BREAKING NEWS

Ελληνική εξωστρέφεια σε νέους κλάδους

Τη δική τους ηχηρή απάντηση στην ύφεση δίνουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μη παραδοσιακούς τομείς της οικονομίας, γράφοντας «χιλιόμετρα» σε ξένες χώρες με εφαλτήριο μια στέρεη παραγωγική βάση στην ελληνική αγορά. Μακριά από τον σκληρό πυρήνα των παραγωγικών κλάδων που έχουν σμιλέψει επί σειρά δεκαετιών τον εξαγωγικό τους χαρακτήρα και έχουν ρίξει γέφυρες σε ώριμες εισαγωγικές αγορές (παραγωγοί ελαιολάδου, οίνου και γενικά γεωργικών προϊόντων), ελληνικές εταιρείες διαπρέπουν σε τρίτες χώρες διαθέτοντας premium προϊόντα ομορφιάς, ένδυσης και υπόδησης, κοσμήματα και αξεσουάρ.  

Για τον Γιώργο Παπαλέξη, που βρίσκεται πίσω από τη διεθνή επιτυχία του Οίκου «ZOLOTAS», το όραμα είναι να επεκταθεί η φήμη του σε μεγαλουπόλεις του εξωτερικού τα επόμενα χρόνια. Στόχο την αγορά των ΗΠΑ έχει θέσει η Μαρέβα Γκραμπόφσκι με την εταιρεία ZEUS + DIONE, που αντλεί την έμπνευση των δημιουργιών της από τα ακριτικά χωριά της Ελλάδας, ενώ η Ναταλία Βαγιωνή είναι εκείνη που ανέτρεψε το κατεστημένο στην αγορά των καλλυντικών, δημιουργώντας φρέσκα και χειροποίητα καλλυντικά, τα γνωστά σε όλους Fresh Line. Ο Δήμος Αραβανής φροντίζει για να φτάνουν τα ρούχα της Pink Woman στα τέσσερα σημεία του πλανήτη, ενώ ο Γιάννης Αναστασίου φορντίζει για την προώθηση των προϊόντων της FREZYDERM σε περισσότερες από 22 χώρες και συνεχίζει μία συνεχώς ανοδική πορεία. Με βάση της το Λονδίνο, η Μαίρη Κατράντζου σχεδιάζει ρούχα που πωλούνται σε Αμερική και της Ευρώπη, ενώ οι Xριστίνα Μαρτίνη και Νικόλας Μίνογλου δημιουργούν αρχαιοελληνικά σανδάλια που διατίθενται σε 300 σημεία πώλησης σε 50 χώρες. 

Το εξωστρεφές προφίλ των εταιρειών αυτών έρχεται να καταδείξει ότι η εξαγωγική δραστηριότητα δεν συνιστά μια τολμηρή διάσταση του επιχειρείν με ρίσκο, αλλά μια αναγκαιότητα που χρειάζεται στρατηγική, αναπτυξιακά κίνητρα και καινοτομία για να στηριχθεί.

Οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων καθιστά τα brands ανταγωνιστικότερα και, καθώς αντιπαρατίθενται με διεθνείς κολοσσούς, πιο ελκυστικά τελικά για τον ξένο πελάτη που καλείται να επιβραβεύσει με την επιλογή του έναν τολμηρό επιχειρηματία που δεν έχασε τον ενθουσιασμό του, την έμπνευσή του και τη φρεσκάδα των ιδεών του εξαιτίας της γενικευμένης οικονομικής κρίσης.

Οι νέοι παίκτες σε νέους τομείς της οικονομίας φαίνεται ότι βρίσκονται σήμερα ενώπιον μιας ιστορικής ευκαιρίας που δεν έχει γίνει πλήρως αντιληπτή στο εσωτερικό της χώρας. Μια ευκαιρία που συγκεντρώνει διεθνώς μεγάλο ενδιαφέρον και ενσωματώνεται σε στρατηγικούς σχεδιασμούς κρατών και επιχειρήσεων καθώς αρκετές αγορές αναζητούν χώρες και brands με ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα δεδομένης της διάχυσης της καταναλωτικής τάσης για υψηλής ποιότητας προϊόντα μικρών χωρών με μοναδικές προδιαγραφές.

