ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Fourlis: 75 χρόνια εξέλιξης και στρατηγικής που οδηγούν το σύγχρονο retail

Όμιλος Fourlis: 75 χρόνια εξέλιξης και στρατηγικής που οδηγούν το σύγχρονο retail

Γραφεία του Ομίλου Fourlis

O Όμιλος Fourlis έχει εδραιώσει ισχυρά το αποτύπωμά του σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο, ενώ το 2025 συνεχίζει να διαμορφώνει τις τάσεις του σύγχρονου retail μέσα από στρατηγική καινοτομία και εξωστρέφεια

Σε μια εποχή που εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και ανοίγει συνεχώς νέους ορίζοντες, ξεχωρίζουν εταιρείες που μπορούν να αξιοποιούν τις αλλαγές ως ευκαιρίες για ανάπτυξη. Ανάμεσά τους ο Όμιλος Fourlis, ο οποίος αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα οργανισμού που εξελίσσεται δυναμικά και ενισχύει σταθερά την παρουσία του στη ΝΑ Ευρώπη.

Με ιστορία άνω των 75 ετών, ο Όμιλος Fourlis έχει εδραιώσει ισχυρά το αποτύπωμά του σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο, ενώ το 2025 συνεχίζει να διαμορφώνει τις τάσεις του σύγχρονου retail μέσα από στρατηγική καινοτομία και εξωστρέφεια. Κοιτάζοντας μπροστά θέτει ως στόχο τη γεωγραφική του επέκταση σε συνολικά οκτώ χώρες, επιβεβαιώνοντας το σταθερό όραμά του για συνεχή ανάπτυξη και ηγετικό ρόλο στον κλάδο.

mr53659.jpg

Ο Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis

Από την εισαγωγή ηλεκτρικών συσκευών στη συνεργασία με διεθνή brands

Η πορεία του Ομίλου ξεκίνησε το 1950, όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο του εμπορίου, εισάγοντας ηλεκτρικές συσκευές από τη Γερμανία και την Αμερική. Αρχικά, δραστηριοποιήθηκε ως εμπορικός αντιπρόσωπος, ενώ αργότερα, το 1993, προχώρησε στο πρώτο μεγάλο στρατηγικό άλμα του με την εξαγορά της Κωτσόβολος, μια κίνηση που σηματοδότησε την είσοδό του σε μια νέα εποχή ανάπτυξης.

Σήμερα, ο Όμιλος Fourlis συνεργάζεται με κορυφαία διεθνή brands όπως η ΙΚΕΑ, η INTERSPORT, η Foot Locker και η Holland & Barrett, προσφέροντας ολοκληρωμένες αγοραστικές εμπειρίες που συνδυάζουν φυσικά καταστήματα, σύγχρονα concepts κοντά στα αστικά κέντρα και πλήρως αναβαθμισμένα ψηφιακά κανάλια.

foot-locker-sofia-bulgaria-2.jpg

Κατάστημα Foot Locker στη Σόφια της Βουλγαρίας

Οικονομική σταθερότητα και στρατηγική ανάπτυξη

Καταγράφοντας σταθερά ανοδική πορεία, ο Όμιλος Fourlis παρουσιάζει, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις και ενίσχυση της κερδοφορίας. Η αποενοποίηση της Trade Estates αποτέλεσε μια στρατηγική κίνηση που απελευθέρωσε πόρους, προσέθεσε αξία και ενίσχυσε την οικονομική ευελιξία του Ομίλου.

Παράλληλα, η ανάπτυξη του δικτύου της ΙΚΕΑ συνεχίζεται με νέα καταστήματα σε Πάτρα και Ηράκλειο, επεκτείνοντας την πρόσβαση του brand και ενισχύοντας το πολυκαναλικό του αποτύπωμα σε καίριες ελληνικές αγορές.

Στον χώρο του αθλητικού retail, η συνεργασία με τη Foot Locker σηματοδότησε μια νέα φάση εξωστρεφούς ανάπτυξης. Ο Όμιλος εισήγαγε το brand στην αγορά της Βουλγαρίας ενώ ολοκληρώθηκε η εξαγορά των δραστηριοτήτων σε Ελλάδα και Ρουμανία, επιτρέποντας στον Όμιλο να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά της ΝΑ Ευρώπης.

