Σούπερ Μάρκετ: Τα Private Label οι «νικητές» στις μειώσεις - Οι εταιρείες που «δεσπόζουν» στη λίστα
Σε 2.180 και όχι σε 1.000, όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά, ανήλθαν τελικά οι κωδικοί προϊόντων, στους οποίους επιβλήθηκαν μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ γεγονός που αποδεικνύει ότι η δράση με πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης είχε ακόμα μεγαλύτερη απήχηση μεταξύ των αλυσίδων.
Αν και η μεσοσταθμική μείωση διαμορφώνεται στο 8%, υπάρχουν αρκετά προϊόντα με μεγαλύτερες εκπτώσεις έως και 23%.
Αν υπάρχει κάτι εμφανές από την ανάλυση του πίνακα, αυτό είναι η ύπαρξη σημαντικά περισσότερων private label προϊόντων στη λίστα σε σχέση με τα επώνυμα.
Συγκεκριμένα, από το σύνολο των 2.180 κωδικών τα PL εκπροσωπούνται από 1.356 κωδικούς σε σχέση με τους 824 που αναλογούν στα επώνυμα προϊόντα.
Επίσης, οι κατηγορίες που ξεχωρίζουν είναι αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων, που η μείωση φτάνει το 20% σε 46 κωδικούς.
Ακολουθούν, τα τυριά με 10 κωδικούς και μείωση έως 23% και τα αναψυκτικά με μείωση 18%.
Η «μερίδα του λέοντος»
Επίσης, ένα εντυπωσιακό στοιχείο της λίστας είναι ότι υπάρχουν 5 εταιρείες που θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουν τη «μερίδα του λέοντος» σε ότι αφορά τον αριθμό των προϊόντων που έχουν μέσα σε αυτή.
Πρώτη και με διαφορά είναι η ΕΛΓΕΚΑ με συνολικά 591 προϊόντα, εκ των οποίων οι 496 κωδικοί αφορούν σε PL προϊόντα και μόλις 4 κωδικοί σε επώνυμα.
Η ΕΛΓΕΚΑ είναι εταιρεία διανομής δεκάδων γνωστών brands σε κατηγορίες όπως τα Τυποποιημένα Τρόφιμα & Snacks, Κρασιά & Μη Αλκοολούχα Ποτά, Προϊόντα Συντήρησης & Κατάψυξης Προσωπική Φροντίδα & Φροντίδα Σπιτιού.
Δεύτερη σε παρουσία εταιρεία στη λίστα, είναι η Ατομική Φροντίδα ΑΒΕΕ με 236 προϊόντα που αντιστοιχούν σε 86 κωδικούς private label προϊόντων και έναν επώνυμων.
Η εταιρεία Ατομική Φροντίδα ΑΒΕΕ είναι ελληνική κατασκευάστρια εταιρεία προϊόντων ατομικής υγιεινής και επεξεργασίας χαρτιού, και δραστηριοποιείται στην παραγωγή ειδών όπως πάνες ενηλίκων, υποσέντονα, και εμπορία χαρτικών προϊόντων, όπως χαρτί υγείας, κουζίνας και χαρτοπετσέτες. Ανήκει στον όμιλο εταιρειών Paper Heart, ο οποίος περιλαμβάνει και την εταιρεία Πλαστικά Ελλάδος ΑΒΕΕ.
Τρίτη είναι η εταιρεία Condito με 226 προϊόντα που αντιστοιχούν σε 162 κωδικούς PL και 5 κωδικούς επώνυμων προϊόντων.
Η Condito είναι μια ελληνική εταιρεία παραγωγής, τυποποίησης και διάθεσης τροφίμων, που ειδικεύεται σε μουστάρδα, κέτσαπ, μαγιονέζα, σάλτσες και σαλάτες. και εξυπηρετεί τόσο την αγορά τροφίμων (Ho.Re.Ca.), όσο και το λιανεμπόριο, τις εξαγωγές και τις πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας (Private Label
Τέταρτη είναι η γνωστή σε όλους Ελαϊς-Unilever, η οποία διαθέτει δεκάδες γνωστές μάρκες προϊόντων σε τρόφιμα, σάλτσες, σνακ κλπ. Στη λίστα συμμετέχει με 168 προϊόντα εκ των οποίων 120 κωδικούς «ανώνυμων» και 11 κωδικούς επώνυμων αγαθών.
Τέλος, την πεντάδα εταιρειών με πάνω από 100 προϊόντα στη λίστα κλείνει η Mars με 154 προϊόντα με 90 κωδικούς στο PL και 3 στα επώνυμα.
Η Mars παράγει μια ευρεία γκάμα προϊόντων, τα οποία χωρίζονται κυρίως σε δύο κατηγορίες: σνακ (σοκολάτες, τσίχλες και γλυκά) και προϊόντα για κατοικίδια (όπως τροφές και φροντίδα). Μερικά από τα πιο γνωστά προϊόντα περιλαμβάνουν τις σοκολάτες M&M's, Snickers, Twix και Mars, τις τσίχλες Doublemint και τα προϊόντα για σκύλους και γάτες Royal Canin, Pedigree και Whiskas.
Αξίζει να σημειωθεί πως η πρωτοβουλία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς, δηλαδή έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025, αν και οι άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως είναι πιθανή η επέκταση του μέτρου και το 2026.
Εκλογές στο Χονγκ Κονγκ: Χαμηλό αναμένεται το ποσοστό συμμετοχής λόγω της πυρκαγιάς
11:06
Πόλεις χωρίς εμπόδια: Πώς η τεχνολογία ενισχύει την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία
11:00
Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο Business Day σε συνεργασία με τη Randstad
11:00
Σε πλήρη εξέλιξη η απομάκρυνση των φερτών υλικών στους πλημμυρισμένους δρόμους της Αττικής (pics)
10:56