Πώς η Kenvue επαναπροσδιορίζει την αυτοφροντίδα μέσα από την επιστήμη και την καινοτομία
Σε μια εποχή όπου η υγεία και η ευεξία αποκτούν νέο νόημα, ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας δεν αποτελεί πλέον μόνο προσωπική υπόθεση, αλλά και κοινωνική ευθύνη, καθώς η σταθερή πρακτική της αυτοφροντίδας μπορεί να οδηγήσει σε πιο υγιείς πληθυσμούς και σε μειωμένη πίεση στα συστήματα υγείας.
Οι σύγχρονοι καταναλωτές δεν αναζητούν απλώς αποτελεσματικά προϊόντα· επιθυμούν εμπιστοσύνη, επιστημονική τεκμηρίωση, βιωσιμότητα και μια αυθεντική σχέση με τις μάρκες που επιλέγουν.
Μέσα σε αυτό το τοπίο, η Kenvue ξεχωρίζει χάρη στις εμβληματικές της μάρκες που έχουν μεγαλώσει γενιές, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της αυτοφροντίδας με οδηγό τα επιστημονικά δεδομένα.
Το όραμά της είναι ξεκάθαρο: να τοποθετεί τη φροντίδα στα χέρια εκατομμυρίων ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα προϊόντα της – καθώς μόνο τότε μπορούν πραγματικά να αναλάβουν τον έλεγχο της υγείας τους. Αυτό το όραμα αποτυπώνεται ακόμη περισσότερο στις αξίες της, που περιλαμβάνουν μια διαρκή επιδίωξη για καινοτομία, ανάπτυξη και έναν παγκόσμιο σκοπό. Όλα αυτά υλοποιούνται με αφοσίωση, θάρρος και πεποίθηση, έχοντας πάντα τους ανθρώπους στο επίκεντρο.
«Η φροντίδα είναι η ουσία αυτού που είμαστε.»
Όταν ιδρύθηκε η Kenvue, «είχαμε την ευκαιρία να αναρωτηθούμε: Τι είδους κουλτούρα θέλουμε να χτίσουμε;» λέει ο Μάκης Κοσμάτος, Area VP για τη Νότια Ευρώπη, σε συνέντευξή του στο CNN Greece. Κι αυτό ακριβώς συνέβη — με την «Culture of Care» να γίνεται θεμέλιος λίθος της ταυτότητας της εταιρείας, «γιατί η φροντίδα είναι η ουσία αυτού που είμαστε.» Η Kenvue καινοτομεί και δρα «με βαθύ αίσθημα φροντίδας και ευθύνης για περισσότερους από 20.000 εργαζομένους της Kenvue σε όλο τον κόσμο», όπως σημειώνει.

Μάκης Κοσμάτος, Area VP Νότιας Ευρώπης, Kenvue
Για την εταιρεία, η αυτοφροντίδα είναι το κλειδί που δίνει τη δύναμη στους ανθρώπους να πάρουν την υγεία τους στα δικά τους χέρια. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από καθημερινές στιγμές φροντίδας — είτε πρόκειται για την προστασία της στοματικής υγείας είτε για τη διακοπή του καπνίσματος.
Σύμφωνα με την έρευνα A New View of Care, που βασίστηκε σε μια παγκόσμια μελέτη 10.000 καταναλωτών, το 88% παγκοσμίως πιστεύει ότι η προσωπική φροντίδα συμβάλλει θετικά στην υγεία τους, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία δημιουργίας επιστημονικά τεκμηριωμένων λύσεων που ενισχύουν τα οφέλη της υγείας ακόμη και μέσα από μικρές αλλά σταθερές ρουτίνες. Μακροπρόθεσμα, τέτοιες πρακτικές μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της πίεσης στα συστήματα υγείας.
Αυτό είναι κάτι που η εταιρεία αναγνωρίζει, όπως εξηγεί ο Μ. Κοσμάτος: «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι καμία στιγμή δεν είναι πολύ μικρή για να κάνει τη διαφορά.» Κι αυτό αποτυπώνεται στο ευρύ χαρτοφυλάκιο εμβληματικών brands της, όπως Johnson’s®, Listerine®, Neutrogena®, Nicorette®, Imodium®, Hexalen®, Neostrata®, Le Petit Marseillais® και Carefree® — μάρκες που έχουν αγαπήσει γενιές, όπως και ο ίδιος. «Θυμάμαι με αγάπη το πρώτο μπάνιο των παιδιών μου με Johnson’s®, ένα δείπνο όπου το Listerine® έγινε ο νέος μου σύμμαχος, και πολλές ακόμη καθημερινές στιγμές φροντίδας όλα αυτά τα χρόνια», αναφέρει αναπολώντας το παρελθόν.

Η πίστη σε αυτές τις μικρές στιγμές, σε συνδυασμό με την επιστημονικά τεκμηριωμένη και προοδευτική προσέγγιση της εταιρείας στην καινοτομία, αποτελούν τα βασικά της ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Όσον αφορά το δεύτερο, είναι και ο λόγος που, από το 2020, η εταιρεία λανσάρει 100 νέες καινοτομίες προϊόντων κάθε χρόνο. «Αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει την Kenvue στην αγορά είναι η ευελιξία της και η ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών», προσθέτει ο Μ. Κοσμάτος.
«Αναδεικνύοντας τη μοναδική δύναμη της καθημερινής φροντίδας»
Στην Ελλάδα, που αποτελεί hub για το υπο-σύμπλεγμα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, το οποίο περιλαμβάνει 14 αγορές και καλύπτει πληθυσμό 70 εκατομμυρίων, η εταιρεία δεν έπαψε ποτέ να αναπτύσσεται, ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Η ανθεκτικότητα, η σημασία της ακριβούς εκτέλεσης και η αξία της ομαδικής νοοτροπίας ήταν μερικά από τα βασικά μαθήματα που πήραμε κατά την πανδημία — και συνεχίζουν να καθοδηγούν τη στρατηγική μας στην πλοήγηση των αλλαγών της αγοράς», αναφέρει ο Γρηγόρης Καρελός, Γενικός Διευθυντής για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Γρηγόρης Καρέλος, Γενικός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Kenvue
Με αυτόν τον τρόπο, η Kenvue έχει καταφέρει να εξασφαλίσει μια ισχυρή θέση στην ελληνική αγορά, καθοδηγούμενη από τις βασικές, εμβληματικές και ισχυρές μάρκες της. Αυτή η θέση συνεχίζει να ενισχύεται μέσα από τη στρατηγική εισαγωγή νέων brands με υψηλή προστιθέμενη αξία — όπως το λανσάρισμα της Neostrata® πέρυσι. Ήδη φαίνεται ότι η συγκεκριμένη μάρκα έχει εδραιωθεί ως ηγετική δύναμη στον τομέα της περιποίησης δέρματος, καλύπτοντας τη ζήτηση για κλινικά αποδεδειγμένα προϊόντα και καινοτόμες λύσεις.
Αλλά τι είναι αυτό που θέλει πραγματικά η σημερινή αγορά; Ή μάλλον, τι έχει αλλάξει σε αυτήν; Ο Γρηγόρης Καρέλος δίνει την απάντηση, δηλώνοντας:
«Η μεγαλύτερη αλλαγή στην αγορά είναι ότι οι άνθρωποι θέλουν να φροντίζουν τον εαυτό τους, όπως φαίνεται και στην έρευνά μας A New View of Care, όπου η μετάβαση από την ομορφιά και την ευεξία συνεχίζει να αναδεικνύει πώς η προσωπική φροντίδα δεν είναι πολυτέλεια αλλά θεμέλιος λίθος της υγείας — και όπου οι ρουτίνες έχουν εξελιχθεί σε ισχυρά εργαλεία για συναισθηματική σταθερότητα, σωματική ανθεκτικότητα και προληπτική υγεία — με το 16% των καταναλωτών να ταυτίζονται περισσότερο με ρουτίνες που εστιάζουν στο τελευταίο.»
«Στόχος μας στην Kenvue είναι να κάνουμε αυτή τη μετατόπιση στις προτεραιότητες λίγο πιο εύκολη, τοποθετώντας τη δύναμη της καθημερινής φροντίδας στα χέρια των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.»
