ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δημήτρης Κορφιάτης (ECOMAT) στο CNN Greece: Πολυτελής ύπνος για όλους

Δημήτρης Κορφιάτης (ECOMAT) στο CNN Greece: Πολυτελής ύπνος για όλους
O Founder & CEO της εταιρείας, κ. Δημήτρης Κορφιάτης ECOMAT

Για την καινοτομία της ECOMAT και την πρωτοφανή ανταπόκριση που γνωρίζει στο καταναλωτικό κοινό, μίλησε στο CNN Greece ο Founder & CEO της εταιρείας, κ. Δημήτρης Κορφιάτης.

Η ECOMAT είναι μία εταιρεία που δημιουργεί στρώματα και προϊόντα ύπνου και η καινοτομία της συνίσταται στο ότι τα προϊόντα της διατίθενται απευθείας στον καταναλωτή. Αυτό πρακτικά, σημαίνει ότι έχουν αφαιρεθεί όλα τα περιττά κόστη, με αποτέλεσμα τα στρώματα ECOMAT να είναι διαθέσιμα στις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς.

Αυτή ήταν και η κεντρική ιδέα της δημιουργίας της εταιρείας, όπως δηλώνει ο κ. Κορφιάτης: «Ακολουθήσαμε το νέο αυτό concept “Direct to Client”, που ήταν τότε ακόμα και στην Αμερική στα σπάργανα και πιστέψαμε βαθιά στην επιτυχία». Αυτό μάλιστα, παρά τα όποια προβλήματα διαφαίνονταν αρχικά. Τα πολυτελή στρώματα της ECOMAT, πωλούνται απευθείας στον πελάτη και έχουν το καλύτερο "value for money" της αγοράς, καθώς όπως εξηγεί ο ίδιος: «Στο ξεκίνημά μας, αποφασίσαμε ότι τα προϊόντα μας θα διατίθεντο αποκλειστικά μέσω του e-shop μας, χωρίς μεσάζοντες ούτε μεταπωλητές αλλά και χωρίς φυσικά καταστήματα», με σημαντική μείωση του του κόστους, προς άμεσο όφελος του καταναλωτή.

Picture3.jpg
Εδώ και έξι μήνες, η ECOMAT διαθέτει στην αγορά το πολυτελές, υβριδικό στρώμα ONE, το οποίο σχεδιαζόταν και δοκιμαζόταν επί δύο χρόνια και το οποίο ήδη γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και είναι υποψήφιο στα Sleep Awards, έναν διαγωνισμό που στο παρελθόν έχει ξεχωρίσει κι άλλα προϊόντα της εταιρείαςECOMAT

«Επιλέξαμε να κατασκευάσουμε ένα ιδιόκτητο κέντρο διανομής 3.000 m2 και να επενδύσουμε σε ένα τεράστιο stock προϊόντων, με αποτέλεσμα όλα μας τα προϊόντα και σε όλες τις διαστάσεις να παραδίδονται στον πελάτη σε 1-2 εργάσιμες μέρες», συνεχίζει ο κ. Κορφιάτης, που αναγνωρίζει ότι το ξέσπασμα της πανδημίας «ήταν για την ECOMAT ένα σημαντικό σημείο καμπής.

Οι πωλήσεις πολλαπλασιάστηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα να αποκτούμε πάνω από 25.000 νέους πελάτες κατ' έτος. Η περσινή ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς και ξεκινήσαμε το 2023 εξίσου δυναμικά με ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από 50%».

Εδώ και έξι μήνες, η ECOMAT διαθέτει στην αγορά το πολυτελές, υβριδικό στρώμα ONE, το οποίο σχεδιαζόταν και δοκιμαζόταν επί δύο χρόνια και το οποίο ήδη γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και είναι υποψήφιο στα Sleep Awards, έναν διαγωνισμό που στο παρελθόν έχει ξεχωρίσει κι άλλα προϊόντα της εταιρείας.

Picture4.jpg
Μετά από μακροχρόνια εμπειρία 30 ετών στο χώρο των στρωμάτων, η βασική ιδέα ήταν να σχεδιάσουμε πολυτελή στρώματα, τα οποία θα πωλούνται απευθείας στον πελάτη και θα έχουν το καλύτερο «value for money» της αγοράςECOMAT

Ο κύριος Κορφιάτης επισημαίνει, τέλος, πως ο στόχος της εταιρείας παραμένει τριπλός, αναφορικά με την ανάπτυξη, τη δημιουργία premium προϊόντων και μιας αμφίδρομα επικερδούς σχέσης με τους πελάτες της. Στα σκαριά βρίσκονται άλλωστε, δύο νέοι εκθεσιακοί χώροι και το νέο e-shop που θα απευθύνεται αποκλειστικά στους ξενοδόχους.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Founder & CEO της ECOMAT, κ. Δημήτρη Κορφιάτη στο CNN Greece:

Πώς προέκυψε η δημιουργία της ECOMAT;

Μετά από μακροχρόνια εμπειρία 30 ετών στο χώρο των στρωμάτων, η βασική ιδέα ήταν να σχεδιάσουμε πολυτελή στρώματα, τα οποία θα πωλούνται απευθείας στον πελάτη και θα έχουν το καλύτερο "value for money" της αγοράς. Στόχος μας ήταν ο καταναλωτής να μπορεί να αποκτήσει ένα πολύ ποιοτικό στρώμα σε πολύ χαμηλότερη τιμή από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς. Γνωρίζοντας ότι τα περιθώρια κέρδους ήταν αδικαιολόγητα υψηλά στην συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας brand. Έτσι δημιουργήθηκε η ECOMAT.

Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την εταιρεία σας, ως προς τον τρόπο λειτουργίας της αλλά και τα προϊόντα της;

Η διαφορά μας σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες της αγοράς, είναι πως στο ξεκίνημα μας αποφασίσαμε ότι τα προϊόντα μας θα διατίθεντο αποκλειστικά μέσω του e-shop μας, χωρίς μεσάζοντες ούτε μεταπωλητές αλλά και χωρίς φυσικά καταστήματα. Γνωρίζαμε ότι η μείωση του κόστους από τις αμοιβές μεσαζόντων, μεταπωλητών αλλά και των περιττών εξόδων που σχετίζονταν με το marketing, θα μείωναν δραματικά την τιμή των προϊόντων, προς άμεσο όφελος του καταναλωτή. Επιλέξαμε να κατασκευάσουμε ένα ιδιόκτητο κέντρο διανομής 3.000 m2 και να επενδύσουμε σε ένα τεράστιο stock προϊόντων, με αποτέλεσμα όλα μας τα προϊόντα και σε όλες τις διαστάσεις να παραδίδονται στον πελάτη σε 1-2 εργάσιμες μέρες. Όλο αυτό ήταν μια νέα προσέγγιση στην παραδοσιακή πώληση στρωμάτων που τελικά αποδείχτηκε ότι η αγορά το ζητούσε.

Picture5.jpg
Στη σημερινή εποχή, ο μεγαλύτερος στόχος κάθε επιχείρησης είναι η προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομέναECOMAT

Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, έχετε εδραιωθεί σε μια δύσκολη αγορά. Ποιοι παράγοντες πιστεύετε πως συνετέλεσαν σε αυτό;

Το ξέσπασμα της πανδημίας όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκαν εκθετικά ήταν για την ECOMAT ένα σημαντικό σημείο καμπής. Οι πωλήσεις πολλαπλασιάστηκαν με αποτέλεσμα σήμερα να αποκτούμε πάνω από 25.000 νέους πελάτες κατ'έτος. Η περσινή ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς και ξεκινήσαμε το 2023 εξίσου δυναμικά με ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από 50%. Το πιο βασικό από όλα όμως, είναι η σχέση ποιότητας – τιμής που διαθέτουν τα προϊόντα μας, το οποίο συντέλεσε η ECOMAT μέσα σε λίγα χρόνια να καταφέρει να γίνει η Νο1 διαδικτυακή μάρκα στρωμάτων και κρεβατιών στην Ελλάδα και μιά από τις κορυφαίες εταιρείες συνολικά του κλάδου.

Στην εποχή μας που τα πάντα ψηφιοποιούνται, τι κάνει την ECOMAT να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά, κατά την άποψή σας;

Στη σημερινή εποχή, ο μεγαλύτερος στόχος κάθε επιχείρησης είναι η προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα. Αυτή η ικανότητα κάθε επιχείρησης ορίζει το μέλλον της. Μέσα από επιτυχημένες και πολύχρονες συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα ψηφιοποίησης (erp, crm, eshop, digital presence), έχουμε καταφέρει να είμαστε σε υψηλότατο επίπεδο προσαρμογής και αυτό φαίνεται στην επίτευξη των στόχων που θέτουμε.

Παράλληλα, με τη σταθερή digital παρουσία μας σε όλα τα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης στοχεύουμε στη σωστή πληροφόρηση του υπάρχοντος κοινού μας για οποιαδήποτε καινοτομία εφαρμόζουμε στα προϊόντα μας , ενώ ενεργούμε αδιάλειπτα ώστε το κοινό αυτό να μεγαλώνει όλο και πιο πολύ για να απολαμβάνουν όσο το δυνατόν περισσότεροι έναν ξεκούραστο και ανανεωτικό ύπνο.

