ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η φορολογία «φρέναρε» την αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης

Η φορολογία «φρέναρε» την αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης

Κάμψη καταγράφει η αγορά της δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν οι ΟΤΕ και Forthnet, γεγονός που αποδίδεται στην επιβολή του τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης 10%.

Υπενθυμίζεται πως στους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης που εκδόθηκαν από την 1η Ιουνίου 2016 και μετά, περιλαμβάνεται το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης 10%, το οποίο επιβλήθηκε με τις διατάξεις του Ν. 4389/2016.

Το τέλος επιβάλλεται επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού κάθε σύνδεσης, συμπεριλαμβανομένου του πάγιου τέλους που εισπράττεται υπέρ της επιχείρησης συνδρομητικής τηλεόρασης (επιβάλλεται στη συνέχεια ο ΦΠΑ με συντελεστή 24%).

ΟΤΕ TV και Nova μαζί είχαν στα τέλη Ιουνίου 919.172 συνδρομητές, όταν στις 31-12-2015 οι συνδρομητές και των δύο εταιρειών ήταν 941.142.

Η ΟΤΕ TV το πρώτο εξάμηνο του 2016 κατέγραψε άνοδο της συνδρομητικής της βάσης, η οποία σε ετήσια βάση ανήλθε σε 21,6% (377.548 συνδρομητές το πρώτο εξάμηνο του 2015 και 458.920 φέτος το ίδιο διάστημα), ενώ αντίστοιχα η Nova κατέγραψε μείωση της συνδρομητικής της βάσης 9,6% (509.088 συνδρομητές πέρυσι στα τέλη του πρώτου εξαμήνου, 460.252 συνδρομητές φέτος στα τέλη Ιουνίου).

Στα τέλη Αυγούστου η συνδρομητική πλατφόρμα του ΟΤΕ πέρασε για πρώτη φορά στην πρώτη θέση, αυξάνοντας τους συνδρομητές της σε 462.000, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των συνδρομητών της ΟΤΕ TV εντός του τρέχοντος έτους ήταν κατά πολύ μικρότερος από το ξεκίνημα της δραστηριοποίησης του ΟΤΕ στη συγκεκριμένη αγορά.