Visa: για να μπορείς να πληρώνεις οπουδήποτε και οποτεδήποτε

Οι καινοτομίες σε τομείς όπως είναι η ιατρική, οι μεταφορές και η τεχνολογία έχουν αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και εργαζόμαστε. Μία τέτοιου τύπου καινοτομία ήταν και αυτή που έκανε την εμφάνιση της πριν από περίπου μισό αιώνα στη βόρεια Καλιφόρνια και είχε ως αφετηρία μία ριζοσπαστική ιδέα: «Τι θα γινόταν αν το χρήμα γινόταν πλήρως ηλεκτρονικό; Τότε θα μπορούσε να μεταφέρεται οπουδήποτε στον κόσμο και ο καθένας θα μπορούσε να πληρώνει οπότε και όπου ήθελε». Η ιδέα αυτή ήταν του Dee Hock, του ιδρυτή της Visa Inc. και το αποτέλεσμα της προσπάθειας του ήταν η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών που έχει αλλάξει δραστικά την καθημερινότητα μας.

Σήμερα, το όραμα της Visa κινείται στην ίδια αρχική ιδέα: να αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να πληρώσει αλλά και για να πληρωθεί κανείς από οποιονδήποτε, οπουδήποτε. Μία μητέρα στη Ρουάντα μπορεί να πληρώσει τους λογαριασμούς της χωρίς να χρειάζεται να περπατήσει δεκάδες χιλιόμετρα ή να σταθεί στην ουρά. Ένας έμπορος στο Μεξικό μπορεί να δεχθεί πληρωμές απ’ οπουδήποτε στον κόσμο. Και μία εταιρεία στην Κρήτη έχει τη δυνατότητα να πουλήσει τα προϊόντα της σε όποιο σημείο του πλανήτη, εισπράττοντας μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα το αντίτιμο.

Το δίκτυο της Visa συνεχίζει να διευρύνεται καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές και επιχειρήσεις έλκονται από την ευκολία που προσφέρουν οι ψηφιακές πληρωμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες από 3,2 δισ. κάρτες Visa και δεκάδες εκατομμύρια σημεία πώλησης που τις αποδέχονται σε 200 χώρες και περιοχές. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συνεργάζονται με τη Visa ανέρχονται σε 16.300, ενώ η διασύνδεση όλων αυτών των καρτών, σημείων αποδοχής και ιδρυμάτων γίνεται μέσα από το VisaNet, ένα από τα πιο ασφαλή, αξιόπιστα και διαλειτουργικά συστήματα πληρωμών σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ετήσια βάση ο αριθμός των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσα από το VisaNet ανέρχεται στα 160 δισ., ενώ θα πρέπει να τονιστεί ότι το δίκτυο διαθέτει την πιο προηγμένη τεχνολογίας ανάλυσης και εντοπισμού προσπαθειών εξαπάτησης και κακόβουλων επιθέσεων, διασφαλίζοντας σε καταναλωτές και επιχειρήσεις ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν με ασφάλεια και αίσθηση εμπιστοσύνης τις συναλλαγές τους.

Στηρίζοντας την καινοτομία

Στηρίζοντας το όραμα για συναλλαγές οπουδήποτε, οποτεδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο, η Visa έχει προχωρήσει στη δημιουργία των Visa Digital Solutions και Visa Innovation Centers προκειμένου να προσφέρει τα εργαλεία εκείνα που θα επιτρέψουν την ταχύτερη ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και υπηρεσιών.

Οι Visa Digital Solutions είναι ένα διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών και τεχνολογιών που επιτρέπουν την ασφαλή ενσωμάτωση νέων λύσεων σε διάφορα προϊόντα. Αντίστοιχα, τα  Visa Innovation Centers στο Ντουμπάι, το Λονδίνο, το Μαϊάμι, τη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, τη Σιγκαπούρη και το Τελ Αβίβ έχουν ως στόχο να προσφέρουν σε πελάτες και συνεργάτες τη δυνατότητα να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες σε συνεργασία με εξειδικευμένα στελέχη της Visa.

 

Οι συνεργασίες αποτελούν βασικό κομμάτι της στρατηγικής της Visa όσον αφορά την προώθηση νέων καινοτόμων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, η Visa συνεργάζεται με τη Honda προκειμένου να υλοποιήσει τη δυνατότητα για πληρωμές μέσα από οχήματα ώστε οι οδηγοί και οι επιβάτες να μη χρειάζεται να βγουν από το όχημα για να ολοκληρώσουν μία πληρωμή! Ακόμη, IBM και Visa έχουν ξεκινήσει να συνεργάζονται προκειμένου να προσφέρουν ασφαλείς πληρωμές μέσω από ΙοΤ λύσεις, συμπεριλαμβανομένων wearables αλλά και άλλων διασυνδεδεμένων συσκευών. Επίσης, σε αναπτυσσόμενες χώρες, η Visa προσφέρει τη δυνατότητα για ασφαλείς πληρωμές μέσω του mVisa, μίας υπηρεσίας που επιτρέπει την πραγματοποίηση συναλλαγών και τη μεταφορά χρημάτων με τη χρήση των «απλών» κινητών τηλεφώνων και τη σάρωση ενός QR κωδικού.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, η Visa έχει βοηθήσει σημαντικά στην προώθηση των ψηφιακών πληρωμών και στην ενίσχυση της ανταπόκρισης των καταναλωτών στις νέες λύσεις που υπάρχουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Digital Payments που πραγματοποίησε η Visa στην Ελλάδα, περίπου το 60% των Ελλήνων ελέγχουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους ή έχουν πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό τους, ενώ το 42% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν smartphone ή tablet για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια. Ακόμη, το 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18 έως 34 ετών να χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους ως «χρήστες mobile πληρωμών», ενώ το 93% των Ελλήνων καταναλωτών  αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής.

banner

Διαβάστε επίσης