ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Αδαμίδου (Lidl Ελλάς): Μία κοινωνία που τρέφεται σωστά είναι πιο υγιής, πιο ενωμένη, πιο ανθεκτική

Αδαμίδου (Lidl Ελλάς): Μία κοινωνία που τρέφεται σωστά είναι πιο υγιής, πιο ενωμένη, πιο ανθεκτική

Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς

Ο 21ος αιώνας φαίνεται πως είναι (άλλος) ένας αιώνας προκλήσεων παγκόσμιας κλίμακας. Η κλιματική κρίση, η απώλεια βιοποικιλότητας και οι ασθένειες που σχετίζονται με τη διατροφή είναι μόνο μερικές από αυτές και καθιστούν επιτακτική ανάγκη τον μετασχηματισμό του διατροφικού μας συστήματος. «Η βιώσιμη, υγιεινή διατροφή είναι ευθύνη όλων μας και προϋπόθεση για ένα βιώσιμο αύριο», τονίζει η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN Greece.

Αυτό είναι και το βασικό μήνυμα της εταιρείας, το οποίο πέρασε μέσα από την πρώτη της συμμετοχή ως Silver Sponsor στο φετινό Delphi Economic Forum X. Παράλληλα, η Lidl Ελλάς, μέσα από τη συζήτηση με τίτλο «The future of food: Challenges and opportunities of the planetary health diet» που διοργάνωσε, έθεσε το ερώτημα «Πώς μπορούμε να ταΐσουμε δίκαια, υγιεινά και βιώσιμα τα 10 δισ. ανθρώπους του 2050;» και άνοιξε, όπως τόνισε η κ. Αδαμίδου, «Έναν διάλογο ουσίας για το μέλλον της διατροφής, όχι ως προσωπική επιλογή αλλά ως συλλογική ευθύνη». Άλλωστε, όπως υπογράμμισε, «Η διατροφή είναι βαθιά κοινωνική πράξη».

Η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς μίλησε, μεταξύ άλλων, για τη «Συνειδητή Διατροφή» και την ευθυγράμμιση της γκάμας προϊόντων της εταιρείας με τις αρχές της Δίαιτας Πλανητικής Υγείας μέχρι το 2050, επισημαίνοντας πως «Η πρόκληση είναι διπλή: Να κάνουμε τις υγιεινές επιλογές προσβάσιμες, αλλά και επιθυμητές». Επίσης, παρουσίασε πώς η Lidl Ελλάς προωθεί αυτό το νέο διατροφικό πρότυπο, καθώς και τους ενδιάμεσους στόχους βιωσιμότητας με ορίζοντα το 2050 και το ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη της Βασιλικής Αδαμίδου, Διευθύντριας Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, στο CNN Greece:

adamidou

Bασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς

  • Κυρία Αδαμίδου, η Lidl Ελλάς συμμετείχε φέτος, για πρώτη φορά, στο Delphi Economic Forum X ως Silver Sponsor. Τι σημαίνει αυτή η συμμετοχή για την εταιρεία και ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε μέσα από την παρουσία σας εκεί;

Η φετινή μας συμμετοχή στο Delphi Economic Forum, το οποίο συμπληρώνει δέκα χρόνια εμβληματικής παρουσίας στον «στίβο» της καινοτόμας σκέψης και του ουσιαστικού διαλόγου, δεν είναι απλώς συμβολική. Το Forum αποτελεί έναν ζωντανό οργανισμό ιδεών και προτάσεων για το μέλλον, όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και του κόσμου. Είναι ένας ανοιχτός χώρος ενδυνάμωσης που συνθέτει διαφορετικές φωνές γύρω από την οικονομία, την κοινωνία, την πολιτική και τον πολιτισμό. Ως Lidl Ελλάς, δεν θα μπορούσαμε να λείπουμε από αυτή τη γιορτή σκέψης και δράσης. Είμαστε ένας οργανισμός που βλέπει το σήμερα μέσα από το πρίσμα του αύριο. Το παρόν αποκτά για εμάς ουσία μόνο όταν σχεδιάζει ένα καλύτερο αύριο.

Το βασικό μας μήνυμα; Η βιώσιμη, υγιεινή διατροφή είναι ευθύνη όλων μας και προϋπόθεση για ένα βιώσιμο αύριο.

  • Στο πλαίσιο του συνεδρίου διοργανώσατε, ως εταιρεία, συζήτηση με τίτλο «The future of food: Challenges and opportunities of the planetary health diet». Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα γι’ αυτή;

Η συζήτηση που διοργανώσαμε ανέδειξε έναν σύγχρονο και κρίσιμο προβληματισμό: Πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε μια ισορροπημένη, υγιεινή και, ταυτόχρονα, βιώσιμη διατροφή για όλους. Η Πλανητική Υγιεινή Διατροφή απαντά σε αυτήν την ανάγκη και ευθυγραμμίζεται με τον πυρήνα της στρατηγικής μας. Στόχος της εκδήλωσής μας ήταν να φέρουμε στο προσκήνιο το εξής ερώτημα:

  • Πώς μπορούμε να ταΐσουμε δίκαια, υγιεινά και βιώσιμα τα 10 δισ. ανθρώπους του 2050;

Μαζί με κορυφαίους ειδικούς και stakeholders, ανοίξαμε έναν διάλογο ουσίας για το μέλλον της διατροφής, όχι ως προσωπική επιλογή αλλά ως συλλογική ευθύνη.

Με πλήρη επίγνωση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, στη Lidl Ελλάς επιταχύνουμε κάθε μας πρωτοβουλία ώστε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες όπου η υγιεινή και βιώσιμη διατροφή δεν θα αποτελεί πολυτέλεια για λίγους, αλλά θεμελιώδες δικαίωμα για όλους.

Διαμορφώνουμε τη γκάμα των προϊόντων μας με βάση την Δίαιτα Πλανητικής Υγιεινής Διατροφής.

Την εμπλουτίζουμε σταθερά με τρόφιμα φυτικής προέλευσης έως το 2050. Βραχυπρόθεσμα και μέχρι το 2030, αυξάνουμε το ποσοστό των πωλούμενων τροφίμων φυτικής προέλευσης, όπως οι φυτικές πηγές πρωτεΐνης, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά, κατά 20% και στις 31 χώρες με καταστήματα Lidl.

ADAMIDOU

Από αριστερά προς δεξιά: Dr Khalil Ghassan, Representative to Greece, UNICEF, Greece | Ειρήνη Αγαπηδάκη, Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας | Dr Elisa Pineda, Research Fellow Imperial College London, United Kingdom | Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς | Δρ. Αντωνία Τριχοπούλου, Head Centre for Public Health Research and Education Academy of Athens, Greece | Νεκτάριος Νώτης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, Notice Content and Services

  • Η «Συνειδητή Διατροφή» αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Πώς μπορεί μία εταιρεία λιανικού εμπορίου να επηρεάσει θετικά τις διατροφικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού;

Στη Lidl Ελλάς έχουμε τη δυνατότητα να αγγίζουμε καθημερινά εκατομμύρια καταναλωτές. Με στρατηγικές επιλογές στο ράφι, επηρεάζουμε άμεσα τις επιλογές τους. Ξεκινάμε από τη ρίζα: Την αλυσίδα παραγωγής. Συνεργαζόμαστε με πιστοποιημένους προμηθευτές, μειώνουμε τα επιβλαβή συστατικά, ενισχύουμε τις φυτικές επιλογές και εφαρμόζουμε αυστηρά πρότυπα ποιότητας.

Η πρόκληση είναι διπλή: Να κάνουμε τις υγιεινές επιλογές προσβάσιμες, αλλά και επιθυμητές.

Μέσα από τη στρατηγική βιωσιμότητας, στοχεύουμε στην ευθυγράμμιση της γκάμας μας με τις αρχές της Δίαιτας Πλανητικής Υγείας έως το 2050. Είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να κάνουμε τη σωστή διατροφή τον εύκολο δρόμο για όλους.

  • Πώς εκπαιδεύετε/παρακινείτε το καταναλωτικό κοινό να κάνει περισσότερο συνειδητές επιλογές;

Η αλλαγή δεν έρχεται μόνο με τη διαθεσιμότητα των σωστών προϊόντων. Χρειάζεται κατανόηση, παιδεία, έμπνευση. Για αυτόν τον λόγο επενδύουμε σε ενημερωτικές καμπάνιες, συνεργαζόμαστε με φορείς όπως το WWF. Επιπλέον, σταματήσαμε από το 2023 την προώθηση ανθυγιεινών προϊόντων σε παιδιά -μια επιλογή με υψηλό συμβολισμό, αλλά και ουσιαστικό αντίκτυπο. Και, μάλιστα, από το τέλος του 2025 θα σταματήσουν να υπάρχουν στις παιδικές συσκευασίες προϊόντων (π.χ. γιαουρτάκια) παιδικές φιγούρες που τα κάνουν πιο «ελκυστικά» στις παιδικές αγορές. Δεν υπάρχει πραγματική επιλογή χωρίς πρόσβαση στη γνώση. Γι’ αυτό στη Lidl, ενημερώνουμε, στηρίζουμε, εκπαιδεύουμε. Γιατί ο ενήμερος καταναλωτής γίνεται συμμέτοχος στην αλλαγή. Όταν ξέρεις τι υπάρχει πίσω από το φαγητό σου -από τα θρεπτικά συστατικά μέχρι το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα- τότε κάθε γεύμα γίνεται πράξη ευθύνης. Αυτή την ευθύνη την κάνουμε καθημερινότητα.

  • Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, το κοινωνικό αποτύπωμα αυτής της νέας σχέσης με τη διατροφή;

Η διατροφή είναι βαθιά κοινωνική πράξη.

Η μετάβαση σε ένα πιο συνειδητό διατροφικό πρότυπο έχει τη δύναμη να μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες, να ανακουφίσει τα συστήματα υγείας και να προσφέρει ευκαιρίες αξιοπρέπειας και ευημερίας. Μία κοινωνία που τρέφεται σωστά είναι μία κοινωνία πιο υγιής, πιο ενωμένη, πιο ανθεκτική. Οι επιλογές μας δεν αφορούν μόνο εμάς, διαμορφώνουν τις ζωές των παιδιών μας, των ευάλωτων ομάδων, των επόμενων γενεών. Στη Lidl Ελλάς οραματιζόμαστε έναν κόσμο που θα προσφέρει υγιεινές επιλογές διατροφής ως κοινωνικό δικαίωμα. Αυτή είναι η ευθύνη μας και η αποστολή μας.

  • Η βιωσιμότητα είναι κομβική για το επιχειρείν σήμερα, με την πράξη να είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Ποιες είναι οι δεσμεύσεις της Lidl Ελλάς και ποια τα μετρήσιμα αποτελέσματα που επιδιώκετε;

Η Lidl Ελλάς ενσωματώνει τη βιωσιμότητα στον πυρήνα της στρατηγικής της. Για εμάς είναι πλέον τρόπος σκέψης και λειτουργίας.

Στοχεύουμε σε ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050, με ενδιάμεσους στόχους που περιλαμβάνουν την αύξηση των φυτικών τροφίμων κατά 20% έως το 2030, τη μείωση προσθήκης ζάχαρης και αλατιού κατά 20% έως το 2025 και τη χρήση 100% ανακυκλώσιμων συσκευασιών μέχρι το 2025.

Επιπλέον, υιοθετούμε τη μεθοδολογία του WWF για να παρέχουμε πλήρη διαφάνεια στις κατηγορίες προϊόντων μας και εφαρμόζουμε αυστηρούς ελέγχους ποιότητας. Η εταιρική υπευθυνότητα δεν αποδεικνύεται με λόγια, αλλά με έργα. Κάθε μετρήσιμο αποτέλεσμα είναι ένα βήμα πιο κοντά σε έναν κόσμο όπου η επιχειρηματικότητα είναι δύναμη για καλό. Και αυτόν τον κόσμο χτίζουμε με προσήλωση, καινοτομία και διαφάνεια.