Εταιρείες με μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα και διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα αφήνουν το στίγμα τους στην αγορά, ενισχύουν το προφίλ τους στο εσωτερικό της χώρας, αναδεικνύουν ένα πρόσωπο εξωστρέφειας με την εφαρμογή του εξαγωγικού μάρκετινγκ, που σημαίνει σύνδεση της παραγωγής με την αγορά και τους πελάτες της χώρας στο εξωτερικό.

Ο δρόμος μετά τα σύνορα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, καθώς μια επιχείρηση που θέλει να αναπτύξει εξαγωγικές δραστηριότητες πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά από προβλήματα αναλύσεων, σχεδιασμού και ελέγχου και να εκτιμήσει τις επιχειρησιακές ευκαιρίες και τους κινδύνους. Ταυτόχρονα πρέπει να εκτιμήσει αν επαρκούν οι πόροι της επιχείρησης σε κεφάλαια, ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία. Οι εκπρόσωποι 6 εξαγωγικών εταιρειών ανοίγουν τα χαρτιά τους στο CNN INSIGHTS αναλύοντας την εμπειρία αυτή της εξωστρέφειας. Και φαίνεται ότι προσώρας τα καταφέρνουν πολύ καλά. 

Γιώργος Παπαλέξης: 120 χρόνια ιστορίας εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελλάδα για τον Οίκο «ΖΟΛΟΤΑS»

Μετρώντας ήδη περισσότερα από 120 χρόνια επιτυχημένης πορείας στον τομέα του ποιοτικού κοσμήματος με φόρμες που συνδυάζουν την σύγχρονη, μοντέρνα αισθητική και την τεχνική του αρχαίου ελληνικού κοσμήματος, ο Οίκος «ZOLOTAS» κυριαρχεί παγκοσμίως. Υπό την ηγεσία του κ. Γιώργου Παπαλέξη, ξανάνοιξε κατάστημα στο Παρίσι την Άνοιξη και φιλοδοξεί, όπως δηλώνει ο κ. Παπαλέξης στο CNN INSIGHTS, να επεκταθεί σε μεγαλουπόλεις του εξωτερικού τα επόμενα χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Οίκος «ZOLOTAS» κατέκτησε τη διεθνή αγορά μετά από μια ιδέα του πρώην πρωθυπουργού και πρώην Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Ξενοφώντα Ζολώτα για την κατασκευή ενός κοσμήματος για τη σύζυγό του βασισμένο σε μοντέλο από την Αρχαία Ελλάδα, σε συνεργασία με διεθνούς φήμης σχεδιαστές και «μοντέλα» προβολής του «ντίβες» της διεθνούς showbiz.


Μαρέβα Γκραμπόφσκι: Έμπνευση από αρχαίες και νεότερες ελληνικές τοπικές ενδυμασίες για την Zeus + Dione

Όταν η σύζυγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκου Μητσοτάκη, Μαρέβα Γκραμπόφσκι, αποφάσισε μαζί με την Δήμητρα Κολοτούρα να σχεδιάσουν, να παράγουν και να εξάγουν εξαιρετικής ποιότητας ρούχα, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι εμπνευσμένα από αρχαίες και νεότερες ελληνικές τοπικές ενδυμασίες, κανείς δεν περίμενε πως η εταιρεία τους με την εμπνευσμένη επωνυμία Zeus + Dione, θα κατέγραφε αλματώδη πορεία ανάπτυξης με ποσοστά που άγγιξαν και το 100% το 2015.

Χειροτέχνες από ολόκληρη την Ελλάδα εργάζονται και διασώζουν τον εθνικό λαογραφικό και ενδυματολογικό πλούτο. Ο στόχος διττός: αρχικά η δημιουργία θέσεων εργασίας, ακόμη και στα ακριτικά μέρη της Ελλάδας, και εν συνεχεία, η διατήρηση και διάσωση κάποιων εκ των παλαιότερων χειροτεχνιών της Ελλάδας από την εξαφάνιση. Πλέον, η Zeus + Dione, σε έναν μη παραδοσιακά εξωστρεφή κλάδο, εξάγει την παράδοση.

