ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΠΑΠ Forward: Πώς έχει βοηθήσει ενεργά στην ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων

ΟΠΑΠ Forward: Πώς έχει βοηθήσει ενεργά στην ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Καταλυτικός αποδεικνύεται ο ρόλος του ΟΠΑΠ Forward στην ανάπτυξη των μικρομεσαίων εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε το 2016, σε συνεργασία με τον διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό στήριξης της επιχειρηματικότητας Endeavor Greece και αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής του ΟΠΑΠ για την Εταιρική Υπευθυνότητα.

Σήμερα αριθμεί 69 δυναμικές και εξωστρεφείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, από ανταγωνιστικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Σχεδιάστηκε για να δώσει μια μοναδική προοπτική σε αναπτυσσόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ώστε μέσα από την εξέλιξη τους να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να διευρύνουν τους επιχειρηματικούς τους ορίζοντες.

Απευθύνεται σε εταιρείες από όλους τους κλάδους της οικονομίας ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε εκείνους τους τομείς, όπου η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως ο τουρισμός, η αγροτική παραγωγή, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, καθώς και σε κλάδους με προοπτική ανάπτυξης, όπως οι νέες τεχνολογίες.

Anna Maria Mazaraki: «Μας έχει βοηθήσει να δείξουμε τον καλύτερο μας εαυτό»

Η εταιρεία Άννα Μαρία Μαζαράκη ιδρύθηκε το 1995, με στόχο την κατασκευή και πώληση κοσμημάτων και συμμετέχει στο πρόγραμμα από το 2020. Έκτοτε έχει καταφέρει αύξηση τζίρου κατά 38% και δημιουργία 25 νέων θέσεων εργασίας. Μέσα από το πρόγραμμα, η κα Μαζαράκη και η ομάδα της έχουν λάβει σημαντική στρατηγική καθοδήγηση σχετικά με το επιχειρηματικό τους πλάνο, τη στρατηγική μάρκετινγκ, καθώς και τη δημιουργία στρατηγικού πλάνο για την επέκταση στην αγορά της Ρουμανίας (πλάνο που δεν τέθηκε σε εφαρμογή λόγω COVID). Ταυτόχρονα, έλαβαν υποστήριξη ως προς την αναδιαμόρφωση της τιμολογιακής στρατηγικής και διερευνούν συνεργασίες για την ενίσχυση της online παρουσίας, και τη δημιουργία μιας μοναδικής omni-channel εμπειρίας για τους πελάτες τους.

«Μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ να δείξουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Δεν μας έχει πει, ''αφήστε το business model σας και πάρτε το καινούριο''. Μας βοήθησε να κρατήσουμε την ταυτότητά μας και να επιδείξουμε το καλύτερο που μπορούσαμε, σημειώνει ο Φίλιππος Ρεμπουτζάκος, Head of HR and resource management της εταιρείας Anna Maria Mazaraki.

«Έχει βοηθήσει να μειώσουμε το turnover των κοσμημάτων μας, έχουμε αυξήσει το απόθεμα στα καταστήματα και δεν χάνουμε πωλήσεις. Έχουμε μεγαλύτερο satisfaction από τις πωλήτριες μας επειδή έχουμε πλέον απόθεμα» εξηγεί.

Σύμφωνα με τον κ. Ρεμπουτζάκο, «αλλάζει πάρα πολύ τη φιλοσοφία του επιχειρείν και όταν αισθανόμαστε πως έχουμε ένα πρόβλημα, μπορούμε να ζητήσουμε να μας φέρουν σε επαφή με αντίστοιχες εταιρείες που αντιμετώπισαν παρόμοια ζητήματα».