Αντίστοιχα, η INTERSPORT συνεχίζει να επενδύει σε διαφοροποιημένες εμπειρίες καταστημάτων με υψηλή εξειδίκευση όπως τα καταστήματα INTERSPORT Football Club στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι αποκλειστικά αφιερωμένα στο ποδόσφαιρο.

intersport-football-store-thessaloniki-2.jpg

Κατάστημα INTERSPORT Football Club στη Θεσσαλονίκη

Omnichannel στρατηγική και εμπειρία καταναλωτή

Ο Όμιλος Fourlis έχει αναπτύξει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πολυκαναλικά μοντέλα στη ΝΑ Ευρώπη, αξιοποιώντας τη διαφοροποίηση των brands του για να προσφέρει ενιαία, συνεκτική και υψηλής ποιότητας εμπειρία στον καταναλωτή. Η ΙΚΕΑ, η INTERSPORT, η Foot Locker και η Holland & Barrett λειτουργούν ως συμπληρωματικοί πυλώνες ενός ενιαίου omnichannel οικοσυστήματος, όπου η φυσική παρουσία, τα ψηφιακά κανάλια και τα εξειδικευμένα concept stores συνδέονται απρόσκοπτα.

Στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού, η ΙΚΕΑ αποτελεί το σημείο αναφοράς αυτής της στρατηγικής. Με συνδυασμό μεγάλων καταστημάτων, ευέλικτων formats κοντά στα αστικά κέντρα και ώριμων e-commerce υποδομών, δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει τον τρόπο αγοράς που εξυπηρετεί καλύτερα την καθημερινότητά του.

Τα ανανεωμένα concepts, όπως αυτό στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τα νέα hubs σε μεγάλες πόλεις, αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που φέρνει την ΙΚΕΑ πιο κοντά στον σύγχρονο τρόπο ζωής και τις ανάγκες ταχύτητας και ευκολίας των καταναλωτών.

ikea-heraklion-crete.jpg

Κατάστημα ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο Κρήτης

Στον χώρο του αθλητικού retail, η INTERSPORT και η Foot Locker λειτουργούν ως δύο διακριτά αλλά συμπληρωματικά brands, δημιουργώντας ένα πολυεπίπεδο omnichannel περιβάλλον. Η INTERSPORT αξιοποιεί την ηγετική της θέση στο sport performance για να προσφέρει εμπειρίες με επίκεντρο την εξειδίκευση και την τεχνική συμβουλευτική, ενώ η Foot Locker ενισχύει τον πιο fashion-forward, athleisure χαρακτήρα του Ομίλου, απευθυνόμενη σε νεανικά κοινά με ιδιαίτερη σύνδεση στο ψηφιακό περιβάλλον.

Και τα δύο brands αξιοποιούν την πλήρη ενοποίηση φυσικών και online καναλιών, με real-time διαθεσιμότητα, click & collect, προσωποποιημένη επικοινωνία και loyalty προγράμματα που λειτουργούν ενιαία σε όλα τα κανάλια.

Στον κλάδο υγείας και ευεξίας, η Holland & Barrett αναπτύσσει μια εντελώς διαφορετική μορφή omnichannel εμπειρίας: εκείνη της εξατομίκευσης. Με φυσικά καταστήματα που λειτουργούν ως χώροι συμβουλευτικής και shop-in-shop συνεργασίες που επεκτείνουν την προσβασιμότητα της μάρκας, το brand αξιοποιεί το e-shop και τα προγράμματα πιστότητας για να προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις και curated επιλογές προϊόντων υγείας και ευεξίας.

hollandandbarret-aia.jpg

Κατάστημα Holland & Barrett στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας

Για να λειτουργεί ομαλά το πολυκαναλικό μοντέλο του Ομίλου Fourlis, είναι απαραίτητο να υπάρχει μία σύγχρονη εφοδιαστική αλυσίδα που υποστηρίζει τόσο τα φυσικά όσο και τα ηλεκτρονικά κανάλια. Αυτόν τον κομβικό ρόλο επιτελεί η θυγατρική του, Trade Logistics, και τα Κέντρα Διανομής που βρίσκονται υπό τη διαχείρισή της σε Σχηματάρι και Οινόφυτα.

Στα μέσα του 2026, αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του και το νέο Διεθνές Κέντρο Διανομής της Inter IKEA στον Ασπρόπυργο, μια στρατηγική υποδομή που θα εξυπηρετεί την περιοχή ΕΜΕΑ, ενισχύοντας περαιτέρω τις δυνατότητες της περιφερειακής εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα, μέσω της συμμετοχής του στην Trade Estates ΑΕΕΑΠ, η οποία αναπτύσσει εμπορικά πάρκα και logisticshubs, ο Όμιλος συμβάλλει ενεργά στη διαμόρφωση ενός πιο οργανωμένου και ανταγωνιστικού πλαισίου για το λιανεμπόριο.

Η παρουσία του Ομίλου Fourlis για περισσότερα από 75 χρόνια στην ελληνική και διεθνή αγορά, αποδεικνύει ότι η πρόοδος είναι εφικτή ακόμη και σε περιόδους προκλήσεων. Προϋπόθεση είναι ένα ξεκάθαρο στρατηγικό πλάνο για το μέλλον, που επενδύει στην καινοτομία και τη δημιουργία διαχρονικής αξίας.

Η πρώτη διαστημική κλήση στον κόσμο είναι γεγονός από τη Vodafone