ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι προκλήσεις, οι ανατιμήσεις και οι νέοι στόχοι

ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι προκλήσεις, οι ανατιμήσεις και οι νέοι στόχοι
«Έχουμε το μειονέκτημα ότι ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς, Απέχει από την πραγματικότητα και βασική μας πρόκληση είναι να το αντιστρέψουμε» σημείωσε ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Ως τη μεγαλύτερη πρόκληση χαρακτήρισε, στην παρούσα συγκυρία, την αντιμετώπιση της αύξησης των τιμών και των πληθωριστικών τάσεων, ο επικεφαλής της AB Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, περιγράφοντας μεταξύ άλλων τους στόχους της εταιρείας.

Οι ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα, βάσει των τιμολογίων των προμηθευτών που έρχονται στα σούπερ μάρκετ έως το τέλος του έτους «δυστυχώς συνεχίζονται και με την ίδια ένταση» επεσήμανε, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης, ο κ. Λαβίδας ο οποίας ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής της εταιρείας πριν από λίγους μήνες.

Προκειμένου η ΑΒ Βασιλόπουλος να προσφέρει προϊόντα «όσο το δυνατόν πιο φθηνά με την καλύτερη δυνατή ποιότητα» σε μία περίοδο που πλήττεται το εισόδημα των καταναλωτών, έχει επιλέξει συνολικά 850 κωδικούς βασικών προϊόντων - συμπεριλαμβανομένων και των περίπου 74 προϊόντων του «καλαθιού του νοικοκυριού»- τα οποία προσφέρει σε σταθερά χαμηλή τιμή. Ο στόχος είναι να αυξηθούν σε συνολικά 1.200 κωδικούς, καλύπτοντας έτσι όλες τις ανάγκες σε βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Παράλληλα μέσα από το σύστημα loyalty που διαθέτει «επιστρέφει» ετησίως συνολικά 25 εκατ. ευρώ από τους «πόντους» που μαζεύουν οι καταναλωτές. «Αυτό δεν φαίνεται στην τιμή αλλά φαίνεται στην τσέπη του καταναλωτή» όπως εξήγησε ο κ. Λαβίδας.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να αντιμετωπίσουμε τις αυξήσεις στις τιμές και τις πληθωριστικές τάσεις και να προσφέρουμε στους καταναλωτές, λύσεις ώστε να τους βοηθήσουν ειδικά τώρα που βλέπουν μείωση στο εισόδημα τους» τόνισε ο κ. Λαβίδας.

«Ο ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ακριβός προορισμός»

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε και στο ... μειονέκτημα της εταιρείας σχετικά με την εικόνα που έχει δημιουργηθεί ως αντίληψη στους καταναλωτές ότι ο ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ακριβός.

«Εμείς έχουμε ένα μειονέκτημα, ότι ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς» σχολίασε ο κ. Λαβίδας υπογραμμίζοντας πως «αυτή είναι η βασική μας πρόκληση, εκείνο που θέλουμε να αντιστρέψουμε γιατί είναι μία αντίληψη που απέχει από την πραγματικότητα. Ωστόσο δεν είναι εύκολο».

Ο ίδιος εξήγησε ότι «ο ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ακριβός προορισμός. Ο κόσμος πιστεύει ότι είμαστε ακριβοί, γιατί διαθέτουμε μεν ένα ακριβό ουίσκι, το οποίο και μάλλον μένει στο μυαλό του, αλλά την ίδια στιγμή έχουμε και ένα κρασί με 2 ευρώ. Βλέπει επίσης στα καταστήματά μας πολύ ωραίο περιβάλλον. Εμείς έκπτωση στην αγοραστική εμπειρία δεν θα κάνουμε. Μόνο στα προϊόντα. Θα πρέπει να βρούμε τρόπο ώστε αυτά τα δύο να τα συνδυάσουμε» τόνισε.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και το «καλάθι του νοικοκυριού»

Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αποτελούν την πλειονότητα του «καλαθιού του νοικοκυριού» της ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά και των συνολικά 850 κωδικών που προσφέρει, σε προσιτές τιμές εξήγησε ότι σε αυτά υπάρχει από τις εταιρείες «καλύτερη εικόνα σε ό,τι αφορά πώς θα εξελιχθούν οι τιμές τους», ένα καλύτερος ''έλεγχος"». Συμπλήρωσε ακόμη πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα μπορέσουν να αποτελέσουν «αιχμή» για την αντιμετώπιση της παρούσας κατάστασης εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων.

Εξήγησε ακόμη πως «τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι υποδεέστερα των επωνύμων όπως πολλοί πιστεύουν. Τα περισσότερα τα παράγουν οι ίδιες εταιρείες που παράγουν και τα επώνυμα απλά η διαφορά είναι ότι τα ιδιωτικής ετικέτας δεν «κουβαλάνε» τα κόστη των επώνυμων, δηλαδή διαφήμιση κτλ. Ποιοτικά είναι το ίδιο».

Τα νέα καταστήματα το e-commerce

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος ο στόχος είναι «να καταφέρουμε να αναπτυσσόμαστε πάνω από τον μέσο όρο που «τρέχει» η αγορά. Ο τζίρος της εταιρείας για το τρέχον έτος, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα εκτιμάται πως φέτος θα είναι σταθερός σε σχέση με το προηγούμενο έτος ίσως με μία μικρή αύξηση κυρίως πληθωριστική, με μείωση ωστόσο του όγκου πωλήσεων.

Σχετικά με τις επενδύσεις – περίπου 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο- στόχος της εταιρείας είναι η διεύρυνση του δικτύου αλλά και η επέκταση του e-commerce. Για το 2023 σχεδιάζεται το άνοιγμα περίπου 10 ιδιόκτητων καταστημάτων και περίπου 50 franchise. «Φυσικά πάντα εξετάζουμε και δυνατότητες εξαγορών μικρότερων αλυσίδων» πρόσθεσε ο κ. Λαβίδας.

Όσον αφορά στο Οnline κανάλι, φέτος αναπτύσσεται σε διψήφιο ποσοστό με τις πωλήσεις του να αντιπροσωπεύουν περί το 3% του συνόλου. Προκειμένου δε να καλυφθούν οι ανάγκες εξετάζεται και η δημιουργία ενός δεύτερου dark store πέραν εκείνου που ήδη διαθέτει η εταιρεία στην περιοχή του Ρέντη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