ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα

Απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα
EUROKINISSI

Στην υπογραφή της πρώτης σύμβασης με την ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία Rail Cargo - Goldair για την κυκλοφορία των εμπορευματικών τρένων της στο δίκτυό του, προχωρεί αύριο ο ΟΣΕ. Με τη συγκεκριμένη σύμβαση αρχίζει και επίσημα η απελευθέρωση της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, κίνηση που εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μετεξέλιξη της χώρας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.

Η Rail Cargo - Goldair δημιουργήθηκε από την Goldair, η οποία είναι μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση, από τις μεγα- λύτερες εταιρείες μεταφορών και logistics και τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους. Πρόκειται για την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Αυστρίας, η οποία ιδρύθηκε το 1837 και σήμερα συγκαταλέγεται στους σιδηροδρομικούς κολοσσούς της Ευρώπης, εκτεινόμενη σε 16 χώρες της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευ- ρώπης με 1.100 λοκομοτίβες, 26.000 βαγόνια, 39.000 εργαζομένους και 5,5 δισ. ευρώ τζίρο.

Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πατρών - Αθήνας, η εταιρεία θα ξεκινήσει τακτικό δρομολόγιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου. Επίσης, στα σχέδια της εταιρείας είναι η εισαγωγή στην ελληνική αγορά της πατενταρισμένης από τη Rail Cargo λύσης innovative semi-trailer transfer (ISU system) για τη μεταφορά επικαθήμενων trailers πάνω σε βαγόνια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.

Αρωγός στο έργο αυτό είναι οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι, με εμπειρία σε αντίστοιχες διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που έχουν υλοποιήσει σε οκτώ χώρες εκτός της Αυστρίας, οι οποίες είναι: Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροα- τία, Ιταλία και Γερμανία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