ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπαράζ επενδύσεων στα φυτικά ροφήματα - Οι νέες κινήσεις στην αγορά

Μπαράζ επενδύσεων στα φυτικά ροφήματα - Οι νέες κινήσεις στην αγορά
pixabay

Στη δυναμικά ανερχόμενη κατηγορία των φυτικών ροφημάτων επενδύουν όλο και περισσότερες μεγάλες βιομηχανίας τροφίμων, κατά κύριο λόγο γαλακτοβιομηχανίες.

Η συγκεκριμένη κατηγορία που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ροφήματα αμυγδάλου, βρώμης, καρύδας κ.α, όλα φυτικής προέλευσης, έχει διεθνώς ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Στην ελληνική αγορά ο τζίρος της κυμαίνεται περί τα 33 εκατ. ευρώ.

Αν και οι πληθωριστικές πιέσεις φαίνεται να έχουν επιπτώσεις γενικότερα στην κατανάλωση των προϊόντων φυτικής προέλευσης -καθώς έχουν διαφορά στην τιμή σε σχέση με τα υπόλοιπα- εντούτοις παραμένει μία ταχύτατα ανερχόμενη τάση, όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι οι μεγάλες βιομηχανίες επιλέγουν να επεκταθούν σε αυτά.

Την είσοδό της στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων εγκαινίασε πρόσφατα η FrieslandCampina Hellas ΝΟΥΝΟΥ, λανσάροντας δύο σειρές που απευθύνονται τόσο στην αγορά του λιανεμπορίου όσο και στην επαγγελματική αγορά, με ροφήματα αμυγδάλου και βρώμης αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο εμπλουτίζει τη μεγάλη γκάμα προϊόντων της μάρκας ΝΟΥΝΟΥ πλέον και με φυτικές επιλογές.

Σημαντική παρουσία στην κατηγορία από τις εταιρείες του κλάδου έχει ήδη εδώ και χρόνια η Ελληνικά Γαλακτοκομεία, γνωστή με τα brands Όλυμπος, Ροδόπη κ.α η οποία μάλιστα ήταν από τις πρώτες ελληνικές που λάνσαραν φυτικά ροφήματα ενώ μετατρέπει και το εργοστάσιο που διαθέτει στην Ξάνθη σε μονάδα που παράγει αποκλειστικά plant-based προϊόντα. Από τους μεγάλους "παίκτες" με παρουσία στα φυτικά ροφήματα είναι και η ΔΕΛΤΑ (μέλος του Ομίλου Vivartia) που αύξησε τους προηγούμενους μήνες τους κωδικούς της στην κατηγορία.

Πέραν των γαλακτοβιομηχανιών, στα φυτικά ροφήματα που απευθύνονται στους επαγγελματίες της καφεστίασης μπήκε επίσης πρόσφατα και η ελληνική βιομηχανία επεξεργασίας και τυποποίησης καφέ Kafea Terra. Πρόκειται για ροφήματα από αμύγδαλο, βρώμη, καρύδα και σόγια, τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για το κανάλι HORECA. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι από το 2018 στην ελληνική αγορά έχει εισέλθει στην κατηγορία και η Coca-Cola, με το brand Adez.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