικό εμπόριο άρχισε να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και η Klarna επεδίωξε να προσφέρει ένα διαφορετικό τρόπο πληρωμών. Η νέα προσέγγιση άρεσε στους καταναλωτές αλλά και στους εμπόρους, οι οποίοι είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται και αυτό έδωσε το έναυσμα στην Klarna για μία εντυπωσιακή πορεία ανάπτυξης. «Αντίστοιχη ελκυστική είναι πλέον και η ελληνική αγορά» τονίζει ο επικεφαλής της Klarna, ο οποίος δηλώνει επίσης ενθουσιασμένος από τη συνεργασία με την Public. «Έχουν ένα καταπληκτικό brand και μία εξαιρετική ομάδα και γενικότερα ψάχνουμε συνεργάτες που να θέλουν να κάνουν κάτι καινούριο» σημειώνει ο κ. Siemiatkowski.

Όσον αφορά το Public Group, η συνεργασία με την Klarna έχει τη δική της σημασία, δεδομένου κιόλας ότι συμμετείχε και ως επενδυτής στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της σουηδικής εταιρείας μέσω της Public Capital Partners. «Επιλέξαμε αυτούς που δημιούργησαν την ιδέα για το BNPL. Δεν κάναμε καν δεύτερη σκέψη» αναφέρει στο CNN Greece ο Ρόμπυ Μπουρλάς, διευθύνων σύμβουλος του Public Group, ο οποίος δηλώνει ενθουσιασμένος από το τι μπορεί να φέρει η συνεργασία των δύο πλευρών. «Έχουμε φτιάξει ένα πλάνο και σκοπεύουμε να φέρουμε στην ελληνική αγορά αρκετές ακόμη από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει σε άλλες χώρες η Klarna» επισημαίνει ο κ. Μπουρλάς με τον κ. Siemiatkowski να σημειώνει ότι η σουηδική εταιρεία θέλει να συνεργάζεται με τοπικούς «παίκτες» και να προσαρμόζεται στα δεδομένα της κάθε αγοράς.

Υψηλή αποδοχή

Η μέχρι τώρα αποδοχή της υπηρεσίας «Pay in 3» της Klarna στην ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά ικανοποιητική. «Περίπου μία στις πέντε προπληρωμένες παραγγελίες πραγματοποιούνται μέσω της Klarna» αναφέρει ο κ. Μπουρλάς, προσθέτοντας ότι «δεν περιμέναμε ότι θα υπήρχε τόσο μεγάλη αποδοχή τόσο γρήγορα».

Με το «Pay in 3», οι καταναλωτές που επιλέγουν την Klarna στο ταμείο ενός συνεργάτη λιανικής μπορούν να χωρίσουν τις αγορές τους σε τρεις άτοκες δόσεις οι οποίες εξοφλούνται κάθε 30 ημέρες από τη στιγμή της αγοράς. Με αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές μπορούν να κατανείμουν το κόστος των αγορών τους ομοιόμορφα και να παραλάβουν το προϊόν πριν πληρώσουν ολόκληρο το ποσό. Οι μηνιαίες πληρωμές απλώς χρεώνονται στην κανονική χρεωστική κάρτα του καταναλωτή.

Επόμενα σχέδια

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι πως η Klarna, οι υπηρεσίες της οποίας έχουν αξιοποιηθεί από περισσότερα από 23 εκατ. καταναλωτές, δεν περιορίζεται μόνο στο BNPL αλλά προσφέρει μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών που σχετίζονται με το χώρο των τραπεζών και της λιανικής τραπεζικής. «Είμαστε πλήρως αδειοδοτημένοι για την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση» αναφέρει ο κ. Siemiatkowski, προσθέτοντας ότι θα δούμε σταδιακά και άλλες υπηρεσίες της Klarna στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον κ. Siemiatkowski, μία σημαντική διαφορά σε σχέση με το τι προσφέρει άλλα δίκτυα και υπηρεσίες πληρωμών είναι οι πληροφορίες που δίνει η Klarna στον καταναλωτή για τις αγορές του. Ο καταναλωτής δεν βλέπει απλά ότι έγινε μία συναλλαγή αλλά το πλήρες περιεχόμενο αυτής. Συν ότι η διαδικασία μέσα από την εφαρμογή της Klarna είναι εξαιρετικά εύχρηστη και απλή και αυτό βοηθά πολύ στη συνολική εμπειρία.

Όσον αφορά το μέλλον, ο στόχος, όπως αναφέρει ο κ. Μπουρλάς, είναι «σε δύο χρόνια οι καταναλωτές στην Ελλάδα να μπορούν να κάνουν αγορές με το ένα χέρι μέσω μίας απλής διαδικασίας». Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Public Group, η Klarna προσφέρει έναν τρόπο στους καταναλωτές να κάνουν πιο προσιτές τις αγορές τους, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία, ειδικά αυτή την περίοδο, η οποία χαρακτηρίζεται από αρκετές δυσκολίες. Αν και η κρίση πάντα δημιουργεί ευκαιρίες, όπως επισημαίνει ο κ. Siemiatkowski, ο οποίος σημειώνει ότι θέλει να δει Klarna και Public να αναπτύσσουν από κοινού νέες υπηρεσίες που να γίνουν διαθέσιμες και εκτός Ελλάδος. «Είμαστε φιλόδοξοι και αυτό που θέλουμε είναι όλοι οι Έλληνες καταναλωτές να έχουν δοκιμάσει τι μπορεί να προσφέρει η Klarna μέσα στον επόμενο χρόνο».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης