ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μία παράσταση για άτομα με προβλήματα ακοής και μία διαφήμιση που μας «ταρακούνησε»

Μία παράσταση για άτομα με προβλήματα ακοής και μία διαφήμιση που μας «ταρακούνησε»

Ανοίγοντας τις τηλεοράσεις μας αυτήν την εβδομάδα, πολλοί από εμάς ήρθαμε αντιμέτωποι με μία συνθήκη, η οποία για τουλάχιστον μερικά δευτερόλεπτα, μας παραξένεψε, μας προβλημάτισε και μας έβαλε σε σκέψεις.

Ήταν ένα τηλεοπτικό σποτ. Μόνο που αυτό το σποτ, όσο και να προσπαθούσαμε, δεν μπορούσαμε να το καταλάβουμε. Όχι διότι είχε κάποιο περίπλοκο νόημα, αλλά γιατί δεν είχε δημιουργηθεί πάνω στη δική μας «γλώσσα».

Βλέπαμε τον ηθοποιό και stand-up comedian Πάνο Κατσή στη σκηνή. Ακούγαμε το κοινό να γελά με όσα τους επικοινωνούσε. Μόνο που αυτή η παράσταση δεν είχε λόγια. Για την ακρίβεια, είχε μία «γλώσσα» που δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε.

Μπορεί αυτό το γεγονός, λοιπόν, να μας «ενόχλησε» σε πρώτο στάδιο, αφού θέλαμε και εμείς να γελάσουμε μαζί με το κοινό και να απολαύσουμε μαζί του την παράσταση, αλλά σε δεύτερο στάδιο, μας έκανε να αναλογιστούμε τη σημασία του να μην θεωρούμε δεδομένα τα πάντα στη ζωή μας και κυρίως, την ανάγκη να έχουν όλοι οι συνάνθρωποί μας τη δυνατότητα να απολαμβάνουν ίδιες εμπειρίες με εμάς.

Μία παράσταση χωρίς λόγια, αλλά με το πιο βαθύ και ουσιαστικό νόημα

Το τηλεοπτικό σποτ που από την περασμένη Κυριακή προβάλλεται στις οθόνες μας και έχει «κεντρίσει» την προσοχή μας, αποτελεί μέρος μιας πρωτοβουλίας με μεγάλες, σημαντικές και θετικές προεκτάσεις. Στην πραγματικότητα, αυτή η διαφήμιση δημιουργήθηκε με σκοπό να μας συστήσει ή να μας υπενθυμίσει πολύτιμες έννοιες, όπως εκείνες της συμπερίληψης και της ισότιμης προσβασιμότητας, σε ένα πιο δίκαιο για όλους μέλλον.

Ουσιαστικά, μέσα από αυτό το τηλεοπτικό σποτ, πίσω από το οποίο βρίσκεται η ΔΕΗ, παρακολουθήσαμε μία παράσταση που έγινε με μοναδικούς αποδέκτες συνανθρώπους μας με προβλήματα ακοής και χρησιμοποιώντας τη νοηματική ως γλώσσα επικοινωνίας. Και αυτή η διαφήμιση μας έδωσε μία «γεύση» από το πώς είναι η καθημερινότητα αυτών των συνανθρώπων μας, όταν συνεχώς προβάλλονται γύρω τους εικόνες, γίνονται δράσεις, δίνονται παραστάσεις που θέλουν να παρακολουθήσουν, αλλά δεν μπορούν να κατανοήσουν. Διότι δεν γίνονται στη δική τους «γλώσσα» -ή και σε αυτήν.

Διαμορφώνοντας μία καλύτερη καθημερινότητα για όλους με «όχημα» τη συμπερίληψη

Το γεγονός ότι αυτό το ξεχωριστό τηλεοπτικό σποτ αφορά στη νέα καμπάνια της ΔΕΗ, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Για την ακρίβεια, αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της ΔΕΗ να θέσει τις βάσεις για μία καλύτερη καθημερινότητα για όλους και να μας υπενθυμίσει τη σημασία της συμπερίληψης.

Πράγματι, η ΔΕΗ έχει ήδη αναλάβει δράση και κάνει πράξη την ισότιμη προσβασιμότητα, μέσα από υπηρεσίες που προσφέρει, με την «Εξυπηρέτηση για όλους» να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Τι είναι η «Εξυπηρέτηση για όλους» και πώς κάνει τη διαφορά; Αρκεί μία επίσκεψη στο serviceforall.dei.gr για να το αντιληφθούμε. Διότι πρόκειται για μία υπηρεσία που δίνει σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής τη δυνατότητα να μπορούν να επικοινωνούν με τη ΔΕΗ μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης με παρουσία διερμηνέα και δυνατότητα προβολής υπότιτλων, προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους.

Το σίγουρο είναι ότι αυτό το τηλεοπτικό σποτ με τον stand-up comedian, Πάνο Κατσή, από το Θέατρο Κωφών Ελλάδος και με κοινό άτομα από την κοινότητα των κωφών, μας εξέπληξε, μας έδωσε «τροφή» για σκέψη και μας έκανε να μπούμε έστω και για λίγο στη θέση των συνανθρώπων μας με προβλήματα ακοής. Πάνω από όλα όμως, αυτή η διαφήμιση έφερε με τον πιο ευρηματικό τρόπο στο προσκήνιο την αξία της συμπερίληψης. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, να δούμε το επόμενο διάστημα περισσότερες πρωτοβουλίες, που θα μας παρακινήσουν να δημιουργήσουμε έναν πιο δίκαιο κόσμο για όλους, αλλά και περισσότερες υπηρεσίες, όπως την «Εξυπηρέτηση για όλους», να κάνουν πράξη την ισότιμη προσβασιμότητα.