Ναταλία Βαγιωνή: Σε 14 χώρες του εξωτερικού με θέληση για σκληρή δουλειά η Fresh Line

Η Ναταλία Βαγιωνή είναι εκείνη που βρίσκεται πίσω από το «τιμόνι» της Fresh Line. Από τη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου οδηγεί την εταιρία σε συνεχή εξέλιξη, θέτοντας ως προτεραιότητα τα προϊόντα της να αντικατοπτρίζουν την ποιότητα, για την οποία ξεχωρίζει η Fresh Line όλα αυτά τα χρόνια.

Όταν η εταιρεία ιδρύθηκε, το 1992, ανέτρεψε το κατεστημένο στην αγορά των καλλυντικών, δημιουργώντας φρέσκα καλλυντικά, χειροποίητα, που πωλούνταν χύμα, με το ζύγι και διατηρούνταν σε ψυγεία και πάγο.

Μέσα από σκληρή δουλειά και αγάπη για την ελληνική φύση και τον πλούτο της, η Fresh Line βρίσκεται σήμερα σε 14 χώρες του εξωτερικού, σημειώνοντας ραγδαία ανάπτυξη, αφού, όπως τονίζει η κυρία Βαγιωνή στο CNN INSIGHTS, η κρίση επισφράγισε την πεποίθησή της πως πάντα υπάρχει τρόπος και δρόμος, αν πρώτα από όλα υπάρχει θέληση για σκληρή δουλειά.


Δήμος Αραβανής: Διαρκώς επικαιροποιημένες οι προτάσεις της Pink Woman προς τους καταναλωτές

Όταν ο Παύλος Χατζηπαυλίδης ξεκίνησε επαγγελματικά από την Καβάλα, έχοντας από μικρός το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας, δεν φανταζόταν πως το όνειρό του για τη δική του πρωτοποριακή εταιρεία θα έφτανε στα τέσσερα σημεία του πλανήτη.

Ιδρυτής της Pink Woman, μέσα σε λίγα χρόνια, η εταιρεία του έχει αναπτύξει διεθνές δίκτυο στρατηγικών συνεργασιών με περισσότερους από 75 προμηθευτές-παραγωγικές μονάδες, ενώ οι τζίροι που καταγράφονται πλέον ξεπερνούν τα 35 εκατ. ευρώ.

Όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της Pink Woman, Δήμος Αραβανής, στο CNN INSIGHTS, οι μοντέρνες σειρές που παρουσιάζει η εταιρεία και η υψηλή στιλιστική της αίσθηση και λογική αποδεικνύουν πως αυτή η εταιρεία δικαίως και έχει ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα.


Γιάννης Αναστασίου: Πώς η εξωστρέφεια της FREZYDERM χτίστηκε με στρατηγικά βήματα

Ο Γιάννης και ο Ευθύμης Αναστασίου είναι οι δύο γιοι του Αναστάσιου Αναστασίου, από τον οποίο πήραν τα ηνία της επιχείρησης FREZYDERM. Ο πατέρας τους ίδρυσε την εταιρεία το 1986 με σκοπό το σχεδιασμό, την παραγωγή και την εμπορία δερματολογικών προϊόντων.

Ο Γιάννης Αναστασίου από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος σύμβουλου και ο Ευθύμιος Αναστασίου, από τη θέση του αντιπροέδρου και managing director, κατάφεραν να καταστήσουν την FREZYDERM leader, σήμερα, στην ελληνική αγορά του φαρμακείου, αλλά και να διεισδύσει επιτυχώς στις διεθνείς αγορές, διαθέτοντας τα προϊόντα της σε περισσότερες από 22 χώρες.



Μαίρη Κατράντζου, η βασίλισσα των prints

Μία γυναίκα που διαγράφει λαμπρή πορεία στα διεθνή ντεφιλέ είναι η Μαίρη Κατράντζου. Η ίδια γεννήθηκε το 1983 στην Αθήνα, ενώ η οικογένειά της έχει άμεση σχέση με τον κόσμο της μόδας, αφού η μητέρα της είναι interior designer και ο πατέρας της σχεδιαστής υφασμάτων. Αποφοίτησε από το Rhode Island School of Design στην Αμερική με Bachelor στην αρχιτεκτονική και ποτέ δεν είχε σκεφτεί να δημιουργήσει το δικό της brand. Ωστόσο, το 2008 αποφοίτησε από το Central Saint Martins και την ίδια χρονιά η πρώτη της συλλογή διατέθηκε προς πώληση. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

