ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

BSH Οικιακές Συσκευές: Τα πλάνα και οι στόχοι για το 2025 για την ελληνική αγορά των «λευκών»

BSH Οικιακές Συσκευές: Τα πλάνα και οι στόχοι για το 2025 για την ελληνική αγορά των «λευκών»
BSH

Η κατηγορία των συσκευών κουζίνας -και ιδίως οι εντοιχισμένες- τα στεγνωτήρια και τα πλυντήρια πιάτων είναι οι τρεις κατηγορίες των οικιακών ηλεκτρικών προϊόντων όπου σκοπεύει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ελληνική αγορά το 2025 η BSH, ο μεγαλύτερος «παίκτης» της συγκεκριμένης κατηγορίας, γνωστής για brands όπως είναι η Bosch και η Pitsos.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου, τα έσοδα της BSH Οικιακές Συσκευές Α.Ε. το 2024 διαμορφώθηκαν στα 174,9 εκατ. ευρώ όταν το 2023 είχαν φθάσει στα 190,8 εκατ. ευρώ. Η μείωση είναι σημαντική αλλά όπως διευκρινίσθηκε ήταν και αναμενόμενη δεδομένου ότι το 2023 είχαμε τις επιδοτήσεις για την αλλαγή οικιακών συσκευών που είχαν «εκτοξεύσει» τις πωλήσεις κυρίως των ψυγείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η BSH είδε τις πωλήσεις στην κατηγορία ψύξης να μειώνονται κατά 38% αλλά στις υπόλοιπες βασικές κατηγορίες παρουσίασε αύξηση. Συγκεκριμένα, στην φροντίδα ρούχων ήταν στο +8%, στην πλύση πιάτων στο +11%, ενώ σε καταναλωτικά προϊόντα, όπως σκούπες και μικρές συσκευές κουζίνας οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7%. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της BSH, οι πωλήσεις της εταιρείας κινήθηκαν σε επίπεδα καλύτερα του ανταγωνισμού.

Το συνολικό μερίδιο της BSH στην ελληνική αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών διατηρήθηκε σε επίπεδα άνω του 32% σε μία κατηγορία που, στο σύνολο της, κινήθηκε πτωτικά καθώς το 2024 ήταν στα 570 εκατ. έναντι 684 εκατ. ευρώ το 2023, λόγω προφανώς της επίδρασης των επιδοτήσεων. Για το 2025, η συγκεκριμένη κατηγορία εκτιμάται ότι θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με ελαφρά πτώση στα 560 εκατ. ευρώ με την BSH να αναμένει ότι και οι δικές της πωλήσεις θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με το 2023.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Γρατσώνη, διευθύνοντα σύμβουλο της BSH Οικιακές Συσκευές, η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει όπως αναμενόταν με μία ελαφρά πτώση στο σύνολο της αγοράς σε επίπεδο αξίας καθώς οι καταναλωτές δείχνουν να στρέφονται προς πιο οικονομικές λύσεις. Κατηγορίες όπως είναι οι συσκευές μαγειρικής και τα στεγνωτήρια δείχνουν ανοδική πορεία, ιδίως η δεύτερη που εκτιμάται ότι θα κλείσει σε συνολικό επίπεδο στο +3,5% - 4%. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η BSH δίνει έμφαση στα στεγνωτήρια, όπως και γενικότερα σε συσκευές που προσφέρουν εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και νερού, καθώς υπάρχει μία σχετική τάση από πλευράς των καταναλωτών. Επιπλέον, η BSH πρόκειται να λανσάρει μέσα στο καλοκαίρι και τις πρώτες airfryer συσκευές της, μία κατηγορία που αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλή τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η η BSH Home Appliances Group κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 15,3 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 3% ή 7,5% σε προσαρμοσμένη βάση για τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Η εκτίμηση είναι πως ο γερμανικός όμιλος έχει την ευελιξία να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, ενώ ταυτόχρονα επενδύει σημαντικά κεφάλαια σε τομείς όπως είναι η βιωσιμότητα αλλά και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).

Όσον αφορά στο ΑΙ, η έμφαση δίνεται σε περιοχές όπως είναι η χρήση διαφορετικών υλικών παραγωγής αλλά και της κατασκευής προϊόντων που προσφέρουν καλύτερη εμπειρία όπως ο «έξυπνος» φούρνος. Επίσης, είναι σημαντική η εξατομικευμένη εμπειρία που βοηθά το ΑΙ να προσφέρει η BSH μέσα από ψηφιακές εφαρμογές όπως είναι το Home Connect. Σύμφωνα με την BSH, πάνω από 250 χιλιάδες συσκευές που έχουν πουληθεί στην ελληνική αγορά υποστηρίζουν τη δυνατότητα «έξυπνης» διασύνδεσης μέσω του Home Connect, ενώ το app έχουν «κατεβάσει» πάνω από 110 χιλιάδες καταναλωτές.