Ποιες είναι οι καινοτομίες του brand;

Από την αρχή της δημιουργίας της ECOMAT, είχαμε ως στόχο να αλλάξουμε την εμπειρία αγοράς προϊόντων ύπνου για τους καταναλωτές, ακολουθώντας πρακτικές που καμία άλλη εταιρεία δεν είχε επιχειρήσει στην ελληνική αγορά. Ακολουθήσαμε το νέο αυτό concept “Direct to Client”, που ήταν τότε ακόμα και στην Αμερική στα σπάργανα και πιστέψαμε βαθιά στην επιτυχία. Έπρεπε όμως να λυθούν κάποια ουσιώδη προβλήματα. Επειδή ο πελάτης του e-shop μας δεν θα είχε την δυνατότητα να δοκιμάσει τα στρώματα μας, έπρεπε (όπως και κάναμε) να ξεκινήσουμε μια μακροχρόνια έρευνα πάνω στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την ιδανική κατανομή των υλικών, ώστε να καταφέρουμε να κατασκευάσουμε στρώματα τα οποία να ταιριάζουν στους περισσότερους σωματότυπους. Και το πετύχαμε, παρέχοντας δε την δυνατότητα να μπορούν οι πελάτες να επιλέξουν ανάμεσα σε έξι μοντέλα με διακριτά χαρακτηριστικά. Επίσης, επειδή πιστεύαμε ότι η ολιγόλεπτη δοκιμή ενός στρώματος σε ένα κατάστημα δεν εγγυάται την σωστή επιλογή αγοράς του, επενδύσαμε σε τεχνογνωσία εκμάθησης εξειδικευμένων συμβούλων ύπνου, που βοηθούν τους πελάτες μας να επιλέξουν το κατάλληλο προϊόν για αυτούς. Αποτέλεσμα όλου αυτού του εγχειρήματος είναι η εταιρεία μας να αγκαλιαστεί από το καταναλωτικό κοινό και μέσα σε λίγα χρόνια να χαίρει μεγάλης εκτίμησης και αναγνωριστικότητας και να αποκτήσει εξαιρετικά σχόλια στα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες της.

Picture6.jpg
Στους άμεσους στόχους της εταιρείας μας, είναι να λειτουργήσουν δύο νέοι εκθεσιακοί χώροι, σε κεντρικά σημεία στην Αττική και να λειτουργήσει το νέο μας e-shop που θα απευθύνεται αποκλειστικά στους ξενοδόχους, ώστε να μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις αγορές τουςECOMAT

Προϊόντα της ECOMAT έχουν ήδη βραβευτεί στα Sleep Awards, ενώ θέτετε υποψηφιότητες και για τα φετινά, με το πολυτελές στρώμα ΟΝΕ. Μιλήστε μας για αυτό και για το τι σημαίνει ένα τέτοιο βραβείο για μία εταιρεία όπως η ECOMAT.

Το καινούργιο Concept της εταιρείας μας είναι το πολυτελές, υβριδικό στρώμα ONE, το οποίο σχεδιαζόταν και δοκιμαζόταν για 2 χρόνια, στο οποίο ο καταναλωτής θα έχει την δυνατότητα να κοιμηθεί 30 μέρες και εάν τελικά αποφασίσει ότι δεν το προτιμά, τότε μπορεί να το επιστρέψει και να του επιστρέψουμε άμεσα ολόκληρη την δαπάνη της αγοράς του. Το στρώμα θα παραδίδεται δωρεάν κατ' οίκον σε όλη την Ελλάδα και σε πιθανή επιστροφή του η εταιρεία μας θα αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την διαδικασία παραλαβής του. Έχει ήδη ενσωματωθεί 6 μήνες στην γκάμα μας και μέχρι στιγμής οι επιστροφές είναι στο εξαιρετικά ικανοποιητικό ποσοστό του 2%. Τα στρώματα αυτά που θα επιστρέφονται, η εταιρεία μας θα τα δωρίζει σε κοινωφελή ιδρύματα και σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Είναι ένα νέο concept, εξαιρετικά επιτυχημένο στο εξωτερικό και πιστεύουμε ότι και στην χώρα μας θα έχει την ίδια αποδοχή.

Με το Στρώμα ONE θέσαμε ήδη υποψηφιότητα στα βραβεία Sleep Awards 2023 και ευελπιστούμε ότι θα έχει την επιτυχία του μαξιλαριου F1 όπως και του ανωστρώματος GOLD, όπου ψηφίστηκαν τα καλύτερα προϊόντα στην Ελλάδα το 2022.

Πώς προχωράτε στο μέλλον; Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας και πώς οραματίζεστε τη σχέση σας με το καταναλωτικό κοινό;

Το όραμα μας κινείται σε τρεις άξονες. Να συνεχίσουμε να έχουμε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, να σχεδιάσουμε πρωτοποριακά προϊόντα ύπνου και να δημιουργήσουμε μια αμφίδρομα επικερδή σχέση με τους πελάτες μας. Επίσης, στους άμεσους στόχους της εταιρείας μας, είναι να λειτουργήσουν δύο νέοι εκθεσιακοί χώροι, σε κεντρικά σημεία στην Αττική και να λειτουργήσει το νέο μας e-shop που θα απευθύνεται αποκλειστικά στους ξενοδόχους, ώστε να μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους.