ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Dataphoria: Η επεξεργασία δεδομένων στην υπηρεσία του πλανήτη

Dataphoria: Η επεξεργασία δεδομένων στην υπηρεσία του πλανήτη
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την ανάγκη των επιχειρήσεων να προχωρήσουν στον δρόμο της βιωσιμότητας οργανωμένα και αποτελεσματικά, έρχεται να καλύψει η Dataphoria, μία καινοτόμος start-up που συνδυάζει την επεξεργασία δεδομένων με την αειφορία.

Η λειτουργία της Dataphoria στηρίζεται σε αυτούς τους δύο ισάξιους πυλώνες: Τα δεδομένα και το περιβάλλον, την αειφορία – όπως «προδίδει» και το όνομά της. Οι δημιουργοί της, Αναστάσιος Σταμάτης και Φένια Σούρλα, προσφέρουν Analytics-as-a-Service υπηρεσίες για εταιρείες και οργανισμούς, οι οποίοι μέσω αυτών μπορούν να μετρήσουν, να επιταχύνουν και να αναδείξουν τη μετάβασή τους προς την αειφορία. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας στον τομέα της επεξεργασίας δεδομένων και συνυπολογίζοντας τις επιταγές της εποχής για την αειφορία, η Dataphoria στηρίζει το σύγχρονο ζητούμενο για κάθε επιχείρηση: Την ενίσχυση της πορείας προς την αειφορία, έχοντας ως ουσιαστικό, απώτερο στόχο να βάλει την αειφορία στο DNA κάθε επιχείρησης.

Δείτε στο βίντεο τη Φένια Σούρλα και τον Αναστάση Σταμάτη να παρουσιάζουν την Dataphoria:

Η ανάγκη δημιουργίας της Dataphoria προέκυψε από την ίδια τη σύγχρονη πραγματικότητα που ζούμε: Ο κόσμος μας οφείλει να αλλάξει για να γίνει βιώσιμος και να πετύχει την αειφορία. Σε αυτή την προσπάθεια, οι επιχειρήσεις παίρνουν τον πρώτο λόγο, οδηγώντας τις εξελίξεις. Εν τούτοις, η οργανωμένη προσπάθεια προς τη βιώσιμη ανάπτυξη συναντά δυσκολίες και εμπόδια, ιδίως διότι πρόκειται για κάτι καινούριο και διαφορετικό, δύσκολα μετρήσιμο.

Ακριβώς εκεί, αυτή τη συγκεκριμένη δυσκολία που κρατά πίσω πολλές επιχειρήσεις σήμερα, έρχεται να καλύψει η Dataphoria, παρέχοντας υπηρεσίες ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων που αφορούν εξειδικευμένα στη βιώσιμη ανάπτυξη. Κάθε είδους επιχείρηση, αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση, ειδικά σε επίπεδο δήμων, μπορεί να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες αυτές και να μετρήσει όσο πιο πιστά γίνεται τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό της αντίκτυπο.

Picture1.jpg
Αναστάσιος Σταμάτης και Φένια Σούρλα, Dataphoria Φωτογραφία: Danezis storiesΦωτογραφία: Danezis stories

Η καθοριστική συμμετοχή στο Sustainability Hackathon

Το κρίσιμο σημείο, που έρχεται να καθορίσει την περαιτέρω πορεία της Dataphoria στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της χώρας μας, ήταν η συμμετοχή της στον Μαραθώνιο Καινοτομίας Sustainability Hackathon, που διοργάνωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά η Lidl Ελλάς σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από την Open Day του διαγωνισμού μέχρι την πρόκριση στην τελική φάση και την παρακολούθηση του εργαστηρίου καινοτομίας Sustainability Innovation Lab, η Dataphoria είχε την ευκαιρία να εξελιχθεί και να βελτιώσει τη λύση που προσφέρει.

