ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Καθαρό νερό για όλους: Η ΕΥΔΑΠ μεταμορφώνει την υδροδότηση με βιώσιμες λύσεις

Καθαρό νερό για όλους: Η ΕΥΔΑΠ μεταμορφώνει την υδροδότηση με βιώσιμες λύσεις
ΑΡΧΕΙΟ ΕΥΔΑΠ - ΚΕΛ ΨΥΤΤΑΛΕΙΑ

Το νερό αποτελεί βασικό αγαθό για την ανθρώπινη ζωή και την κοινωνική ευημερία. Και σε έναν κόσμο που δοκιμάζεται από την κλιματική κρίση και τη διαρκή εξάντληση των φυσικών πόρων, η ανάγκη για σωστή διαχείριση αλλά και διασφάλιση καθαρού και ποιοτικού νερού είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Θέτοντας, λοιπόν, ως βασικούς πυλώνες την τεχνολογία, την καινοτομία και την περιβαλλοντική συνείδηση, τόσο των πολιτών όσο και εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης, μπορεί να διασφαλιστεί το μέλλον της υδροδότησης.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΥΔΑΠ, η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα στον κλάδο της ύδρευσης, αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων, πρωτοστατεί με μία σειρά πρωτοβουλιών που διασφαλίζουν την ποιότητα, την προσβασιμότητα, και τη βιωσιμότητα του καθαρού και ποιοτικού νερού στην Αττική. Με σχέδιο, επενδύσεις και διαρκή έλεγχο, μετασχηματίζει την υδροδότηση και θέτει τον πολίτη στο επίκεντρο κάθε πρωτοβουλίας της.

Ποιότητα που ξεπερνάει τα σύνορα

Η αξιοπιστία μιας εταιρείας, που, από το 1980, παρέχει υπηρεσίες προμήθειας και διανομής νερού καθώς και υπηρεσίες αποχέτευσης στην περιοχή της Αττικής, δεν κρίνεται μόνο από τη διαθεσιμότητα, αλλά, πρωτίστως, από την ποιότητα του παρεχόμενου νερού.

Και η ΕΥΔΑΠ κατέχει την 1η θέση παγκοσμίως ως προς την ποιότητα του νερού, σύμφωνα με τον Δείκτη Περιβαλλοντικής Απόδοσης (EPI) του Yale, ανάμεσα σε 180 χώρες. Επιπλέον, το νερό που παρέχει συγκαταλέγεται στα φθηνότερα παγκοσμίως, σύμφωνα με την Global Water Intelligence, αποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι η ποιότητα μπορεί να συνδυαστεί με κοινωνική ευθύνη και προσιτή τιμολόγηση.

Για να διασφαλίζει, όμως, αυτήν την υψηλή ποιότητα, η εταιρεία έχει διαμορφώσει ένα αυστηρό πλαίσιο ελέγχου σε κάθε στάδιο της υδροδότησης. Έτσι, πραγματοποιεί εργαστηριακούς ελέγχους του ακατέργαστου και πόσιμου νερού, επτά ημέρες την εβδομάδα. Παράλληλα, όμως, έχει φροντίσει οι βασικές πηγές υδροληψίας και οι ταμιευτήρες της να βρίσκονται σε περιοχές απαλλαγμένες από γεωργική και βιομηχανική δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας έτσι την αγνότητα του νερού από την πηγή.

Μεταφορά νερού χωρίς απώλειες

Βέβαια, η ποιότητα δεν είναι το μόνο ζητούμενο. Εξίσου σημαντική είναι και αποτελεσματική μεταφορά του νερού, χωρίς σπατάλες και διαρροές και με τη μέγιστη δυνατή απόδοση.

Γι’ αυτό, η ΕΥΔΑΠ προχωράει στη σταδιακή αντικατάσταση 300χλμ. αγωγών και υδροπαροχών στο δίκτυο ύδρευσης, περιορίζοντας τις απώλειες και ενισχύοντας τη βιωσιμότητα της υποδομής της αλλά και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, όμως, περιλαμβάνει και την πρόσβασή τους σε σύγχρονα δίκτυα αποχέτευσης, ιδίως σε περιοχές που δεν ήταν καλυμμένες μέχρι πρότινος. Για τον λόγο αυτό, η ίδια η εταιρεία υλοποιεί ένα εκτεταμένο σχέδιο παροχής αποχέτευσης σε 400.000 κατοίκους της Ανατολικής Αττικής, βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες αλλά και τις υπηρεσίες στην ευρύτερη περιοχή.

picture2.jpg

Η επόμενη ημέρα στην κατανάλωση νερού

Ωστόσο, επειδή η ψηφιακή εποχή αλλάζει κάθε πτυχή της καθημερινότητας, με την διαχείριση του νερού να μην αποτελεί εξαίρεση, η συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο μπορεί να προσφέρει προσαρμοσμένες υπηρεσίες σε κάθε πελάτη, άμεσες διορθώσεις και καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη.

Η ΕΥΔΑΠ πρωτοστατεί και σε αυτόν τον τομέα και σχεδιάζει την εισαγωγή «έξυπνων» υδρομέτρων, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα σύστημα που προσφέρει σημαντική μείωση λειτουργικού κόστους, προληπτική και αποδοτική συντήρηση δικτύου, πραγματικά δεδομένα κατανάλωσης σχεδόν σε πραγματικό χρόνο και βελτίωση εμπειρίας καταναλωτή συνολικά.

Καθώς, όμως, οι ανάγκες των πολιτών αλλάζουν, αλλάζει και ο τρόπος που επιλέγουν να επικοινωνούν με τους παρόχους υδροδότησής. Και σε αυτήν την περίπτωση, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αυτό αποτυπώνεται στη στρατηγική της ΕΥΔΑΠ. Μέσα από το ολιστικό μοντέλο εξυπηρέτησής της, κάθε πολίτης έχει πρόσβαση σε κέντρα εξυπηρέτησης πελατών με 24ωρη εξυπηρέτηση και σε ψηφιακές υπηρεσίες.

Ένα δίκτυο που «τρέχει» καθημερινά πολλά χιλιόμετρα

Πίσω από κάθε βρύση που λειτουργεί, κάθε αποχετευτικό αγωγό που δεν φράζει, υπάρχει ένα δίκτυο που λειτουργεί αδιάκοπα και απαιτεί συντονισμό και καλή διαχείριση.

Συγκεκριμένα, η ΕΥΔΑΠ διαχειρίζεται 4 ταμιευτήρες με συνολικό μήκος μεταφοράς 495χλμ., 4 εγκαταστάσεις Μονάδων Επεξεργασίας Νερού (ΜΕΝ), περισσότερα από 14.000χλμ. δικτύου ύδρευσης, 5 εγκαταστάσεις Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) και περισσότερα από 8.000χλμ. αποχετευτικού δικτύου. Έτσι, αποτελεί μια «αόρατη» υποδομή ζωής, στην οποία βασίζεται η καθημερινότητα πολλών κατοίκων της πρωτεύουσας.

Η επένδυση της ΕΥΔΑΠ στο περιβάλλον, στην τεχνολογία αλλά και στους πελάτες της αποτελεί μια στρατηγική επιλογή για το σήμερα και μία παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Γιατί το καθαρό και ποιοτικό νερό δεν είναι πολυτέλεια, είναι δικαίωμα και η ΕΥΔΑΠ φροντίζει καθημερινά να το αποδεικνύει.