Την παρέμβαση της δικαιοσύνης για την επέκταση της σύμβασης συνεκμετάλλευσης του Διεθνούς αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος ζητά το Κίνημα Αλλαγής προκαλώντας την αντίδραση του υπουργείου Οικονομικών κύκλοι του οποίου καλούν την Φώφη Γεννηματά να καταγγείλει τον Ευάγγελο Βενιζέλο.

Το Κίνημα Αλλαγής κατηγορεί την κυβέρνηση ότι προχώρησε στην κύρωση της σύμβασης με εξωθεσμικές διαδικασίες και εν κρυπτώ κάνοντας λόγο για ένα «από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της Μεταπολίτευσης και έχει δύο φάσεις».

Καταλογίζει σοβαρές ευθύνες σε πέντε υπουργούς τους ΣΥΡΙΖΑ, μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (Τσακαλώτος, Σταθάκης, Σπίρτζης, Αχτσιόγλου, Παπαδημητρίου) που «υπέγραφαν και δημοσίευαν στο ΦΕΚ (Β’ 3294, 261/13.09.2017) ότι για την Παράταση της συνεκμετάλλευσης, το αντίτιμο ήταν 483 εκατ. €. Οι ίδιοι υπουργοί στη συνέχεια, μετά από μόλις ένα χρόνο, αποδέχονται νέα τιμή σχεδόν 2,3 φορές μεγαλύτερη, ύψους 1,115δις € μετά από εντολή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ στην οποία ήταν υποχρεωμένοι να αποστείλουν για έλεγχο κι έγκριση την απόφασή τους».

Από το ΚΙΝΑΛ κατηγορούν και την Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ενώ σχολιάζουν πως «πραξικοπιματικά ο Υπουργός Ε. Τσακαλώτος, αρνήθηκε να καταθέσει όσα έγγραφα ζητήσαμε επανειλημμένως και κυρίως την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία εγκρίθηκε η νέα τιμή του 1,115δις € ως ‘’αγοραία’’ (“market price”) όσο και όλες τις υπόλοιπες εισηγήσεις κι εμπειρογνωμοσύνες που εισηγούνται την παλιά και τη νέα αυτή τιμή».

«Για το Κίνημα Αλλαγής όμως δεν αρκεί να διασφαλίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι αξιοποιείται το περιουσιακό στοιχείο σε αγοραία τιμή. Μας ενδιαφέρει να μάθουμε αν η παράταση αυτή γίνεται με τον οικονομικά πλέον πρόσφορο τρόπο για το Δημόσιο Συμφέρον» τονίζεται.

 

ΥΠΟΙΚ: Καταγγείλτε τον Βενιζέλο

«Η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο αχαλίνωτη φαντασία σε σχέση με τις θέσεις κύκλων του ΚΙΝΑΛ για την παράταση της σύμβασης του Αεροδρομίου ‘’Ελ. Βενιζέλος’’», ανέφεραν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, καταλογίζοντας και άγνοια στις αιτιάσεις των στελεχών του κόμματος.

Όπως καυστικά σχολιάζεται, «το μόνο που απομένει είναι να επιτεθούν στην κυβέρνηση του… ΠΑΣΟΚ, η οποία το 2011 μεταβίβασε τόσο το 30% των μετοχών της Εταιρίας Αεροδρομίου στο ΤΑΙΠΕΔ όσο και το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης. Αναμένουμε, επίσης, να καταγγείλουν και τον κ. Β. Βενιζέλο, τότε υπουργό Οικονομικών που εισηγήθηκε στην αρμόδια διϋπουργική επιτροπή τη σχετική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 2061/16.09.2011). Μπορούν, επίσης, προσθέτουν, να καταγγείλουν την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που δημιούργησε το ΤΑΙΠΕΔ και το θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, με βάση το οποίο κάθε περιουσιακό στοιχείο που περνά στο ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να αξιοποιηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης, σύμβασης παραχώρησης κλπ. (Ν.3986/2011)».

Από το περιβάλλον του Ευκλείδη Τσακαλώτου σχολιάζουν πως στο ΚΙΝΑΛ δείχνουν και άγνοια πραγματικών δεδομένων. Εξηγούν πως το ΚΙΝΑΛ «τάσσεται υπέρ της προκήρυξης ανοιχτού διαγωνισμού για την παράταση. Τώρα, πώς μια υφιστάμενη σύμβαση μεταξύ δύο μερών μπορεί να παραταθεί με προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού από το ένα μέρος, είναι κάτι που μόνο το ΚΙΝΑΛ μπορεί να εξηγήσει».

Επιπλέον σχολιάζουν την αναφορά του ΚΙΝΑΛ στις «επιπτώσεις που θα έχει στην αξία του 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίες προβλέπεται να βγουν άμεσα προς πώληση, όταν οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος υποψήφιος αγοραστής των μετοχών, θα γνωρίζει ήδη ότι έχει εκχωρηθεί το management του ΔΑΑ για 20 χρόνια», πως «δεν χρειάζεται καν να είναι κάποιος πρωτοετής σε οικονομική σχολή για να καταλάβει ότι η αξία μιας εταιρείας με διάρκεια ζωής έως το 2046 είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη μιας εταιρείας με διάρκεια ζωής έως το 2026».

«Είναι προφανές ότι το ΚΙΝΑΛ ακόμα δεν έχει εξοικειωθεί με τη λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρ. Επιτροπής όταν κατηγορεί τον υπουργό Οικονομικών ότι ενήργησε «πραξικοπιματικά» (sic) σχετικά με την κατάθεση της απόφασης της Ευρ. Επιτροπής στη Βουλή. Πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν η χώρα έχει ακόμα ανοιχτές υποθέσεις και πληρώνει πρόστιμα για παραβιάσεις ανταγωνισμού επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Μπορεί όμως για να ενημερωθεί να επισκεφθεί την παρακάτω ιστοσελίδα: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/case_details.cfm?proc_code=3_SA_48509 Εκεί θα διαπιστώσουν ότι η σχετική απόφαση θα δημοσιευτεί σύντομα» σχολιάζουν καυστικά από την πλατεία Συντάγματος καταλήγοντας πως «τελικώς, το πραγματικό σκάνδαλο για το ΚΙΝΑΛ είναι το γεγονός ότι ένα τόσο μεγάλο έργο υλοποιήθηκε σύμφωνα με όλες τις διαδικασίες κι όχι όπως είχαν οι ίδιοι μάθει να κλείνουν τις δουλειές...».

Διαβάστε επίσης