Στον επιταχυντή του Sustainability Innovation Lab, η Dataphoria δέχθηκε ουσιαστική βοήθεια από την Crowdpolicy για την περαιτέρω στρατηγική της ανάπτυξη, καθώς παράλληλα, τα μέλη της διδάσκονταν και ενημερώνονταν διαρκώς για θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και αναχαίτισης της κλιματικής αλλαγής.

Η επαφή με stakeholders του χώρου συνέβαλε στην ανανέωση της ιδέας, ενώ το προϊόν της εταιρείας δομήθηκε οργανωμένα, παράλληλα με τη βελτίωση της στρατηγικής της ομάδας για την επόμενη ημέρα της Dataphoria.

Μετά από αυτό το διάρκειας έξι μηνών accelerator, η Dataphoria παρουσίασε τη δράση της στην τελική φάση του διαγωνισμού, τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου κατέκτησε την πρώτη θέση και το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, καθώς και 5.000€ σε μετρητά.

Δείτε στο βίντεο όσα έγιναν κατά την τελική φάση του Sustainability Hackathon:

Πώς καταγράφεται η αειφορία;

Αναλυτικότερα, ο κομβικός ρόλος της Dataphoria αφορά στο εξής: Έχοντας αναπτύξει συγκεκριμένη μεθοδολογία ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων για τη βιωσιμότητα, μπορεί να συνδέεται με τα εταιρικά συστήματα, να ανακτά τα συγκεκριμένα δεδομένα στο σύνολό τους και να τα επεξεργάζεται. Τα δεδομένα αυτά, αφού «καθαριστούν», μεταμορφώνονται καταλλήλως από την ομάδα της Dataphoria και είναι πλέον έτοιμα για χρήση. Μία διαδικασία απαραίτητη, αλλά περίπλοκη και επίπονη για όποια επιχείρηση δεν διαθέτει εξειδίκευση στον τομέα αυτό, ολοκληρώνεται αποτελεσματικά από τη Dataphoria, που συνδυάζει την επεξεργασία διαφορετικών δεδομένων με τις εξειδικευμένες γνώσεις βιωσιμότητας, που διαθέτει. Μάλιστα, η διαδικασία αυτή χρειάζεται να γίνει μόνο μία φορά για κάθε επιχείρηση, καθώς στη συνέχεια, δημιουργείται μια διαδρομή δεδομένων, μέσω της οποίας ανανεώνονται πλέον αυτόματα.

Έτσι, ως τελικό αποτέλεσμα από την εργασία της Dataphoria, η επιχείρηση κερδίζει μία πύλη δεδομένων για την αειφορία, με τους δείκτες που εκείνη επιλέγει να παρακολουθεί. Τα δεδομένα άλλωστε παρουσιάζονται με απλό, κατανοητό και διαδραστικό τρόπο, ώστε η αξιοποίησή τους να γίνεται ανεμπόδιστα, την ώρα που οι υπηρεσίες της Dataphoria μπορούν να επεκταθούν και τα καλύτερα στοιχεία των περιβαλλοντικών επιδόσεων της επιχείρησης να συνδυαστούν και να παρουσιαστούν σε όμορφα, εύληπτα data stories, τα Greenfographics, που στοχεύουν ιδίως στην επικοινωνία με το ευρύ κοινό.

Με δύναμη από τα εφόδια που αποκόμισε από το Sustainability Hackathon, τη δεύτερη δράση ανοιχτής καινοτομίας από τη Lidl Ελλάς, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Dataphoria ανοίγει τα φτερά της προς το μέλλον της αειφορίας, με «όχημα» τα δεδομένα. Στόχος, άλλωστε, είναι να μπει η αειφορια στο DNA των επιχειρήσεων και των οργανισμών, να αποτελεί δεύτερη φύση τους, για να μπορέσουμε όλοι μαζί, να προχωρήσουμε στον δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης και σε ένα καλύτερο αύριο για όλους.

Μάθετε περισσότερα για τη Dataphoria στο www.dataphoria.gr