ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς ιστορικές οινοποιίες περνούν σε νέα εποχή

Πώς ιστορικές οινοποιίες περνούν σε νέα εποχή
pixabay

Ελληνικές οινοποιίες που μετρούν πολλές δεκαετίες παρουσίας στην αγορά, με brand που έχουν καθιερωθεί στο κρασί,περνούν σε νέα εποχή.

Σήματα εμβληματικά για την ελληνική αγορά αγορά κρασιού, με σημαντική παρουσία παράλληλα και στο εξωτερικό προχωρούν σε ανανέωση της εικόνας τους, αξιοποιώντας το brand που έχουν «χτίσει» κατά τη διάρκεια των ετών, λανσάροντας ταυτόχρονα και καινούριες ετικέτες ώστε να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιό τους με στόχο την προσέλκυση και νέων καταναλωτών.

Η επόμενη μέρα της Boutari

Με ιστορία στο κρασί από 1879 η Μπουτάρη Οινοποιεία πέρασε σε νέα εποχή αλλάζοντας εταιρική ταυτότητα, καθώς το 2022 εξαγοράστηκε από το επενδυτικό σχήμα Sterner Stenhus Greece.

Το επενδυτικό πλάνο του διάδοχου σχήματος για την επόμενη 2ετία προβλέπει επενδύσεις ύψους 4-5 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων την ανανέωση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, τον εκσυγχρονισμό συστημάτων και δομών και την περιβαλλοντική αναβάθμιση της εταιρείας. Η εταιρεία θα δώσει επίσης έμφαση στα κρασιά υψηλής ποιότητας, με στόχο να δίνει λύσεις στον καταναλωτή για κάθε κατηγορία κρασιού. Από τη φθηνή και τη μεσαία, όπου είναι ήδη «δυνατή» έως και την υψηλή.

Βασικό πυλώνα ανάπτυξης αποτελούν και οι εξαγωγές οι οποίες αποτελούν περίπου το 25% του τζίρου της αυτή τη στιγμή, με ισχυρότερες αγορές εκείνες της Αμερικής, του Καναδά και της Γερμανίας. Στόχος της είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας στο εξωτερικό.

Σε νέα εποχή η Μαλαματίνα

Αλλαγή σελίδας είχαμε στην οινοποιία Μαλαματίνα, η οποία έπειτα από 127 χρόνια λειτουργίας, πέρασε και επίσημα το 2022 στον έλεγχο του Ομίλου Εταιρειών Mantis.

Η Μαλαματίνα ανανέωσε την εικόνα της διατηρώντας πάντως το ανθρωπάκι με το κλειδί που αποτελεί σήμα κατατεθέν και τη συνδέει με το παρελθόν. Τα πλάνα της νέας διοίκησης για την επόμενη μέρα της οινοποιίας, όπως διατυπώθηκαν μετά την ένταξη της εταιρείας μετά την ένταξή της στο όμιλο Mantis προέβλεπαν την επένδυση επιπλέον 12 εκατ. ευρώ - πέραν των 13 εκατ. ευρώ για τη διευθέτηση χρεών από το παρελθόν - προκειμένου να υλοποιήσει ένα σχέδιο λειτουργικής αναδιάρθρωση.

Με στόχο τα επόμενα 5 χρόνια, τον διπλασιασμό των πωλήσεων, αύξηση των εξαγωγών και τον διπλασιασμό των θέσεων εργασίας με νέες προσλήψεις προσωπικού. Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει στο λανσάρισμα νέων ετικετών στο κρασί ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο της. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση της Μαλαματίνα, λίγο μετά την επίσημη ανάληψη της νέας διοίκησης, ξεκίνησαν αναταραχές κι απεργιακές κινητοποιήσεις από το Σωματείο των εργαζομένων που ζητούσε να ανακληθούν απολύσεις εργαζομένων της εταιρείας.

Nέες μεγάλες επενδύσεις στην αγορά κρασιού

Την ίδια στιγμή, σημαντικές επενδύσεις υλοποιούν μεγάλες εταιρείες του κλάδου που μετρούν πολλά χρόνια παρουσίας στην αγορά του κρασιού και συνεχίζουν να ενισχύονται.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το «Κτήμα Άλφα» από την περιοχή του Αμυνταίου Φλώρινας και παρουσία στην αγορά από το 1997, το οποίο υλοποιεί επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ έως την επόμενη εξαετία. Η εταιρεία επενδύει στην ίδρυση νέας μονάδας γλυκών οίνων στο Αμύνταιο με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της στα 7,48 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 55% θα καλυφθεί μέσω κρατικής επιχορήγηση καθώς το εντάχθηκε στο υποέργο «Καινοτομία και Πράσινη Μετάβαση στη Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων» του Ταμείου Ανάκαμψης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