 Τα χαρακτηριστικά, υπερρεαλιστικά, τρισδιάστατα prints της την έχουν κατατάξει ανάμεσα στα top ονόματα του κόσμου της μόδας και οι celebrities του Hollywood λατρεύουν τις δημιουργίες της. Η Michelle Obama μάλιστα επέλεξε και φόρεσε μια από τις δημιουργίες της κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψής της στην Μεγάλη Βρετανία και δήλωσε γοητευμένη τόσο από την ίδια την Μαίρη Κατράντζου όσο και από τις κολεξιόν της. Με βάση της το Λονδίνο, η Μαίρη Κατράντζου σχεδιάζει ρούχα που διατίθενται σε Αμερική και Ευρώπη, ενώ έχει ήδη στο ενεργητικό της αρκετές συνεργασίες με brands, όπως η Longchamp και η Adidas. Στην τελευταία της συλλογή που παρουσίασε στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου, η Ελληνίδα σχεδιάστρια τύπωσε στα υφάσματά της μινωικές τοιχογραφίες και χαρακτήρισε την συλλογή καθαρά προσωπική αφού με αυτή της την κίνηση προσπάθησε να ερευνήσει τις ρίζες της. 


Ancient Greek Sandals με διεθνή "ακτινοβολία"

Οι Xριστίνα Μαρτίνη και Νικόλας Μίνογλου δημιουργούν σανδάλια που κοσμούν γκαρνταρόμπες celebrities, ενώ διατίθενται από τα μεγαλύτερα καταστήματα του εξωτερικού. H Xριστίνα Μαρτίνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελλάδα. Μετά από 10 χρόνια επιτυχημένης καριέρας στο εξωτερικό, επιστρέφει και εγκαθίσταται μόνιμα με την οικογένειά της στην Κέρκυρα.  Η συνάντησή της με τον Νικόλα Μίνογλου, ο οποίος γεννήθηκε στο Λονδίνο, μεγάλωσε στην Ελλάδα και το 2006 ανέλαβε την επιχείρηση υποδηματοποιίας της οικογένειάς του, ήταν τυχαία και η ιστορία τους το απόλυτο success story.  

Τα σανδάλια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα σχεδιάζονται από την αρχή στην Κέρκυρα, κατασκευάζονται στην Αθήνα και βρίσκονται στις γκαρνταρόμπες όλων των διάσημων σταρ και στα μεγαλύτερα καταστήματα του εξωτερικού, συγκεκριμένα σε 300 σημεία πώλησης σε 50 χώρες. Οι σχεδιαστές θέλουν να εξελίξουν το brand και να παραμείνουν στην Ελλάδα κάνοντας αυτό που αγαπούν με μεράκι και πάνω από όλα άρωμα Ελλάδας!

Όπως έχουν παραδεχτεί και οι ίδιοι, θα τους εξυπηρετούσε από όλες τις απόψεις να μεταφέρουν την παραγωγή στο εξωτερικό αλλά δεν το κάνουν αφού η φιλοσοφία του brand είναι ελληνική από το design ως και την παραγωγή.  Βλέπουν την κατασκευή των σανδαλιών στην Ελλάδα σαν έναν κρίκο που συνδέει το brand με τους ίδιους, με την Ελλάδα και τις ρίζες τους και δεν είναι κάτι που διατίθενται να διαπραγματευτούν ή να αλλάξουν.

Κείμενο: Σοφία Μαυραντζά

Συνεντεύξεις:  Σοφία Μαυραντζά, Χριστίνα Χρόνη

Κάμερα: Περικλής Χατζηνάκος, Λευτέρης Παρτσάλης

Σκηνοθεσία: Σεραφείμ Ντούσιας

Μοντάζ: Περικλής Χατζηνάκος, Λευτέρης Παρτσάλης

Eπιμέλεια: Τάσος Οικονόμου

Οργάνωση Παραγωγής: Ανδρέας Παναγόπουλος


Newsletter ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΗ
Όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο email σας. Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies