Damir Madarevic: η Ελλάδα είναι στον πυρήνα της στρατηγικής ανάπτυξης της Electrolux
Ανανεώθηκε:
Σε σημαντικές κινήσεις αναφορικά με την παρουσία της στην ελληνική αγορά έχει προχωρήσει την τελευταία τριετία η Electrolux, με έναν εκ των κορυφαίων «παικτών» παγκοσμίως στο χώρο των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών να έχει προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές με αποτέλεσμα η Ελλάδα να βρίσκεται πλέον στον πυρήνα της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας.
Αυτό επισημαίνει, μιλώντας στο CNN Greece ο Damir Madarevic, γενικός διευθυντής του Electrolux Group για την περιοχή της Αδριατικής και την Ελλάδα. «Η Ελλάδα βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής μας ανάπτυξης. Για το λόγο αυτό, υλοποιούμε ένα στρατηγικό πλάνο που περιλαμβάνει πολυεπίπεδες δράσεις με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας μας στην αγορά. Συγκεκριμένα, προχωρούμε στην ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων, την εκπαίδευση των συνεργατών και την υποστήριξη τους» σημειώνει ο κ. Madarevic.
Η Electrolux μετρά ήδη 30 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά αλλά η τελευταία τριετία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από τις πλέον ενδιαφέρουσες περιόδους. «Η στρατηγική μας στην Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά την τελευταία τριετία, σηματοδοτώντας μια περίοδο ουσιαστικού μετασχηματισμού. Το relaunch της εταιρείας δεν περιορίστηκε σε ένα επικοινωνιακό rebranding – αποτέλεσε την αφετηρία ενός ευρύτερου επιχειρησιακού επαναπροσδιορισμού, βασισμένου στις νέες ανάγκες των καταναλωτών και τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.» αναφέρει ο γενικός διευθυντής του σουηδικού κολοσσού.
«Συγκεκριμένα, προχωρήσαμε στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου μας με καινοτόμα και πιο στοχευμένα προϊόντα, καλύπτοντας ένα ευρύτερο φάσμα απαιτήσεων – από premium λύσεις έως προϊόντα με έμφαση στη βιωσιμότητα και την εξοικονόμηση πόρων. Παράλληλα, διευρύναμε σημαντικά το δίκτυο διανομής μας για το brand Electrolux, απεγκλωβιζόμενοι από το μοντέλο αποκλειστικότητας και επεκτείνοντας τις συνεργασίες μας με μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της προσβασιμότητας των προϊόντων μας σε όλη την επικράτεια» σημειώνει ο κ. Madarevic.
Πέραν των παραπάνω, μία άλλη προτεραιότητα ήταν ο τομέας της υποστήριξης. «Επενδύσαμε σε εξειδικευμένα δίκτυα τεχνικής υποστήριξης και επαναπροσδιορίσαμε τα πρότυπα εξυπηρέτησης. Σήμερα, το after-sales αναγνωρίζεται ως βασικός πυλώνας διαφοροποίησης και προστιθέμενης αξίας – ιδιαίτερα σε μια αγορά που δίνει έμφαση στην αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη.
Τέλος, καλλιεργήσαμε έναν πιο άμεσο και διαδραστικό δίαυλο επικοινωνίας με το ελληνικό κοινό, ενισχύοντας τη στρατηγική μας παρουσία σε ψηφιακά και φυσικά κανάλια. Ο στόχος μας είναι σταθερός: να προσφέρουμε όχι μόνο προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία ζωής που εξελίσσεται μαζί με τις ανάγκες των καταναλωτών» αναφέρει ο κ. Madarevic.
Επανατοποθέτηση στο premium
Μία άλλη κίνηση ήταν η επανατοποθέτηση της Electrolux στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς και ειδικά στον τομέα των εντοιχιζόμενων συσκευών, όπου παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και η μεγαλύτερη αύξηση. «Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα βρίσκεται στον συνδυασμό της τεχνολογικής καινοτομίας με τη βιωσιμότητα και το λειτουργικό σχεδιασμό. Τα προϊόντα όπως οι νέες σειρές εντοιχιζόμενων οικιακών συσκευών AEG και Electrolux με AI TasteAssist και CookSmart Touch, αποδεικνύουν τη δέσμευσή μας στη βελτίωση της καθημερινότητας του καταναλωτή. Η προστιθέμενη αξία δεν έρχεται μόνο από το προϊόν, αλλά και από τη συνολική εμπειρία χρήσης και εξυπηρέτησης» σημειώνει ο κ. Madarevic.
Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Electrolux, «οι νέες σειρές εντοιχιζόμενων οικιακών συσκευών AEG και Electrolux απευθύνονται στους σύγχρονους, απαιτητικούς καταναλωτές που αναζητούν κάτι περισσότερο από απλή λειτουργικότητα. Επιδιώκουν την εμπειρία, την αισθητική, την τεχνολογία και τη βιωσιμότητα». Από τη μία πλευρά, υπάρχει η AEG, η οποία «εστιάζει σε αυτούς που εκτιμούν το premium design, την καινοτομία και την εξατομικευμένη τεχνολογική εμπειρία. Με έμφαση στο connected living, προσφέρει λύσεις που ενισχύουν τον έλεγχο, την έμπνευση και την εμπειρία στο σπίτι, με στόχο να μετατρέψει τη μαγειρική σε δημιουργική απόλαυση» αναφέρει ο κ. Madarevic.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η Electrolux, η οποία σύμφωνα με τον κ. Madarevic, προτείνει ευέλικτες και έξυπνες λύσεις που συνδυάζουν αποδοτικότητα, βιωσιμότητα και καλή σχέση τιμής προς επιδόσεις. «Απευθύνεται σε καταναλωτές που αγαπούν τo σκανδιναβικό σχεδιασμό, δίνουν έμφαση στις λειτουργίες που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους και αναζητούν λύσεις που υποστηρίζουν έναν ισορροπημένο και οικολογικά υπεύθυνο τρόπο ζωής» σημειώνει ο γενικός διευθυντής της Electrolux, προσθέτοντας πως «στρατηγικά, και τα δύο brands ενισχύουν τον ρόλο του σπιτιού ως χώρο δημιουργίας, φροντίδας και τεχνολογικής εξέλιξης».
Τα έξυπνα χαρακτηριστικά
Μία μεγάλη τάση στο χώρο και των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών είναι η ενσωμάτωση «έξυπνων» χαρακτηριστικών. Στην περίπτωση της Electrolux, είναι λειτουργίες όπως το AI TasteAssist ή το CookSmart Touch. Αλλά ποια είναι η απήχηση τους στην ελληνική αγορά;

Στιγμιότυπο από το «ΤASTE the future» event στην Κροατία, με τους Ida Prester και Άκη Πετρετζίκη για την παρουσίαση νέων σειρών εντοιχιζόμενων οικιακών συσκευών AEG & Electrolux και τον εορτασμό 30 χρόνων λειτουργίας του Electrolux Group σε Ελλάδα και Κροατία
«Υπάρχει μεγάλη αποδοχή, ειδικά στις ηλικιακές ομάδες 30-45 που έχουν τεχνολογική εξοικείωση. Αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε μέσα από τα demos και το in-store προσωπικό είναι ότι το AI εδώ, δεν είναι αφηρημένο – είναι απτή βοήθεια: πιο εύκολη μαγειρική, καλύτερο αποτέλεσμα, λιγότερος χρόνος.
Η πρόκληση δεν είναι η αποδοχή, αλλά η εξοικείωση, και εκεί είναι ο ρόλος μας κρίσιμος» σημειώνει ο κ. Madarevic. «Η ελληνική αγορά εξελίσσεται ραγδαία. Υπάρχει ξεκάθαρη στροφή προς τις έξυπνες συσκευές, ιδίως από αγοραστές που ενδιαφέρονται για εύκολη καθημερινότητα και ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, το AEG app, με προσωποποιημένες συνταγές και remote control, ενισχύει τη σχέση με τα brands και μετά την αγορά».
Νέα προϊόντα
Όσον αφορά τα επόμενα προϊόντα, ο κ. Madarevic σημειώνει ότι η Electrolux επιδιώκει να παρουσιάσει λύσεις που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες και παρακολουθώντας στενά τις διεθνείς τάσεις. «Ένα πρόσφατο και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα σειρά εντοιχιζόμενων οικιακών συσκευών AEG και Electrolux – η πιο σημαντική μας πρόοδος στον συγκεκριμένο τομέα, η οποία προσφέρει εξατομικευμένες και βιώσιμες επιλογές σε ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών» σημειώνει ο κ. Madarevic.