Αυτός ο στόχος υποστηρίζεται επίσης από συνεργασίες με φαρμακοποιούς και επαγγελματίες υγείας «που είναι κρίσιμες στον σημερινό κόσμο, όπου η υπερφόρτωση πληροφοριών μπορεί να δυσκολέψει τους καταναλωτές να πλοηγηθούν στις επιλογές προσωπικής φροντίδας. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την έρευνα, στην Ευρώπη, το 62% των καταναλωτών νιώθει έτοιμο να δράσει με βάση τις πληροφορίες υγείας για την προσωπική φροντίδα, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα δράσης μέσω της συνεργασίας με επαγγελματίες υγείας και της παροχής σαφούς, αξιόπιστης καθοδήγησης που δίνει τη δύναμη στους καταναλωτές να λαμβάνουν ενημερωμένες αποφάσεις.

Βιωσιμότητα: Δέσμευση για ένα Καλύτερο Μέλλον
Η Kenvue λειτουργεί μια παραγωγική μονάδα στη Μάνδρα, η οποία αναγνωρίστηκε από το Top Employers Institute ως Top Employer το 2022. Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Καρέλο, «Παίζει ζωτικό ρόλο στη συνολική μας επιτυχία. Είναι μια μονάδα υψηλής παραγωγικότητας που εξυπηρετεί πολλές αγορές στη Νότια Ευρώπη και στην περιοχή EMEA.»
Αυτό δεν οφείλεται μόνο στη δυναμικότητα παραγωγής της, αλλά και στο γεγονός ότι αποτελεί πρότυπο της δέσμευσης της εταιρείας τόσο στη βιωσιμότητα όσο και στην καινοτομία.
Στην πράξη, αυτό αντικατοπτρίζεται σε μια στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που βασίζεται στην αποστολή Healthy Lives της εταιρείας, καθώς και σε πρωτοβουλίες εταιρικής διακυβέρνησης — όπως το νέο πρόγραμμα «Our City Blooms!», που ξεκίνησε σε συνεργασία με τη ΜΚΟ we4all και τέθηκε σε εφαρμογή στις 28 Μαρτίου στην Αθήνα. Όσον αφορά το ίδιο το εργοστάσιο, λειτουργεί με 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, που προέρχεται τόσο από τον πάροχο ενέργειας όσο και από τα ηλιακά πάνελ που έχουν εγκατασταθεί στις εγκαταστάσεις.
Στο ευρύτερο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η απανθρακοποίηση των λειτουργιών και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος αποτελούν βασικές προτεραιότητες.
Οι στόχοι αυτοί υλοποιούνται βήμα προς βήμα — ξεκινώντας από τον σχεδιασμό προϊόντων και συσκευασίας, έως τις πρώτες ύλες, την παραγωγή και τις μεταφορές. Σε κάθε στάδιο, τα υλικά μειώνονται, αντικαθίστανται και επαναχρησιμοποιούνται, ώστε να υποστηρίζεται ένας πιο βιώσιμος κύκλος ζωής.
Όπως δηλώνει ο Γρηγόρης Καρέλος, «Διατηρούμε υγιείς πρακτικές προωθώντας μια κουλτούρα ακεραιότητας, ηθικής και διαφάνειας — χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης με όλους τους συνεργάτες μας.»
Αυτό ακριβώς θα συνεχίσει να κάνει η εταιρεία, με το μέλλον της να εστιάζει: στην ανάπτυξη βασικών κατηγοριών όπως η περιποίηση δέρματος, στη διεύρυνση της παρουσίας της μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένων λύσεων, στην προώθηση της βιωσιμότητας και υπεύθυνων πρακτικών, καθώς και στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ενδυνάμωσης και υπευθυνότητας, συμβάλλοντας ενεργά στην ευημερία των καταναλωτών.
Όταν η φροντίδα τοποθετείται στα χέρια των ανθρώπων, ο τομέας της υγείας κάνει ένα ουσιαστικό βήμα μπροστά. Η Kenvue το αναγνωρίζει ξεκάθαρα αυτό — θέτοντας ως στόχο να κάνει την αυτοφροντίδα μέρος της καθημερινής ζωής όλων.