ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Η επόμενη ημέρα μετά την απόκτηση της παραχώρησης της Αττικής Οδού

Η Αττική Οδός

Νέα δεδομένα στο χάρτη των ελληνικών αυτοκινητροδρόμων αλλά και ευρύτερα των παραχωρήσεων φέρνει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την Αττική Οδό, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει προσφέρει το υψηλότερο ποσό.

Έτσι, και με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξει κάποια προσφυγή στη διαδικασία, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά για τα επόμενα 25 χρόνια την παραχώρηση του μεγαλύτερου αστικού αυτοκινητοδρόμου της χώρας, της Αττικής Οδού, συνολικού μήκους 70 χλμ.

Και αυτό, καθώς Όμιλος επικράτησε στο σχετικό διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, προσφέροντας το υψηλότερο τίμημα, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, το οποίο μάλιστα ήταν πάνω από 5% υψηλότερο από αυτό της δεύτερης προσφοράς. Γεγονός που σημαίνει πως ο διαγωνισμός «κλειδώνει» ως προς το τίμημα και το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν η μόνη αυτόνομη εκ των έξι συνολικά διαγωνιστικών σχημάτων, αφού ο ελληνικός όμιλος υποδομών επέλεξε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του χωρίς να συμμετάσχει σε κοινοπραξία με κάποια άλλη εταιρεία ή διεθνές fund.

Γεγονός που, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, καταδεικνει την τεχνική και οικονομική αυτάρκεια που διαθέτει έχοντας αναπτύξει πλέον το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η Mediobanca S.p.A. ενήργησε ως αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη συναλλαγή.

Τι σημαίνει για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Όπως αναφέρουν κύκλοι της εταιρείας, Η ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του καθώς διπλασιάζει σε αξία το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση. Με αυτή την προσθήκη το χαρτοφυλάκιο των ομοειδών παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά το κρίσιμο μέγεθος για τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου.

Και προσθέτουν ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει την κεφαλαιακή διάρθρωση και ισχυρά περιουσιακά στοιχεία τα οποία παρέχουν μακροχρόνιες υψηλές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές από διαφοροποιημένες δραστηριότητες με έντονη δυναμική για τη χρηματοδότηση με ίδια και δανειακά κεφάλαια σε όλα τα έργα τα οποία αναπτύσσει.

Η ρευστότητα του Ομίλου παραμένει ισχυρή με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα (χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον γραμμές ρευστότητας (credit lines) να ανέρχονται το Μάρτιο του 2023 σε 1,6 δισ. ευρώ. Περαιτέρω, οι υφιστάμενες επενδύσεις με τις ισχυρές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές λειτουργούν ως capital multipliers. Συνολικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει πάνω από 6 δισ. ευρώ σε μερίσματα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών της σε έργα παραχωρήσεων. Επιπρόσθετα αναμένεται σημαντική οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από τις άλλες δραστηριότητες του Ομίλου, καθώς και σημαντική υπεραξία από την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, της μεγαλύτερης εταιρείας καθαρής ενέργειας της Ελλάδας.

Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενους περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων (με την προσθήκη της Εγνατίας και της Αττικής Οδού) και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.α.

Παράλληλα, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί το κομμάτι της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο κατέθεσε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.

Το προφίλ της Αττικής Οδού

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αστικός αυτοκινητόδρομος ο οποίος συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Το έργο έχει αποδεδειγμένες επιδόσεις σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας με δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης ως αποτέλεσμα των αναπτύξεων οι οποίες υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Ελληνικό, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο). Επιπλέον είχε καλές επιδόσεις κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και απρόβλεπτες συνθήκες (συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης πανδημικής κρίσης).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης