P&G: Η Ελλάδα ως σημείο εκκίνησης για μία νέα εποχή στην Εφοδιαστική αλυσίδα
Είναι γεγονός πως, τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος, με την ανάπτυξη στην Εφοδιαστική αλυσίδα να σημειώνει ανοδική πορεία.
Πράγματι, στον παγκόσμιο δείκτη Logistics Performance της World Bank, η Ελλάδα κατείχε την 20η θέση το 2023, όταν μόλις πέντε χρόνια πριν βρισκόταν στην 42η θέση.
Δεδομένου, μάλιστα, πως τα logistics έχουν σημαντική αξία για την οικονομία της χώρας, αντιπροσωπεύοντας το 11,4% του ΑΕΠ, ενώ παράλληλα, απασχολούν το 5,5% του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας με περίπου 231.000 εργαζόμενους, η ανάγκη για συνεχή ανάπτυξη στον χώρο παρουσιάζεται ιδιαίτερα κομβική.
Υπό αυτό το πρίσμα, η P&G θέτει τα θεμέλια για μία καινοτόμα εποχή στην Εφοδιαστική αλυσίδα, μέσα από τη νέα της στρατηγική επένδυση με έδρα τον Ασπρόπυργο.

Το hub που φέρνει την καινοτομία
Στην τελευταία συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε η σημασία του εκσυγχρονισμού στον τομέα των logistics, με στόχο την άμεση προσαρμογή του στις απαιτήσεις των διεθνών αγορών.
Με το βλέμμα προς αυτήν την κατεύθυνση, λοιπόν, σημαντικό είναι το βήμα της P&G, εισάγοντας νέα δεδομένα στον τομέα της Εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσα από μία νέα στρατηγική επένδυση, ξεκινώντας από την Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα, από τον Ασπρόπυργο.
Εκεί, μέσω ενός υπερσύγχρονου Κέντρου Ελέγχου, η ομάδα της P&G Ελλάδος θα παρακολουθεί διαδικασίες και μεταφορές σε πραγματικό χρόνο για πολλά διαφορετικά Κέντρα Διανομής στην Ευρώπη.
Αποτέλεσμα, η ταχύτερη, ακριβέστερη και πιο αποδοτική παράδοση των προϊόντων στα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα και συνεπώς στους καταναλωτές.
Και κάπου εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα: Ποιος είναι ο λόγος που σημείο εκκίνησης της νέας αυτής επένδυσης αποτέλεσε η Ελλάδα; Αρχικά, λοιπόν, όταν το 2023 ξεκίνησε με επιτυχία το Athens Warehousing Center of Excellence (WCoE), οι δυνατότητες της χώρας αναδείχθηκαν, καθιστώντας την στρατηγικό κόμβο για τις δραστηριότητες της εταιρείας.
Ωστόσο, πέρα από αυτό, τα τελευταία 65χρόνια, η P&G εξυπηρετεί χιλιάδες νοικοκυριά σε Ελλάδα και Κύπρο, με αξιόπιστες μάρκες, όπως Ariel, Pampers, Gillette και Pantene, με την υπόσχεση πως κάθε προϊόν θα φτάνει στο ράφι του σούπερ μάρκετ και τελικά, του σπιτιού, γρήγορα, ομαλά και με ακρίβεια.
Κάπως έτσι, η εταιρεία μένει πιστή στη δέσμευση αυτή, επιλέγοντας να ξεκινήσει από την Ελλάδα, με στόχο την παγκόσμια επέκταση της πρωτοποριακής τεχνολογίας και σε άλλα σημεία του κόσμου.

Αναγνώριση του εγχώριου ταλέντου
Σε πρακτικό επίπεδο, λοιπόν, η στρατηγική αυτή επένδυση της P&G ξεκινάει, ενισχύοντας τον ρόλο του hub στον Ασπρόπυργο. Πώς; Αναβαθμίζοντάς το σε Warehousing Orchestration Center και εξυπηρετώντας, αλλά και συντονίζοντας, πλέον, κέντρα σε πολλές χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης.
Φυσικά, για την P&G, η επένδυση δεν αφορά αποκλειστικά σε δομές, αλλά και σε ανθρώπους.
Αυτό σημαίνει πως αφενός αξιοποιεί το εγχώριο ταλέντο, δημιουργώντας ευκαιρίες απασχόλησης και αφετέρου, αναβαθμίζει το εργασιακό περιβάλλον, στοχεύοντας σε ένα καλύτερο, πιο αποδοτικό κλίμα για όλους.
Αυτό το κατάφερε ανακαινίζοντας τα γραφεία που στεγάζουν το Κέντρο Ελέγχου και την ομάδα της τοπικής Εφοδιαστικής αλυσίδας στον Ασπρόπυργο, αναβαθμίζοντας, έτσι, το Athens Innovation Supply Center, σε ένα πρότυπο απόλυτα ψηφιοποιημένων Intelligent Distribution Centers.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την Ελλάδα;
H καινοτόμα κίνηση της P&G είναι κάτι περισσότερο από μία απλή επιχειρησιακή πρωτοβουλία.
Είναι μία δέσμευση για ένα μέλλον βασισμένο στην καινοτομία, την αριστεία και την τοπική ενδυνάμωση, καθιστώντας την Ελλάδα test case για τον παγκόσμιο ψηφιακό μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας.
Κατ’ επέκταση, η P&G κάνει ένα δυναμικό βήμα προς την υλοποίηση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού των ελληνικών logistics, με τελικό προορισμό, την ηγεσία της χώρας στον τομέα της Εφοδιαστικής αλυσίδας.