Οι φορητές συσκευές έρχονται στο προσκήνιο

Αν και η ψηφιακή τραπεζική μοιάζει να είναι κάτι με το οποίο ασχολούμαστε μόλις τα τελευταία χρόνια, η πραγματικότητα είναι πως το e-banking έχει μία ιστορία τουλάχιστον 15 ετών ακόμη και στην Ελλάδα.

Το web banking έκανε την εμφάνιση του στη χώρα μας στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και παρουσίαζε μία σταθερά ανοδική πορεία μέχρι τα capital controls, τα οποία έδωσαν μία τεράστια ώθηση, δεδομένου ότι όλοι οι Έλληνες που ήταν χρήστες του Διαδικτύου και πελάτες μίας τράπεζας έσπευσαν να προμηθευτούν κωδικούς προκειμένου να μπορούν να πραγματοποιούν online συναλλαγές.

Αυτό που αξίζει να επισημανθεί είναι πως εδώ και αρκετά χρόνια μέσα από τις υπηρεσίες web banking των ελληνικών τραπεζών είναι εφικτή η πραγματοποίηση κάθε είδους συναλλαγών. Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν κάθε είδους λογαριασμούς, όπως και να διεκπεραιώσουν τις υποχρεώσεις προς το ελληνικό Δημόσιο. Και μάλιστα στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, η επιπλέον χρέωση είναι μηδενική.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank και Τράπεζα Πειραιώς έχουν προχωρήσει -την τελευταία 3ετία- σε ριζική αλλαγή των web banking πλατφορμών τους, ενώ σε αντίστοιχη κίνηση αναμένεται να προχωρήσει μέσα στο 2018 και η Eurobank. Ακόμη, το 2017 η Alpha Bank προχώρησε σε ριζική αναβάθμιση του web banking συστήματος που απευθύνεται στις επιχειρήσεις.

Mobile banking

Όλες οι ενδείξεις είναι πως οι καταναλωτές προτιμούν το smartphone τους για τις online τραπεζικές εργασίες και συναλλαγές. Και γι’ αυτό και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες έχουν προχωρήσει την τελευταία διετία σε αναβάθμιση των εφαρμογών mobile banking που διαθέτουν.

Ένα κοινό χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση της δυνατότητας πρόσβασης μέσω δακτυλικού αποτυπώματος, γεγονός που έχει βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία του χρήστη όσον αφορά στην πρόσβαση στα στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών και υπηρεσιών που διαθέτει. Πρακτικά, με τη χρήση του δακτυλικού αποτυπώματος δεν χρειάζεται να πληκτρολογεί κάποιος τους κωδικούς πρόσβασης και το αποτέλεσμα είναι η τεράστια αύξηση που παρατηρείται πλέον στη χρήση των mobile banking apps. Για παράδειγμα, στην Τράπεζα Πειραιώς, το λανσάρισμα του νέου app, το οποίο θα πρέπει να σημειωθεί ότι επιδιώκει να προσεγγίσει το ευρύ κοινό, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που δεν έχουν ιδιαίτερη εξοικείωση με τις ψηφιακές τεχνολογίες, είχε ως αποτέλεσμα την 7% αύξηση των χρηστών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή σε ημερήσια βάση, ενώ κατά μέσο όρο κάθε χρήστης κάνει login μία φορά κάθε δύο ημέρες. Αντίστοιχα μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στην περίπτωση του mobile banking app της Alpha Bank, όταν η εφαρμογή ανανεώθηκε και απέκτησε τη δυνατότητα για είσοδο μέσω δακτυλικού αποτυπώματος.

banner

Διαβάστε επίσης