ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Skip εφαρμόζει την κυκλική οικονομία με στοχευμένες δράσεις και δομικές αλλαγές

Το Skip εφαρμόζει την κυκλική οικονομία με στοχευμένες δράσεις και δομικές αλλαγές
Skip

Η μετάβαση στην κυκλική οικονομία, βασική αρχή της οποίας είναι η έννοια της ανακύκλωσης σε όλες τις μορφές της, είναι το ζητούμενο για τη σύγχρονη, πανανθρώπινη κοινωνία.

Η ανθρωπότητα έχει πλέον αντιληφθεί ότι ο τρόπος που ζούσαμε, δρούσαμε και συμπεριφερόμασταν κυρίως προς τον πλανήτη και τους πολύτιμους πόρους του, αποδείχθηκε καταστροφικός και χρήζει άμεσης αλλαγής.

Καθώς, λοιπόν, ο κόσμος έχει ήδη ξεκινήσει τη στροφή προς ένα πιο πράσινο, βιώσιμο μέλλον αειφορίας, πρωτοπόρες εταιρείες δείχνουν τον δρόμο, ενσωματώνουν τις απαραίτητες αλλαγές άμεσα και αποτελεσματικά και δείχνουν σε όλους μας τον τρόπο να ακολουθήσουμε αυτόν τον ελπιδοφόρο δρόμο.

Η αλόγιστη χρήση πλαστικού, το αποτύπωμα από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα χαμηλά επίπεδα ανακύκλωσης και επανάχρησης συμβάλουν στην κλιμάκωση των επιπτώσεων στον πλανήτη μας και πλέον αποτελούν πρακτικές του παρελθόντος που θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας. Το Skip έχει αναλάβει δράση και εφαρμόζει πρωτοβουλίες που συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση, σε δύο άξονες: Τον Άνθρωπο και το Περιβάλλον.

Το Skip έχει αναλάβει δράση και εφαρμόζει πρωτοβουλίες που συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση, σε δύο άξονες: Τον Άνθρωπο και το ΠεριβάλλονSkip

«Καθαρό Μέλλον», για έναν πλανήτη βιώσιμο

Στα 9 εκατομμύρια εκτιμώνται οι τόνοι πλαστικών απορριμμάτων που καταλήγουν κάθε χρόνο στους ωκεανούς της Γης, προκαλώντας μία μόλυνση πολύ δύσκολα αναστρέψιμη, ενώ επιφέρουν έμμεσα ή άμεσα τον θάνατο εκατομμυρίων θαλάσσιων όντων.

Η Unilever, η εταιρεία στην οποία ανήκει το Skip, μέσω της στρατηγικής «Καθαρό Μέλλον», έχει δεσμευτεί για τη μείωση της χρήσης πλαστικού και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων οικιακής καθαριότητας και υγιεινής που παράγει.

Φυσικά, η λύση δεν έγκειται στην ολική απαγόρευση της χρήσης του πλαστικού, που είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο υλικό, αλλά στη μείωση της χρήσης του πρωτογενούς πλαστικού. Έτσι, αντιμετωπίζοντας το -στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας- ως πόρο και όχι ως απόβλητο, μπορούμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό.

Πιο συγκεκριμένα, λοιπόν, το κορυφαίο σε αποτελεσματικότητα Skip, με εξαιρετικές επιδόσεις ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες πλύσης, έχει ήδη προχωρήσει σε:

  • 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες
  • Συσκευασίες που περιέχουν 35% ανακυκλωμένο πλαστικό
  • Συνθέσεις με 100% φυσικής προέλευσης ένζυμα

Η χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού των συσκευασιών Skip, που παράγεται στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της Unilever στο Ρέντη, ισοδυναμεί με την εξοικονόμηση 146 τόνων πλαστικού ετησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί σε 58 εκατομμύρια τουβλάκια παιδικών κατασκευών τα οποία αν τοποθετηθούν το ένα δίπλα στο άλλο, καλύπτουν την απόσταση Αθήνα-Βενετία!

