ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Καστελόριζο»: Ο Όμιλος που ανοίγει καταστήματα εστίασης μέσα στις κρίσεις

«Καστελόριζο»: Ο Όμιλος που ανοίγει καταστήματα εστίασης μέσα στις κρίσεις
Όπως και τα προηγούμενα δύο καταστήματα του Ομίλου Καστελόριζο έτσι και το «Μezze Athens», ''γεννήθηκε'' σε μία περίοδο που η εστίαση βρίσκεται σε περιβάλλον αβεβαιότητας και πιέσεων.

Εν μέσω δύσκολης συγκυρίας – για ακόμη μία φορά στον κλάδο της εστίασης- λόγω ενεργειακού κόστους, πληθωριστικών πιέσεων αλλά και της δυσκολίας εύρεσης προσωπικού, ο Όμιλος Καστελόριζο συνεχίζει τις επενδύσεις δημιουργώντας ένα ακόμη νέο εστιατόριο, το 15ο συνολικά.

Το «Μezze Athens» στην Μητροπόλεως – αντίστοιχο του «Mezze Glyfada» -άνοιξε τις πόρτες του το πρώτο 10ήμερο του Ιανουαρίου στην «καρδιά» του κέντρου της Αθήνας στην οδό Μητροπόλεως. Πρόκειται για ένα σημείο με έντονη τουριστική κίνηση, με τον πρόεδρο του Ομίλου Καστελόριζο, Αντώνη Σταύρου, να επισημαίνει ωστόσο ότι πρωτίστως «εμπιστευόμαστε τους Έλληνες επισκέπτες». Παράλληλα τo Μezze Athens εξυπηρετεί και παραδόσεις delivery μέσω των συνεργασιών με τη Wolt και την Efood.

Η συγκεκριμένη επένδυση ξεπέρασε τις 200 χιλ. ευρώ με το ακίνητο να ενοικιάζεται. Όπως και τα προηγούμενα δύο καταστήματα του Ομίλου (Οmnivore και Όμικρον) έτσι και το «Μezze Athens», ''γεννήθηκε'' σε μία περίοδο που ο κλάδος της εστίασης βρίσκεται σε περιβάλλον αβεβαιότητας και πιέσεων. Εκείνα άνοιξαν, κατά τη διάρκεια των lockdown και της πανδημίας, με τα περιοριστικά μέτρα να κρατούν κλειστά για πολλούς μήνες τα καταστήματα εστίασης. Το καινούριο, σε μία περίοδο κατά την οποία το ενεργειακό κόστος και η άνοδος των πρώτων υλών προκαλούν έντονο προβληματισμό και ανησυχία στις επιχειρήσεις του κλάδου.

«Εμείς από την πλευρά μας πρέπει να συνεχίσουμε τις επενδύσεις για επιβιώσουμε» υπογραμμίζει ο κ. Σταύρου απαντώντας σχετικά στο CNN Greece.

«Δυσκολευόμαστε να βρούμε προσωπικό»

Στα παραπάνω προβλήματα ήρθε να προστεθεί και η δυσκολία εύρεσης προσωπικού. Άλλωστε το ζήτημα της έλλειψης εργαζομένων στην εστίαση αναδείχθηκε έντονα από τους επιχειρηματίες του κλάδου το περασμένο καλοκαίρι ενώ όπως επισημαίνει ο κ. Σταύρου παραμένει και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Αν και ο Όμιλος Καστελόριζο έχει πολύχρονη παρουσία στον χώρο της εστίασης, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού, από σεφ και σερβιτόρους, όσο και εργαζομένων στην κουζίνα, όπως εξηγεί.

Την ίδια στιγμή το λειτουργικό κόστος στα καταστήματα, σύμφωνα με τον κ. Σταύρου έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% τον τελευταίο χρόνο, κάτι που οδήγησε σε μεσοσταθμικές αυξήσεις σταδιακά μέσα στο 2022 περί το 10%.

Παρά τα προβλήματα πάντως, το 2022 τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ήταν θετικά και κυμάνθηκαν πάνω από τα επίπεδα του 2019. «Ναυαρχίδα» του Ομίλου σε επίπεδο εσόδων παραμένουν τα εστιατόριο Καστελόριζο στην Κηφισιά και την Βάρκιζα και το καλοκαίρι, οι Ορίζοντες Λυκαβηττού λόγω του τουρισμού.

Πάνω από το 2019 η πορεία το 2022

«Στην πορεία του 2022 βοήθησε η πολύ καλή και παρατεταμένη φετινή τουριστική σεζόν, αφού ακόμη και σήμερα έχουμε τουρίστες στην πόλη. Παρατηρείται μία μείωση τις καθημερινές με την κίνηση να αυξάνεται τα Σαββατοκύριακα, ενώ έχουν βοηθήσει και οι καιρικές συνθήκες καθώς περιμέναμε έναν πιο σκληρό χειμώνα» επισημαίνει ο κ. Σταύρου, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι το 2023 θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο έτος.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος ομίλου Καστελόριζο το 2022 διαμορφώθηκε στα 15,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 3-4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το έτος πριν από την πανδημία, το 2019. Από τον τζίρο του ομίλου, τα 3 εκατ. αφορούν στις ιχθυοκαλλιέργειες και τα υπόλοιπα 12 εκατ. στον κλάδο της εστίασης.

Όσον αφορά στα επόμενα πλάνα του Ομίλου, ο κ. Σταύρου επισημαίνει χαριτολογώντας πως «είμαι άνθρωπος των εκπλήξεων» προσθέτοντας πως όταν παρουσιάζεται μία ευκαιρία την εξετάζει και αναλόγως προχωρά στην επόμενη επένδυση.