ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Βιωσιμότητα, ίσες ευκαιρίες, καινοτομία: Το θετικό αποτύπωμα του Ομίλου L’Oréal

Βιωσιμότητα, ίσες ευκαιρίες, καινοτομία: Το θετικό αποτύπωμα του Ομίλου L’Oréal

Η εποχή που ζούμε χαρακτηρίζεται από μεγάλες προκλήσεις, αλλά και εξίσου μεγάλες δυνατότητες. Η κλιματική κρίση, η ανάγκη για ισότητα και συμπερίληψη και η απαίτηση για καινοτόμες λύσεις οι οποίες βελτιώνουν τη ζωή μας δεν είναι θέματα που συζητούνται σε συνέδρια -είναι ζητήματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα όλων των ανθρώπων.

Πόσο βιώσιμος είναι ο τρόπος που ζούμε; Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να στηρίξουν κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη; Και ποιον ρόλο έχει η τεχνολογία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και ανθρωποκεντρικού μέλλοντος; Σε αυτά τα ερωτήματα καλείται να τοποθετηθεί και ο επιχειρηματικός κόσμος, όπως ο Όμιλος L’Oréal που έχει ήδη εντάξει στο επίκεντρο της στρατηγικής του τη βιωσιμότητα, την κοινωνική υπευθυνότητα και την καινοτομία.

picture2.jpg

Περιβαλλοντική στρατηγική με παγκόσμιο αντίκτυπο

Οι προσπάθειες για τον μετριασμό της κλιματικής κρίσης και την επίτευξη της βιωσιμότητας απαιτούν σαφείς στόχους και συνεχή δράση. Το πρόγραμμα «L’Oréal for the Future» θέτει μετρήσιμους στόχους βιωσιμότητας έως το 2030 στο πλαίσιο της κλιματικής μετάβασης: 100% χρήση ανανεώσιμης ενέργειας σε εγκαταστάσεις και καταστήματα, μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των Scope 1 & 2 κατά 57% σε σχέση με το 2019 και μείωση των εκπομπών του Scope 3 από προμήθειες, μεταφορές προϊόντων και υλικών και επαγγελματικά ταξίδια κατά 28%.

Η δέσμευση του Oμίλου για κυκλική οικονομία μεταφράζεται σε μείωση της χρήσης παρθένου πλαστικού στις συσκευασίες κατά 50% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019, ενώ δίνεται έμφαση στη χρήση υλικών από ανακυκλωμένες ή βιολογικές πηγές σε ποσοστό 50% και στον επανασχεδιασμό των προϊόντων με πιο ελαφριές συσκευασίες με μικρότερο αποτύπωμα (20% packaging intensity σε σχέση με το 2019).

Παράλληλα, η δημιουργία του πρώτου Micro Forest στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2024, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, είναι μία συμβολική αλλά και ουσιαστική κίνηση. Στην Άνω Κυψέλη, μία καθαρά αστική περιοχή, το νέο Micro Forest στον λόφο Αλεπότρυπας ενισχύει τη βιοποικιλότητα υποστηρίζοντας την αστική άγρια ζωή, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής προσφέροντας καλύτερη ποιότητα αέρα, όπως και το μικρόκλιμα της περιοχής μειώνοντας τη θερμοκρασία έως και 6°C, ενώ προστατεύει από πλημμυρικά φαινόμενα, αποδεικνύοντας πως η βιωσιμότητα μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών.

picture3.jpg

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως τον Φεβρουάριο του 2025 η L’Oréal έλαβε για ένατη συνεχή χρονιά την ανώτατη περιβαλλοντική αξιολόγηση Triple A από τον διεθνή οργανισμό CDP για κλιματική αλλαγή, προστασία δασών και ασφάλεια υδάτων, αποτελώντας τη μοναδική εταιρεία σε όλον τον κόσμο που κατάφερε να διακριθεί. Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα, καθώς αναγνωρίζεται στρατηγική ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στο επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου. Χαρακτηριστικά, το 97% της ενέργειας στις εγκαταστάσεις του προέρχεται από ΑΠΕ, η κατανάλωση νερού έχει μειωθεί κατά 54% ανά προϊόν, ενώ τα βιολογικά συστατικά που χρησιμοποιούνται προέρχονται κατά 92% από ανιχνεύσιμες και βιώσιμες πηγές.

