ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Η μεταφορά των χριστουγεννιάτικων αγορών στο διαδίκτυο και οι νέες προκλήσεις

Η μεταφορά των χριστουγεννιάτικων αγορών στο διαδίκτυο και οι νέες προκλήσεις

Τα Χριστούγεννα, εκτός από εορταστική περίοδο, αποτελούν παραδοσιακά και ένα διάστημα κατά το οποίο τα δώρα και οι προσωπικές αγορές έχουν την τιμητική τους.

Παιχνίδια και gadgets για τα παιδιά, συσκευές που θεωρούνται «must», ρούχα και αξεσουάρ σε προσφορές, εισιτήρια, είδη διακόσμησης, ακόμα και τρόφιμα είναι μόνο μερικά κομμάτια του «παζλ» που συνθέτουν ένα σκηνικό αυξημένης κατανάλωσης.

Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, μεγάλο μέρος αυτής της δραστηριότητας έχει μεταφερθεί στο ίντερνετ, με τις online αγορές να πραγματοποιούνται πλέον από κάθε είδους συσκευή και σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Η αλλαγή αυτή της αγοραστικής συμπεριφοράς έχει διευκολύνει μεν σημαντικά τους καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει ένα ψηφιακό περιβάλλον με περισσότερους κινδύνους.

Αύξηση των αγορών σε ένα ευάλωτο ψηφιακό περιβάλλον

Τα περιορισμένα χρονικά περιθώρια των προσφορών, οι τελευταίες ημέρες πριν τις γιορτές και η αναζήτηση του «τέλειου δώρου» οδηγούν συχνά σε βιαστικές αποφάσεις: Δεν είναι λίγοι όσοι πατούν σε links χωρίς να ελέγχουν από πού προέρχονται, πραγματοποιούν αγορές από άγνωστα e-shops ή αποθηκεύουν τα στοιχεία πληρωμής τους για λόγους ευκολίας.

Καθώς οι online αγορές αυξάνονται τα Χριστούγεννα είναι πιο πιθανό να αυξηθούν και τα περιστατικά phishing, η εμφάνιση ψεύτικων e-shops και οι υποκλοπές καρτών: Emails και μηνύματα για παραγγελίες, πληρωμές ή προβλήματα αποστολής, αλλά και ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα που μιμούνται την εικόνα γνωστών brands, δημιουργούν ένα περιβάλλον γεμάτο παγίδες για τους καταναλωτές.

Οι συνέπειες τέτοιων περιστατικών ποικίλλουν, με τις πιο σοβαρές να είναι η κλοπή της ψηφιακής ταυτότητας μέσω της παράνομης πρόσβασης τρίτων σε email, λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης ή συνδεδεμένες υπηρεσίες. Η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων απαιτεί χρόνο, τεχνικές ενέργειες και συχνά νομική καθοδήγηση, δυσκολεύοντας την καθημερινότητα των καταναλωτών.

picture2.jpg

Απαραίτητη η προστασία στο ψηφιακό περιβάλλον

Σε αυτό το περιβάλλον αυξημένης ψηφιακής δραστηριότητας, το My Cyber Protection της Eurolife FFH έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει, με χαμηλό κόστος ασφαλίστρων, διάφορα περιστατικά που είναι πιθανό να συμβούν στο διαδίκτυο και σχετίζονται με online αγορές και συναλλαγές, καθώς και με περιπτώσεις κλοπής ψηφιακής ταυτότητας.

Απευθύνεται σε άτομα που διαθέτουν ενεργούς λογαριασμούς email, social media και εφαρμογές πληρωμών και πραγματοποιούν online αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αναγνωρίζοντας τη σύγχρονη πραγματικότητα των διασυνοριακών online αγορών και της χρήσης διεθνών πλατφορμών.

Το πρόγραμμα προβλέπει αποζημίωση σε περιπτώσεις που τα προϊόντα που αγοράστηκαν διαδικτυακά δεν παραδόθηκαν στη συμφωνημένη διεύθυνση εντός ενός μήνα από την εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης, ή παραδόθηκαν ελλιπή ή έφτασαν φθαρμένα ή κατεστραμμένα. Επιπλέον, καλύπτει απώλεια χρημάτων από μη εξουσιοδοτημένες διαδικτυακές μεταφορές χρημάτων, είτε μέσω τραπεζικών λογαριασμών που είναι συνδεδεμένοι με εφαρμογές πληρωμών είτε μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, έως 2.000 ευρώ ανά περιστατικό και ετησίως.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η πρόβλεψη για κλοπή ψηφιακής ταυτότητας. Σε αυτήν την περίπτωση, η Eurolife FFH παρέχει τεχνική υποστήριξη μέσω εξειδικευμένου συνεργάτη με στόχο την ανάκτηση της ψηφιακής ταυτότητας, αλλά και νομική προστασία, με αμοιβή δικηγόρου έως 500 ευρώ ετησίως.

Ένα ακόμη στοιχείο που διαφοροποιεί το My Cyber Protection είναι το εύρος της υποστήριξης που προσφέρει, πέρα από την οικονομική αποζημίωση. Οι ασφαλισμένοι έχουν απεριόριστη πρόσβαση σε τεχνική υποστήριξη για θέματα που σχετίζονται με online συναλλαγές, αγορές και κλοπή ψηφιακής ταυτότητας.

Τα Χριστούγεννα δεν αυξάνουν απλά τον όγκο των αγορών που πραγματοποιούνται αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε τις αγορές μας. Στο ψηφιακό περιβάλλον η ευκολία των αγορών συνυπάρχει με νέες προκλήσεις, με τη δυνατότητα άμεσης αντίδρασης σε online θέματα που προκύπτουν από συναλλαγές και αγορές να αναδεικνύεται σε κρίσιμο παράγοντα για την εμπειρία του καταναλωτή. Γι’ αυτό και ένα ολοκληρωμένο ασφαλιστικό πρόγραμμα όπως το My Cyber Protection της Eurolife FFH είναι απαραίτητο -και ίσως το καλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει κάποιος στον εαυτό του.