Endless: «Μας βοήθησε να εκσυγχρονιστούμε λειτουργικά»

Από το 2019 που συμμετέχει στο πρόγραμμα, η Endless, η οποία δραστηριοποιείται από το 1985 στην επεξεργασία προϊόντων χάρτου, την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών, καθώς και την εμπορία ειδών προσωπικής υγιεινής και συναφών ειδών, έχει αναπτύξει το τζίρο της κατά 61% και έχει δημιουργήσει 7.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. Η περίοδος που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα συνέπεσε με την περίοδο που η διοίκηση πέρασε στη 2η γενιά. Οι μέντορες του προγράμματος συνέβαλαν σημαντικά στην εσωτερική αναδιοργάνωση και στην ένταξη δομών και διαδικασιών, ώστε η εταιρεία να μεγαλώσει και να κάνει scale.

«Μας βοήθησε κυρίως στο να εκσυγχρονιστούμε λειτουργικά. Εκεί είδαμε την ανάγκη και πιστεύαμε ότι χρειαζόμασταν βοήθεια και πετύχαμε 100% τους στόχους που είχαμε θέσει στο κομμάτι αυτό» επισημαίνει ο Γιώργος Τρακάκης, CEO της Endless.

«Μπήκαμε στη διαδικασία να βλέπουμε καλύτερα τα νούμερα που επεξεργαζόμασταν εσωτερικά και αυτό μας βοήθησε στο να παίρνουμε πιο γρήγορα και πιο καλές αποφάσεις. Πριν μπούμε στο πρόγραμμα λειτουργούσαμε πιο πολύ με τη διαίσθηση. Μας βοήθησε πάρα πολύ το πρόγραμμα να σκεφτόμαστε με βάση τα νούμερα και τι είναι αυτό που βλέπουμε. Επίσης βοήθησε πάρα πολύ στην ομαδικότητα, όπου υπήρχαν περιθώρια βελτιώσης» προσθέτει ο κ. Τρακάκης.

Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις σημειώνει πως «προσλάβαμε εργαζόμενους όταν καταλάβαμε την ανάγκη ότι χρειαζόμαστε παραπάνω σε τμήματα μη παραγωγικά, όπως σε διοικητικές θέσεις».

Παράλληλα εξηγεί ότι «είμαστε ήδη σε υλοποίηση κάποιων πραγμάτων από εκείνα που συζητήσαμε με τον μέντορα και πάνω σε αυτά είναι και το επόμενο βήμα που θέλουμε να κάνουμε σε επενδύσεις μελλοντικά».

Funky Buddha: «Το 15% της ανάπτυξης του τζίρου μας οφείλεται στο πρόγραμμα»

Από το 2018 που εντάχθηκε στο πρόγραμμα έως σήμερα, η Funky Buddha, η οποία ιδρύθηκε το 2006 στην Ελλάδα με στόχο τη δημιουργία ρούχων, οι οποίοι αποτελούν «καμβάδες έκφρασης», έχει αυξήσει τον τζίρο της κατά 79% και έχει δημιουργήσει περισσότερες από 110 άμεσες θέσεις εργασίας.

Μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και με τη στρατηγική καθοδήγηση μεντόρων, η εταιρεία αναδιοργάνωσε τα operations και δημιούργησε ένα αποτελεσματικό omni channel σε θέματα CRM και digital marketing. Επιπλέον, έλαβαν καθοδήγηση στον καθορισμό των καταναλωτικών κοινών τους, ώστε να επικοινωνούν το brand αποτελεσματικά σε κάθε ένα από αυτά.

«Από το 2018 μέχρι σήμερα έχουμε αναπτυχθεί κατά 80%, σχεδόν έχουμε διπλασιάσει τον τζίρο μας και αντίστοιχα και το προσωπικό μας. Ξεκινήσαμε με 180 ανθρώπους, τώρα είμαστε 305 και έως το τέλος του 2023 θα είμαστε 350 καθώς σχεδιάζουμε το άνοιγμα 4 ακόμα σημείων» σημειώνει ο Κωνσταντίνος Αλεξίου, Co-Owner & CFO της Funky Buddha.

«Το 15% της ανάπτυξης του τζίρου μας οφείλεται στο πρόγραμμα. Για παράδειγμα μας βοήθησαν να αναπτύξουμε το digital transformation της εταιρείας μέσω του mentoring. Μας βοήθησαν, για παράδειγμα, στην εταιρική δομή» εξηγεί ο κ. Αλεξίου.