«Παράλληλα, συνεχίζουμε να εξελίσσουμε μοντέλα αιχμής, όπως τα πλυντήρια ρούχων EcoLine με τις τεχνολογίες UltraWash και AutoDose, καθώς και τις ηλεκτρικές σκούπες που διατηρούν τις ίδιες επιδόσεις με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καινοτομίες συναντάμε διαρκώς και στις σειρές μικροσυσκευών και καθαρισμού σπιτιού, ενισχύοντας συνολικά το portfolio μας. Αν και δεν αποκαλύπτουμε πάντα εκ των προτέρων όλα τα επερχόμενα προϊόντα, ένα πράγμα είναι σίγουρο: η καινοτομία αποτελεί μόνιμη κινητήρια δύναμη για εμάς».
Σύμφωνα με τον κ. Madarevic, οι συσκευές της Electrolux σχεδιάζονται ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις της σύγχρονης καθημερινότητας – να εξοικονομούν χρόνο, ενέργεια και πόρους, ενώ παράλληλα προσφέρουν δυνατότητες εξατομίκευσης και μεγαλύτερο έλεγχο στον χρήστη. «Ενδεικτικά, η τεχνολογία UltraWash εξασφαλίζει αποτελεσματικό πλύσιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνοντας την ενεργειακή κατανάλωση και προστατεύοντας καλύτερα τα ρούχα.
Στα πλυντήρια πιάτων, παρατηρούμε αυξημένο ενδιαφέρον για λειτουργίες που προάγουν την περιβαλλοντική υπευθυνότητα – όπως η Eco λειτουργία και η έξυπνη δοσολογία» αναφέρει το υψηλόβαθμο στέλεχος του σουηδικού ομίλου. «Στόχος μας είναι κάθε προϊόν να συμβάλλει ουσιαστικά σε έναν πιο ποιοτικό και υπεύθυνο τρόπο ζωής. Πέρα από τη λειτουργικότητα, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα και στη συναισθηματική αξία: οι καταναλωτές θέλουν να αισθάνονται ασφάλεια και εμπιστοσύνη στη συσκευή που χρησιμοποιούν καθημερινά. Γι’ αυτό δοκιμάζουμε τα προϊόντα μας σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, ακούμε προσεκτικά τις ανάγκες των καταναλωτών και ενσωματώνουμε τα σχόλιά τους στις νέες σειρές – χτίζοντας έτσι έναν κύκλο εμπιστοσύνης που διαρκώς ενισχύεται».
Εταιρική υπευθυνότητα
Στους τομείς που δίνει έμφαση η Electrolux είναι και αυτός της βιώσιμης ανάπτυξης. «Η Electrolux έχει θέσει τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο της στρατηγικής της, υιοθετώντας το ολιστικό πλαίσιο «For the Better 2030», το οποίο βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις πυλώνες: Better Company, Better Solutions and Better Living. Ως παγκόσμιος ηγέτης στον χώρο των οικιακών συσκευών, ο όμιλος συμβάλει ουσιαστικά στη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης και ευχάριστης καθημερινότητας για περισσότερους ανθρώπους παγκοσμίως» σημειώνει ο κ. Madarevic. «Και η μακροπρόθεσμη δέσμευσή μας είναι να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας έως το 2050.
Εργαζόμαστε συνεχώς για να είμαστε μια καλύτερη εταιρεία — με ασφαλείς, αποδοτικές και υπεύθυνες λειτουργίες, μειώνοντας το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και ενισχύοντας τη βιωσιμότητα και στους προμηθευτές μας.
Παράλληλα, επενδύουμε σε ένα εργασιακό περιβάλλον που προάγει τη διαφορετικότητα, την ένταξη και την ηθική» αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Electrolux για να προσθέσει ότι «φιλοδοξούμε να αποτελούμε μια εταιρεία που δεν περιορίζεται στο να μιλά για την έννοια της υπευθυνότητας, αλλά την ενσαρκώνει στην πράξη – με συνέπεια, διαφάνεια και καθημερινές επιλογές που προάγουν τη θετική αλλαγή, είτε αυτή αφορά το περιβάλλον, την κοινότητα ή τον εργασιακό μας πολιτισμό».