«Κοινωνική Ντουλάπα», για τα ρούχα μας που μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν

Τα δεδομένα γύρω από τη βιομηχανία της μόδας είναι, δυστυχώς, ανησυχητικά για το περιβάλλον: Περίπου 9 εκατομμύρια τόνοι ρούχων απορρίπτονται κάθε χρόνο σε χωματερές, προκαλώντας σοβαρή περιβαλλοντική επιβάρυνση, ενώ ταυτόχρονα συνάνθρωποί μας στερούνται αυτονόητων αγαθών, όπως για παράδειγμα τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε καθαρά ρούχα. Παράλληλα, η βιομηχανία ρούχων κατατάσσεται σήμερα ως η 2η πιο ρυπογόνος στον κόσμο, μετά τη βιομηχανία πετρελαίου. Αν αναλογιστούμε ότι για να δημιουργηθεί ένα τζιν παντελόνι χρειάζονται περίπου 7.500 λίτρα νερό, ενώ παράλληλα ο μέσος Ευρωπαίος απορρίπτει στα σκουπίδια 14 κιλά ρούχων το χρόνο, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα του προβλήματος.

H «Κοινωνική Ντουλάπα Skip», που δημιουργήθηκε το 2022 σε συνεργασία με την οργάνωση Fabric Republic, στοχεύει στην αντιστροφή αυτού ακριβώς του ζητήματοςSkip

H «Κοινωνική Ντουλάπα Skip», που δημιουργήθηκε το 2022 σε συνεργασία με την οργάνωση Fabric Republic, στοχεύει στην αντιστροφή αυτού ακριβώς του ζητήματος. Ρούχα που δεν χρειαζόμαστε ή που δεν μας κάνουν πια, συγκεντρώνονται στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας και προσφέρονται σε ευάλωτες ομάδες. Για τη συγκέντρωση των ρούχων, η μάρκα έχει τοποθετήσει, σε κεντρικά σημεία της Αττικής, μεγάλα κιβώτια-ντουλάπες σε σχήμα T-shirt, διακοσμημένες από γνωστούς street artists. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μόλις 9 μήνες έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 10.508 κιλά ρούχων!

Πρόκειται για μία σύγχρονη και αποτελεσματική εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας που αποτελεί μία από τις βασικές αρχές για τη βιωσιμότητα του πλανήτη.

«Κοινωνικό Πλυντήριο»: Δίπλα στον συνάνθρωπο που έχει ανάγκη

Αξίζει να αναφερθούμε και σε μία πρωτοποριακή και πολύ σημαντική για τον άνθρωπο και την κοινωνία μας, πρωτοβουλία του Skip: Το πρώτο Κοινωνικό Πλυντήριο Skip λειτούργησε το 2016, με τη συνεργασία του Δήμου Αθηναίων, στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο να παρέχει δωρεάν «πλύσεις αγάπης» σε συνανθρώπους μας που δεν έχουν πρόσβαση σε ρεύμα ή σε βασικές ηλεκτρικές συσκευές.

Για τη λειτουργία του, η Unilever εξόπλισε ειδικούς χώρους με επαγγελματικά πλυντήρια και στεγνωτήρια, ενώ ανέλαβε τον συστηματικό ανεφοδιασμό των δομών με απορρυπαντικά Skip και μαλακτικά Cajoline.

Το πρώτο Κοινωνικό Πλυντήριο Skip λειτούργησε το 2016, με τη συνεργασία του Δήμου Αθηναίων, στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο να παρέχει δωρεάν «πλύσεις αγάπης» σε συνανθρώπους μας που δεν έχουν πρόσβαση σε ρεύμα ή σε βασικές ηλεκτρικές συσκευέςSkip

Στη συνέχεια, δημιουργήθηκαν και νέα Κοινωνικά Πλυντήρια, με τη συνεργασία των Δήμων Θεσσαλονίκης και Αλίμου. Πλέον το Κοινωνικό Πλυντήριο Skip μετρά 6,5 χρόνια δράσης του, τόσο μέσω των σταθερών δομών του στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τον Άλιμο, όσο και σε έκτακτες περιστάσεις και καταστροφές ανά την Ελλάδα, έχει προσφέρει πάνω από 189.000 πλύσεις αγάπης και έχει πλύνει περισσότερους από 1.500 τόνους ρούχων!

Το Skip, το αγαπημένο απορρυπαντικό που εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια φροντίζει και αναζωογονεί τα ρούχα μας, μένει πιστό στον κοινωνικό και περιβαλλοντικό σκοπό που έχει για το Περιβάλλον και τον Άνθρωπο, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και δράσεις για το βιώσιμο μέλλον.