ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βγάζει πολύ περισσότερα πίσω από το τιμόνι της Uber απ’ όσα ως υποδιευθυντής τράπεζας

Βγάζει πολύ περισσότερα πίσω από το τιμόνι της Uber απ’ όσα ως υποδιευθυντής τράπεζας

Έφυγε από την προηγούμενη δουλειά του αξιοποιώντας ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου. Αναζητώντας τις εναλλακτικές του αποφάσισε να συνεργαστεί ως οδηγός ταξί με την Uber, στον κλάδο της παροχής μεταφορικού έργου.

Πέρασαν τρεις μήνες κατά τους οποίους προετοιμάστηκε για να δώσει εξετάσεις και να λάβει επαγγελματικό δίπλωμα οδηγού. Και έτσι μεταπήδησε από την τράπεζα στην υπηρεσία Uber Taxi. Ο κ. Παναγιώτης Πετρόπουλος άφησε τη θέση υποδιευθυντή υποκαταστήματος τράπεζας για να πιάσει το τιμόνι και η επιλογή απεδείχθη ιδιαίτερα προσοδοφόρα.

-Πόσα χρόνια εργάζεστε ως οδηγός και πόσο καιρό συνεργάζεστε με τις πλατφόρμες;

Συνεργάζομαι εδώ και πέντε χρόνια με την Uber. Οι απολαβές μου είναι ιδιαίτερα υψηλές και γενικότερα η συνεργασία μου με την πλατφόρμα εξαιρετική. Έφυγα με εθελούσια έξοδο από την τράπεζα στην οποία δούλευα και αναζητούσα τις εναλλακτικές μου. Πριν την Uber, έμεινα τρεις μήνες εκτός δουλειάς, κατά τη διάρκεια των οποίων προετοιμάστηκα για να δώσω εξετάσεις και να το λάβω επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης. Με το που το πήρα, νοίκιασα ένα ταξί και έκτοτε συνεργάζομαι με την Uber.

-Γιατί επιλέξατε τη συνεργασία με πλατφόρμες; Ποια τα πλεονεκτήματα και τι έχει αλλάξει σε σύγκριση με τον παλιό τρόπο εργασίας;

Ξεκίνησα αυτή τη δουλειά μέσω της Uber. Στόχος μου ήταν απλώς να μαζέψω τα ένσημα που μου έλειπαν για να συμπληρώσω τα συντάξιμα χρόνια. Δεν είχα φανταστεί ότι θα βγάλω τόσο καλά λεφτά. Είδα τα έσοδά μου να εκτοξεύονται άμεσα. Επέλεξα πολύ συνειδητά να ενταχθώ στον κλάδο των μεταφορών, με ένα ταξί. Για εμένα όμως η Uber ήταν δεδομένη. Ήμουν τόσο ευχαριστημένος από τις απολαβές μου αλλά και από τη συνεργασία με την πλατφόρμα, που δεν μου πέρασε καν από το μυαλό να εργαστώ ανεξάρτητα. Εφόσον δουλεύεις συστηματικά και όχι περιστασιακά τα κέρδη είναι πολύ υψηλά. Δεν το έχω μετανιώσει λεπτό που έφυγα από την τράπεζα.

-Διαπιστώνετε μειονεκτήματα από τη συνεργασία σας με τις πλατφόρμες;

Κανένα απολύτως μειονέκτημα. Υπάρχει πάρα πολύ πελατεία, ειδικά το καλοκαίρι όπου δουλεύουμε κυρίως με ξένους. Ωστόσο από το φετινό καλοκαίρι διαπίστωσα ότι έχει αυξηθεί και η ζήτηση από Έλληνες. Οι ώρες που δουλεύεις εάν συνεργάζεσαι με την Uber και με την προϋπόθεση ότι δουλεύεις σωστά, είναι πάντα γεμάτες. Δεν μένει ποτέ άδειο το ταξί. Αρκεί βέβαια και ο οδηγός να παίρνει κάθε κούρσα που του προσφέρεται. Υπάρχουν κι άλλες πλατφόρμες αλλά για τους οδηγούς είναι πιο ακριβές. Επίσης σε άλλες πλατφόρμες για παράδειγμα ο οδηγός ενημερώνεται για τον τελικό προορισμό πριν επιβιβάσει τον πελάτη με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να απορρίπτουν κούρσες αν θεωρούν ότι δεν τους συμφέρει. Στην Uber όμως, διασφαλίζεται η άμεση εξυπηρέτηση του επιβάτη, γι’ αυτό και δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, να διαλέξεις ποιον ή ποια διαδρομή θα πάρεις.

-Πώς καταφέρατε να βελτιώσετε το εισόδημά σας μέσω της συνεργασίας με την Uber και σε ποιο βαθμό;

Να ξεκαθαρίσω ότι όσο περισσότερο δουλεύει κανείς, τόσες περισσότερες κούρσες του αναλογούν. Ωστόσο η Uber είναι η μοναδική πλατφόρμα που φροντίζει τον οδηγό της και δεν του επιτρέπει να πάρει άλλη κούρσα αν κλείσει 12 ώρες δουλειάς. Αν φτάσεις 12 ώρες δρομολογίων η πλατφόρμα κλείνει για τον συγκεκριμένο οδηγό, καθώς επιβάλλεται ξεκούραση τουλάχιστον έξι ωρών. Δουλεύω κατά μέσο όρο 8-9 ώρες, με εξαίρεση τους καλοκαιρινούς μήνες, που η δουλειά είναι περισσότερη και είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για μένα να βγάλω περισσότερα χρήματα. Το καλοκαίρι το «τερματίζω», κάνω 600 χλμ. την ημέρα κατά μέσο όρο. Είναι επιλογή μου να μην παίρνω πελάτες από το δρόμο, παρά μόνο μέσω της εφαρμογής. Δεν έχω λόγο να παίρνω από το δρόμο. Η εφαρμογή δεν πρόκειται να σε αφήσει ποτέ χωρίς επιβάτη. Μία φορά μόνο πήρα δύο γιαγιάδες από το δρόμο που ήταν φορτωμένες με σακούλες και αυτό γιατί έχω μια αδυναμία στους ηλικιωμένους γιατί εμένα με μεγάλωσε η γιαγιά μου. Δεν τις πήρα για να βγάλω χρήματα από την κούρσα, κυρίως τις πήρα για να τις εξυπηρετήσω. Με την Uber η καλή διαδρομή πάντα θα έρθει.

-Τι σχόλια λαμβάνετε από τους επιβάτες ως προς τη χρήση των πλατφορμών;

Οι περισσότεροι είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι. Με την Uber μάλιστα ξέρεις εκ των προτέρων πόσο περίπου θα πληρώσεις, γεγονός που εκτιμάται από τους επιβάτες. Εξαίρεση βέβαια αποτελούν κάποια έκτακτα συμβάντα στο δρόμο, που μπορεί να προκαλέσουν κάποιο ασυνήθιστα βαρύ μποτιλιάρισμα. Πλέον έχουν μπει πολλοί οδηγοί στην Uber οπότε είναι και η προσφορά μεγάλη. Δεν δυσκολεύονται οι επιβάτες να βρουν ταξί μέσω της Uber. Συνήθως όσοι παίρνω επιλέγουν μόνο πλατφόρμες, στην Uber μάλιστα τους εξυπηρετεί το ότι μπορούν να πληρώσουν με κάρτα γεγονός που κάνει το 95% των επιβατών μου.

-Ποιο είναι το στοιχείο που καθιστά έναν οδηγό προτιμητέο από τους επιβάτες;

Η ευγένεια, η εξυπηρέτηση και η καθαριότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού οδηγού. Στην περίπτωση δε των ξένων το να μπορείς να μιλήσεις τη γλώσσα του είναι πολύ σημαντικό. Εγώ μιλάω και αγγλικά και γαλλικά και αυτό το εκτιμούν πολύ. Ρωτούν για επιλογές εστιατορίων, πού να πάνε, τι να επισκεφθούν στην πόλη και άλλες πληροφορίες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