ΑΒΑΞ: Ανεβάζει ρυθμούς με αποτελέσματα ρεκόρ και επιτάχυνση έργων - Παραμένει ισχυρό το ανεκτέλεστο
Με εξαιρετικά βελτιωμένες οικονομικές επιδόσεις που αποτελούν ιστορικό ρεκόρ για το Α΄ εξάμηνο του 2025 και ακόμα πιο θωρακισμένο ισολογισμό αναφορικά με τη δανειακή του έκθεση, ο όμιλος ΑΒΑΞ μπορεί να ατενίζει το μέλλον με ακόμα μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Κι αυτό γιατί εκτός από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα ενοποιημένου τζίρου, ο οποίος αυξήθηκε κατά 61,7%, στα 467,5 εκατομμύρια, έναντι 289,1 εκατομμυρίων ευρώ πέρυσι, των κερδών EBITDA που ανήλθαν σε 70,1 εκατ. ευρώ έναντι 54,2 εκατ. ευρώ το 2024, και των καθαρών κερδών μετά φόρων που ανήλθαν σε 28,5 εκατ. ευρώ, έναντι 16,4 εκατ. ευρώ, ο όμιλος ΑΒΑΞ πέτυχε κάτι ακόμα σημαντικότερο. Να συρρικνώσει τον δανεισμό του σχεδόν στο μισό (-49%)την τελευταία πενταετία.
Πιο συγκεκριμένα, ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου παρέμεινε αμετάβλητος στο εξάμηνο, ανερχόμενος σε 237,8 εκατ. ευρώ από 237,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Η μείωση του καθαρού δανεισμού τα τελευταία χρόνια βελτιώνει σημαντικούς δείκτες όπως την αναλογία σε σχέση με τα EBITDA. Έτσι ο δείκτης μόχλευσης (Καθαρός Δανεισμός / EBITDA) μειώθηκε περαιτέρω, φτάνοντας το 1,96 με βάση το EBITDA των τελευταίων 12 μηνών.
Επίσης, η μετοχή της ΑΒΑΞ παρουσιάζει ιδιαιτέρως ελκυστική αποτίμηση 5,0x με βάση τον δείκτη Επιχειρηματικής Αξίας/EBITDA (EV/EBITDA), σε σύγκριση με ομοειδείς εταιρίες στην Ελλάδα (μ.ο. περίπου 12x), καθώς και στο εξωτερικό.
Επιπλέον, ο όμιλος έχει αυτή την περίοδο ένα πολύ σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων έργων που την τρέχουσα περίοδο ανέρχεται σε 2,76 δισ. ευρώ μειωμένο έναντι του τέλους του 2024 λόγω της επιτάχυνσης του ρυθμού υλοποίησης των έργων του Ομίλου.
Εμβληματικά έργα σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Ο όμιλος υλοποιεί αυτή τη στιγμή δύο από τα εμβληματικότερα έργα που κατασκευάζονται στη χώρα, δηλαδή τη γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα και το Flyover στη Θεσσαλονίκη.
Σε ότι αφορά το Μετρό η πρόοδος των εργασιών είναι σημαντική, με τα δύο ΤΒΜ («Νίκη» και «Αθηνά») να έχουν ήδη διανοίξει χιλιόμετρα έτοιμων σηράγγων, φέρνοντας το έργο πιο κοντά στην τελική του φάση.
Ο μετροπόντικας «Νίκη» έχει ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου και έχει ήδη ολοκληρώσει περισσότερα από 1.900 μέτρα σήραγγας. Έχει ξεπεράσει τον σταθμό Γαλάτσι και βρίσκεται κοντά στον σταθμό Ελικώνος. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης, θα συνεχίσει προς την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, την Αλεξάνδρας και τους κομβικούς σταθμούς Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι, για να καταλήξει στον Ευαγγελισμό έως το 2026.
Ο δεύτερος μετροπόντικας, «Αθηνά», ξεκίνησε από την Κατεχάκη και έχει ήδη περάσει την Πανεπιστημιούπολη, φθάνοντας κοντά στην Καισαριανή, με μήκος σήραγγας που ξεπερνά τα 3.700 μέτρα. Η πορεία του αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026, επίσης στον Ευαγγελισμό.
Σε ότι αφορά το Flyover η πρόοδος των εργασιών έχει φτάσει στο 30% και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.
Επιπρόσθετα ο Όμιλος ΑΒΑΞ διαθέτει ένα ποιοτικό χαρτοφυλάκιο συμμετοχών σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ σημαντικής αξίας, με αποτίμηση 422,4 εκατ. στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2025.
Από την ανωτέρω αξία, ποσό €139,5 εκατομμυρίων δεν αποτυπώνεται στον ενοποιημένο ισολογισμό, και ειδικότερα στα ίδια κεφάλαια, λόγω της διαφοράς στην μέθοδο αποτίμησης μεταξύ εύλογης αξίας και καθαρής θέσης.
Επιπλέον το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των 2,76 δις ευρώ είναι ισόποσα μοιρασμένο μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών έργων και ΣΔΙΤ, ενώ τα έργα του εξωτερικού αντιπροσωπεύουν το 15% του συνόλου.
Απεργούν σήμερα οι ηθοποιοί για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας – Κλειστά όλα τα θέατρα της χώρας
13:23
Γερμανία: Ψηφίστηκαν οι αλλαγές στην στρατιωτική θητεία- Τι προβλέπει η νέα νομοθεσία
13:23
Οδηγίες της ΓΣΕΕ για την ασφάλεια των εργαζομένων σε ακραία καιρικά φαινόμενα
13:15
Γαλλία: Drones επάνω από τη βάση των πυρηνικών υποβρυχίων στη Βρέστη
13:08