Στήριξη των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων

Η αξία μιας εταιρείας αντικατοπτρίζεται στους ανθρώπους της. Με πολιτικές που προάγουν την ισότητα και τη συμπερίληψη, ο Όμιλος L’Oréal επενδύει σε ένα εργασιακό περιβάλλον που αγκαλιάζει κάθε ηλικία, φύλο και πολιτισμικό υπόβαθρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 54% των ηγετικών θέσεων κατέχονται από γυναίκες και ότι έχουν δημιουργηθεί πάνω από 25.000 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους και νέες κάτω των 30 ετών, ενώ εδώ και πάνω από 30 χρόνια αναλαμβάνει δράσεις υπέρ της ένταξης ατόμων με αναπηρίες.

Η κοινωνική συνεισφορά επεκτείνεται και εκτός του χώρου εργασίας, με τον Όμιλο να δεσμεύεται ότι τα προγράμματα κοινωνικής προσφοράς των brands του θα ωφελήσουν 10 εκατ. ανθρώπους έως το 2030. Μέσω του L’Oréal Fund for Women και του Fondation L’Oréal, χιλιάδες γυναίκες παγκοσμίως βρίσκουν στήριξη για να ενδυναμωθούν, να αποκτήσουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και να ενισχύσουν την αυτοδυναμία τους.

picture4.jpg

Στην Ελλάδα, οι πρωτοβουλίες των brands ξεχωρίζουν: Ενδεικτικά, η καμπάνια «Abuse Is Not Love» της YSL Beauty, σε συνεργασία με τη W.I.N. Hellas, με στόχο την ενημέρωση για την ενδοσυντροφική βία και την εκπαίδευση για τα 9 σημάδια κακοποιητικής σχέσης και η παγκόσμια πρωτοβουλία ψυχικής «Brave Together» της Maybelline ΝΥ, η οποία υλοποιείται τοπικά σε συνεργασία με την Εταιρεία Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας (ΕΠΑΨΥ).

Ξεχωριστή θέση έχει και το ελληνικό πρόγραμμα «Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη», που υλοποιείται σε συνεργασία με την UNESCO. Από το 2006 μέχρι σήμερα, 35 Ελληνίδες επιστήμονες έχουν λάβει για το έργο τους βραβείο ύψους 10.000 ευρώ η καθεμία από τη L’Oréal Hellas και την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, ώστε να εξελίξουν την έρευνά τους «σπάζοντας» τα στερεότυπα που εξακολουθούν να συνδέουν την επιστήμη κυρίως με τους άνδρες.

picture5.jpg

Έμφαση στην καινοτομία

Η καινοτομία δεν αφορά μόνο σε νέα προϊόντα, αλλά και νέους τρόπους σκέψης. Τον Ιούνιο του 2025, ο Όμιλος L’Oreal αναδείχθηκε από το Fortune ως η πιο καινοτόμος εταιρεία στην Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση στην τεχνολογία ομορφιάς. Από την τεχνητή νοημοσύνη που αποκρυπτογραφεί τη βιολογική γήρανση του δέρματος μέχρι έξυπνες συσκευές που εξοικονομούν νερό και ενέργεια, οι επενδύσεις στην έρευνα οδηγούν σε πρακτικές λύσεις με θετικό αποτύπωμα.

Για παράδειγμα, η συσκευή L’Oréal Professionnel AirLight Pro, σε συνεργασία με την Zuvi, η οποία αξιοποιεί για πρώτη φορά υπέρυθρο φως για να μειώσει τον χρόνο στεγνώματος των μαλλιών κατά 21%, και η βραβευμένη στα CES 2025 Innovation Awards, «lab-on-a-chip» συσκευή Lancôme Cell BioPrint, σε συνεργασία με τη NanoEntek, που επιτρέπει στους καταναλωτές να κατανοήσουν καλύτερα την υγεία του δέρματός τους.

picture6.jpg

Όταν η βιωσιμότητα, η κοινωνική ευθύνη και η καινοτομία συναντώνται, τότε η επιχειρηματικότητα αποκτά νόημα πέρα από τα οικονομικά μεγέθη. Το παράδειγμα του Ομίλου L’Oreal αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη μπορεί να είναι ταυτόχρονα βιώσιμη, δίκαιη και πρωτοποριακή.