ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Καριέρα» στο εξωτερικό για τον χαλβά και το ταχίνι

«Καριέρα» στο εξωτερικό για τον χαλβά και το ταχίνι
Για πρώτη φορά, το 2022, οι πωλήσεις στις εξαγωγές της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις.

Με τις εξαγωγές να αποτελούν για το 2022, το 52% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ που παράγει τον Μακεδονικό χαλβά και το Μακεδονικό Τάχινι στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό.

Ήδη η εταιρεία έχει παρουσία σε πολλά γνωστά μεγάλα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, της Γερμανίας όπως επίσης και στον Καναδά καθώς και σε όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ της Αγγλίας ενώ το ταχίνι καταγράφει ραγδαία ανάπτυξη καθώς κατατάσσεται ανάμεσα στα superfoods και αποτελεί αυτή τη στιγμή την «αιχμή» των εξαγωγών.

Ο συνολικός τζίρος της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ το 2022 κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ φτάνοντας τα 93 εκατ. ευρώ, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας μιλώντας σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, κάτι που αποδίδεται κατά 80% στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων, την αύξηση των εξαγωγών -κατά 20% πάνω σε σχέση με το 2021- και κυρίως στο ταχίνι. Για πρώτη φορά άλλωστε φέτος όπως επεσήμανε ο κ. Λευτέρης Χαΐτογλου, μέλος της διοίκησης, οι εξαγωγές ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις.

Σημαντικές πάντως ήταν οι πιέσεις από τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες και τα υλικά συσκευασίες με την εταιρεία να προχωρά τον προηγούμενο χρόνο σε μικρές ανατιμήσεις στα προϊόντα της, σε «μονοψήφιο ποσοστό», σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας.

Η αγορά της Καθαράς Δευτέρας

Η Σαρακοστή αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική περίοδο για την αγορά του χαλβά καθώς, όπως είναι λογικό κορυφώνεται η ζήτηση. Μόνο την Καθαρά Δευτέρα πραγματοποιείται το 40% του τζίρου του προϊόντος και συνολικά την περίοδο της Σαρακοστής το 50% - 55% του συνόλου, όπως επεσήμαναν στελέχη της εταιρείας.

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο παρατηρείται αύξηση στην κατανάλωση χαλβά και εκτός της περιόδου της Σαρακοστής κυρίως από το λανσάρισμα νέων προϊόντων, όπως οι ατομικές μπάρες χαλβά που καταναλώνονται ως σνακ.

Παράλληλα, με την αυξητική τάση που καταγράφεται στα wellness προϊόντα, η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, η οποία το 2024 συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής επιδιώκει να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο της με νέες γεύσεις και συσκευασίες ώστε ο χαλβάς να αποτελεί ένα σνακ που θα καταναλώνεται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