ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Μαγνήτης» επενδύσεων το εμφιαλωμένο νερό

«Μαγνήτης» επενδύσεων το εμφιαλωμένο νερό
pixabay

Μπαράζ από επενδύσεις και νέες συμφωνίες καταγράφονται στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, τόσο από τους «παραδοσιακούς» παίκτες όσο και από νέους που εισέρχονται στη συγκεκριμένη αγορά.

Πρόκειται άλλωστε για έναν κλάδο ο οποίος εμφανίζει αύξηση της ζήτησης, δεδομένου μάλιστα ότι σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό και με την τουριστική κίνηση, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ παράλληλα παρουσιάζει και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Αξίζει δε να σημειωθεί αποτελεί μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία τόσο με τα επώνυμα προϊόντα όσο και με εκείνα της ιδιωτικής ετικέτας που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Στις πιο πρόσφατες κινήσεις που έγιναν στον κλάδο τους τελευταίους μήνες ξεχωρίζει η είσοδος στη συγκεκριμένη αγορά, των Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Απόστολου Ταμβακάκη και Νίκου Καραμούζη, μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας Water Invest και την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας Σ. Μεντεκίδης, με τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι. Την ίδια στιγμή στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου και του Ho.Re.Ca αναμένεται να μπει και η εταιρεία «Νερά Πηγών Γράμμου» του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου με το φυσικό μεταλλικό νερό Arrena.

Μέσα στο 2023 πραγματοποιήθηκε επίσης το deal για το νερό Ιόλη, το οποίο άλλαξε χέρια, καθώς η Ιόλη Πηγή, θυγατρική της Sterner Stenhus Greece, η οποία είναι βασικός μέτοχος της Premia Properties, εξαγόρασε από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία τις εγκαταστάσεις, την επιχείρηση και το brand του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ.

Από τους «παραδοσιακούς» μεγάλους παίκτες της αγοράς, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Bίκος), έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια σημαντικές επενδύσεις ενισχύοντας την παραγωγική της δυναμικότητα. Το 2022 ολοκλήρωσε τη μεγάλη επένδυση 22 εκατ. για τη δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Kαλπάκι Iωαννίνων, ενώ παράλληλα προχώρησε σε ακόμη μία επένδυση και συγκεκριμένα σε νέα γραμμή παραγωγής, ύψους 6 εκατ. ευρώ, για το μη αποσπώμενο καπάκι στις συσκευασίες της, το οποίο εφαρμόστηκε σε πρώτη φάση στα αναψυκτικά της εταιρείας.

Ο άλλος μεγάλος παίκτης της αγοράς, η Χήτος ΑΒΕΕ με το brand «Ζαγόρι» ένωσε από την πλευρά της τις δυνάμεις της με την Green Cola, τον περασμένο Απρίλιο, δημιουργώντας μία νέα ενιαία εταιρεία στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών και Beverages, η οποία τίθεται κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου «Green Beverages».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