Ο επόμενος στόχος, όπως λέει, αφορά στις εξαγωγές όπου «από το 2026 θα πάμε πολύ οργανωμένα και το πρόγραμμα βοηθάει στο να μας βρει στρατηγικούς επενδυτές ενδεχομένως από το εξωτερικό, ήδη ψάχνει και κάνει κάποιες επαφές».

«Επίσης, θέλουμε σιγά σιγά να εξετάζουμε το ενδεχόμενο να μπει ένα private equity, fund ή στρατηγικός επενδυτής στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας και εκεί επίσης υπάρχει ενεργή βοήθεια από το πρόγραμμα» τονίζει.

Valis Textiles: «Το πρόγραμμα είναι ένας μονόκερος για την ελληνική επιχειρηματική κοινωνία»

Από το 2020 που η Valis Textiles συμμετέχει στο πρόγραμμα, έχει αναπτυχθεί κατά 13% σε επίπεδο τζίρου. Παράλληλα, μέσω της στρατηγικής καθοδήγησης που έλαβαν, κατάφεραν να στήσουν στρατηγική επέκτασης στο εξωτερικό, καθώς και να βελτιώσουν την ψηφιακή τους παρουσία. Τέλος, το πρόγραμμα τους υποστήριξε σε θέματα business development, μέσα από ανάπτυξη νέων συνεργασιών και σημείων πώλησης των Lunch Bags.

«Το πρόσημο είναι θετικό, έχουμε δει μία ανάπτυξη γύρω στο 15% τόσο σε τζίρο όσο και σε ανάπτυξη προσωπικού» σημειώνει ο Πάνος Σπηλιώπουλος, Commercial Manager της Valis Textiles.

Όπως εξηγεί ωστόσο «το πρόγραμμα είναι πολύ παραπάνω από αυτό. Είναι ένας μονόκερος για την ελληνική επιχειρηματική κοινωνία».

«Ακούμε γύρω μας συνέχεια από επιχειρηματίες: «δεν έχω δίπλα μου κάποιον να με βοηθήσει, δεν ξέρω κάποιον, τα έκανα όλα μόνος μου». Το ΟΠΑΠ Forward βοηθάει ελληνικές επιχειρήσεις, τους δίνει εργαλεία, ανθρώπους ώστε να αξιοποιήσει ο καθένας, αυτά τα οποία πιστεύει ώστε να μπορέσει να βελτιωθεί. Όποτε σίγουρα, ό,τι και να κάνεις, ανεξάρτητα από τα νούμερα, έχεις βελτίωση».

«Το πρόγραμμα σου δίνει σε πάρα πολύ καίριους τομείς, εργαλεία και εσύ αντλείς και αξιοποιείς» τονίζει.

Οι νέες εταιρείες του προγράμματος

Τον περασμένο Δεκέμβριο ανακοινώθηκαν 10 νέες εταιρείες, οι οποίες εντάχθηκαν στον 5ο κύκλο του προγράμματος και συγκεκριμένα οι Dirty Laundry, Mailo’s: The Pasta Project, Βιολογικό Χωριό, Provil, Fitness Meals, Vezyroglou Farm, Pharm24, Mastiha Shop, Simply Burgers και ARI Foods.

Οι προσδοκίες των νέων εταιρειών από τη συμμετοχή τους είναι μεγάλες και ήδη κάποιες από αυτές βλέπουν και τα πρώτα αποτελέσματα σε αυτούς τους τέσσερις μήνες.

Mailo’s: The Pasta Project: «Θα μας βοηθήσει να αναπτυχθούμε και να εκπληρώσουμε τους στόχους μας»

Η εταιρεία Mailo’s: The Pasta Project είναι μία από εκείνες που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward το Q4 του 2022. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2019 και κατάφερε, μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, να εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα, αλλά και Κύπρο έχοντας 26 καταστήματα. Ειδικεύεται στην κατηγορία του street food pasta απογειώνοντας τα φρέσκα ζυμαρικά, τα οποία ο πελάτης μπορεί να απολαύσει είτε στο κατάστημα είτε στο χώρο του με delivery, καθώς βρίσκεται και στην Wolt.

