Διπλό ρεκόρ για τη Fraport Greece τον Αύγουστο – Τι δείχνουν τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης
Παραδοσιακά, ο Αύγουστος σηματοδοτεί το peak της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, όντας ο μήνας με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και τις υψηλότερες εισπράξεις.
Φέτος, ο τουρισμός έχει δώσει αντιφατικά μηνύματα, ωστόσο ο πιο θερμός -κυριολεκτικά και μεταφορικά- μήνας του καλοκαιριού έδωσε αισιόδοξα μηνύματα, τα οποία ήρθαν και από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Ο πιο πετυχημένος Αύγουστος
Ο περασμένος Αύγουστος «έκλεισε» με δύο ορόσημα για την εταιρεία, γεγονός που τον καθιστά τον πιο πετυχημένο μήνα στην ιστορία της.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το δίκτυο αεροδρομίων της Fraport Greece (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) ξεπέρασε ξανά το φράγμα των 6 εκατ. επιβατών σε έναν μόνο μήνα. Συγκεκριμένα, μετακινήθηκαν 6,8 εκατ. επιβάτες -260.000 περισσότεροι από τον Αύγουστο του 2024- καταγράφοντας αύξηση 4%. Επιπλέον, για πρώτη φορά, ένα μεμονωμένο αεροδρόμιο, αυτό της Ρόδου, υποδέχθηκε περισσότερους από 1,3 εκατ. επιβάτες μέσα σε έναν μήνα.

Οι «κερδισμένοι» του Αυγούστου
Σε απόλυτους αριθμούς (εγχώρια και διεθνής κίνηση), η Ρόδος με τους πάνω από 1,3 εκατ. επισκέπτες ήταν ο κορυφαίος προορισμός του δικτύου της Fraport Greece. Μάλιστα, την προτίμησαν 60,3 χιλ. περισσότεροι επισκέπτες σε σύγκριση με το 2024 (+4,8%) λειτουργώντας ως αντίβαρο στις απώλειες που κατέγραψε η Σαντορίνη (-9,4%). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Κέρκυρα η οποία ξεπέρασε τους 976 χιλ. επισκέπτες, αντανακλώντας μία αύξηση της τάξης του 5,3% σε σχέση με τον Αύγουστο της περασμένης χρονιάς.
Τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός ήταν η Θεσσαλονίκη με περίπου 910 χιλ. επισκέπτες, οι οποίοι ήταν 75 χιλ. περισσότεροι σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι (+9%), κυρίως λόγω της αυξημένης κίνησης από τη Γερμανία, την Πολωνία και το Ισραήλ. Αξίζει να σημειωθεί πως αν και οι επισκέπτες ήταν λιγότεροι συγκριτικά με αυτούς της Ρόδου και της Κέρκυρας, η συμπρωτεύουσα σημείωσε μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση. Πάντως, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport Greece σημείωσε η Καβάλα (11,2%), ακολουθούμενη από το Άκτιο (9,9%) και τη Σκιάθο (+9,6%).
Στην τέταρτη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών συναντάμε τα Χανιά, τα οποία παρουσίασαν μία εντυπωσιακή πορεία το φετινό καλοκαίρι: Mόνο τον Αύγουστο οι επισκέπτες ξεπέρασαν οριακά τους 730 χιλ. (+6,7%) και προέρχονταν κυρίως από την Ελλάδα, την Αυστρία, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Η δε πέμπτη θέση ανήκει στην Κω, όπου αποβιβάστηκαν πάνω από 630 χιλ. επισκέπτες (+3%).

Θεσσαλονίκη, ο πιο ελκυστικός προορισμός του 8μήνου
Κοιτώντας τη μεγαλύτερη εικόνα, η Θεσσαλονίκη ήταν η πρωταθλήτρια της περιόδου Ιανουάριος-Αύγουστος 2025 καθώς δέχτηκε σχεδόν 5,3 εκατ. επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο μεταξύ των 14 αεροδρομίων του δικτύου της Fraport Greece (+7,6% σε σύγκριση με το 2024). Τις δύο επόμενες θέσεις κατέλαβαν η Ρόδος (5 εκατ.) και η Κέρκυρα (3,3 εκατ.), ενώ η πεντάδα «έκλεισε» με τα Χανιά (2,9 εκατ.) και την Κω (2,2 εκατ.).
Οι 5 κορυφαίες αγορές
Τέλος, σε ό,τι αφορά στις εθνικότητες που έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» στη χώρα μας τον Αύγουστο, η πρωτιά ανήκει στο Ηνωμένο Βασίλειο (1,4 εκατ. επισκέπτες). Η δεύτερη μεγαλύτερα αγορά ήταν η εγχώρια, καθώς 916 χιλ. επισκέπτες από την Ελλάδα ταξίδεψαν τον Αύγουστο σε διάφορους προορισμούς της Fraport Greece, ενώ τρίτη ήταν η Γερμανία (881 χιλ.). Την πεντάδα συμπλήρωσαν η Ιταλία (718 χιλ.) και η Πολωνία (397 χιλ).

Αν και το διεθνές περιβάλλον είναι για άλλη μία χρονιά αβέβαιο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό και για τον τουρισμό, η Ελλάδα αποδεικνύει την ανθεκτικότητά της. Μάλιστα, με βάση τη μέχρι τώρα πορεία του τουρισμού, το 2025 εκτιμάται πως θα είναι καλύτερο από το 2024. Σε αυτό το πλαίσιο, οι θετικές επιδόσεις των περιφερειακών προορισμών της Fraport Greece συμβάλλουν στην ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και ως εκ τούτου του brand «Ελλάδα».