PMI: Μετάβαση στον smoke-free κόσμο με προϊόντα χωρίς καύση και το μέλλον πέρα από τη νικοτίνη
Με πρώτο ορόσημο το 2025, η Philip Morris International (PMI) βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού από μια παραδοσιακή καπνοβιομηχανία σε έναν smoke-free όμιλο, αναπτύσσοντας παράλληλα τον τομέα της υγείας και ευεξίας.
Στο ερευνητικό κέντρο της PMI στο Neuchatel της Ελβετίας (Cube), όπου βρέθηκε πρόσφατα το CNN Greece, πάνω από 400 επιστήμονες εργάζονται στην ανάπτυξη καινοτόμων smoke-free προϊόντων, βελτιώνοντας συνεχώς το ηγετικό brand της εταιρείας στα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού, IQOS. Στόχος είναι οι τεχνολογίες των επιστημονικά τεκμηριωμένων προϊόντων χωρίς καύση, να γίνουν πιο φιλικές στο χρήστη, ελαχιστοποιώντας τα υπαρκτά επίπεδα επικινδυνότητας, ώστε περισσότεροι καπνιστές να κόψουν το τσιγάρο και να κάνουν την αλλαγή.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) υπολογίζει ότι πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνδρες και γυναίκες καπνιστές θα συνεχίζουν να καπνίζουν και το 2025. Επομένως, το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, σύμφωνα με τον Tommaso Di Giovanni (Vice President International Communications, PMI) είναι: «τι πρέπει να κάνουμε για να μειώσουμε τη βλάβη».
«Εάν δεν καπνίζεις, μην ξεκινήσεις. Εάν καπνίζεις, κόψε το. Εάν δεν το κόβεις, άλλαξε».
Αυτό είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει η PMI και επιμένει στη μείωση της βλάβης. Από το 2008, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 9 δισ. δολάρια και έχει περισσότερες από 425 δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με διαδικασία αξιολόγησης από κριτές και σε εκδόσεις για τα smoke-free προϊόντα.
Για την PMI κεντρικό ρόλο παίζει η επιστημονική τεκμηρίωση στις εναλλακτικές επιλογές μείωσης της βλάβης που παρέχει στους καπνιστές.
Στα προϊόντα μη καύσης, το αερόλυμα που παράγεται δεν περιέχει όλες τις στερεές και υγρές ουσίες που εμφανίζονται στο τσιγάρο με την καύση.
Η παρουσία βλαβερών και δυνητικά βλαβερών για την υγεία ουσιών μειώνεται δραματικά, σε ποσοστό που ξεπερνά το 90% και σε πολλές περιπτώσεις και το 95% συγκριτικά με το τσιγάρο.
Σύμφωνα με στοιχεία κλινικής μελέτης που παρουσίασε η Gizelle Baker (Vice President Global Scientific Engagement, PMI), η αλλαγή από τσιγάρο σε IQOS οδήγησε σε βελτίωση 5 από 8 βιοδείκτες για παθήσεις σχετιζόμενες με το κάπνισμα. Επίσης, δεδομένα από την Ιαπωνία, δείχνουν τάση μείωσης στις νοσηλείες λόγω Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας (ΧΑΠ) και άλλων ασθενειών που προκαλούνται από το κάπνισμα (ισχαιμικά επεισόδια κ.ά.). Τα στοιχεία αφορούν το διάστημα 2013-2020, χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο κυκλοφόρησε το IQOS στην ιαπωνική αγορά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αφορούν το σύνολο των νοσηλειών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν άλλα ατομικά στοιχεία των ασθενών, όπως για παράδειγμα οι χορηγούμενες θεραπείες.
Στόχος της PMI είναι το 2025, τα smoke-free προϊόντα της να διατίθενται σε 100 αγορές παγκοσμίως, από 70 όπου κυκλοφορούν σήμερα. Επίσης, άνω του 50% των καθαρών εσόδων της να προέρχονται από smoke-free προϊόντα. Σήμερα, περίπου 13,2 εκατομμύρια καπνιστές έχουν αλλάξει σε IQOS. Τα επόμενα τρία χρόνια, η PMI θέλει το μέγεθος αυτό να ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια χρηστών.
Μετά τη νικοτίνη
Ένας ακόμη στόχος της PMI για το 2025, είναι πάνω από 1 δισ. δολάρια στα καθαρά της έσοδα, να προέρχεται από τον τομέα της υγείας και της ευεξίας.
Πρόσφατα προχώρησε στην αγορά τριών φαρμακευτικών εταιρειών, των Vectura, Oti Topic και Fertin Pharma.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που διαθέτει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, στη χημεία και τη φυσική των αερολυμάτων, στην τεχνολογία συσκευών και στα μοντέλα προκλινικής ασφάλειας για χρήση εισπνοών, θα στοχεύσει σε δύο κύρια πεδία.
Πρώτον, στην ανάπτυξη πλατφόρμας για τη χορήγηση φαρμάκων μέσω του αναπνευστικού συστήματος, για παράδειγμα εισπνεόμενης ουσίας με άμεση δράση για την αντιμετώπιση καρδιαγγειακών επεισοδίων. Η δεύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης αφορά σε προϊόντα με βάση τα βότανα που σχετίζονται με τομείς ευεξίας όπως η ενέργεια, ο ύπνος, η συγκέντρωση κ.α., και πάλι αξιοποιώντας την εμπειρία στις τεχνολογίες των συστημάτων για εισπνοή, αλλά και στα φυτικά υποστρώματα.
Θα έχουμε δηλαδή ένα φαρμακευτικό IQOS; Όχι, ξεκαθαρίζει ο Tommaso Di Giovanni. Η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί, όμως η PMI δεν πρόκειται να αλλάξει ή να «μπλέξει» το brand IQOS με άλλες χρήσεις, διευκρινίζει στο CNN Greece.