Ένας από τους βασικούς στόχους που θέλουν να πετύχουν είναι να αναπτύξουν το δίκτυο των καταστημάτων τους εκτός Αττικής, αλλά και σε χώρες του εξωτερικού όπως Αγγλία, Γερμανία και Αμερική.

«Καταφέραμε να κερδίσουμε την αποδοχή του καταναλωτή μας, δημιουργήσαμε ένα ισχυρό concept, ένα brand το οποίο θέλουμε να εδραιώσουμε και μέσω της συμμετοχής μας στο ΟΠΑΠ Forward, να βελτιστοποιήσουμε την παραγωγικότητα μας και να δημιουργήσουμε συνέργειες και συμμαχίες. Έτσι θα δημιουργήσουμε και τη διεθνή μας ανάπτυξη» σημειώνει ο Νίκος Μουτσουρούφης, Founder & CEO της Mailo's: The Pasta Project.

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει 370 θέσεις εργασίας σε περίοδο δύο ετών και σκοπεύει να ανοίξει ακόμα 120 νέες θέσεις εργασίες με τις επόμενες συμβάσεις franchise και τα νέα καταστήματα.« Μέσω των μεντόρων μας βοηθάει γιατί έχουμε πρόσβαση σε ένα ευρύ επιχειρηματικό σχεδιασμό, μέσω των καλών πρακτικών των επιχειρηματιών που μας συμβουλεύουν» σημειώνει ο κ. Μουτσουρούφης και προσθέτει:

«Μέσω της συμβουλευτικής υποστήριξης, μεταφοράς τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών καθώς και την πρόσβαση σε ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών, θα μας βοηθήσει να αναπτυχθούμε και να εκπληρώσουμε όλους τους στόχους μας».

Provil: Οι προσδοκίες έχουν επιβεβαιωθεί από τους πρώτους μήνες

Η Provil επίσης εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward το Q4 του 2022 και ένας από τους βασικούς στόχους που θέλουν να πετύχουν μέσα στα επόμενα 3 χρόνια είναι να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να διπλασιάσουν το μέγεθος της εταιρείας, τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και σε αριθμό εργαζομένων. Πρόκειται για μία Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων με έδρα τη Σίνδο, η οποία παράγει βοηθητικές ύλες για τη βιομηχανία τροφίμων, τη μαζική εστίαση και τη λιανική κρέατος, αλλά και για τον καταναλωτή με το (brand) Cook at Home και Greek at Home.

«Οι προσδοκίες που είχαμε, ήδη από τους πρώτους μήνες έχουν επιβεβαιωθεί και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του προγράμματος θα έχουν ολοκληρωθεί» σημειώνει ο Χρήστος Βογιάννου, Co-Owner & CEO της Provil.

«Ως εταιρεία ήμασταν σε αναπτυξιακή τροχιά. Ήρθε το ΟΠΑΠ Forward να μας δώσει κάποια στοιχεία, δημιουργώντας μας μία αίσθηση ανάτασης, ότι μπορούμε να κάνουμε πράγματα. Είδαμε μέσα από το δίκτυο πολλές επιχειρήσεις που είχαν όμοια με εμάς «συστατικά» και πιστέψαμε ότι μπορούμε και εμείς» εξηγεί ο κ. Βογιάννου.

Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Βογιάννου η εταιρεία ήδη δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας. «Διαπιστώσαμε για παράδειγμα ότι χρειαζόμασταν μία καλύτερη ανάπτυξη στο μαρκετινγκ, ή στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, μέσα σε αυτούς τους 4 μήνες και κάναμε πρόσλήψεις της τάξεως του 8-10%» σημειώνει ο Co-Owner & CEO της Provil.