Ξεχάστε τα ταμεία των τραπέζων - Έρχονται νέοι τρόποι συναλλάγων
Πηγή: EUROKINISSI/ΧΑΒΑΛΕΖΗΣ ΣΤΡΑΤΟΣ

Ένα νέο τραπεζικό σύστημα θα έχει δημιουργηθεί μέχρι το 2021 το οποίο λίγα θα θυμίζει από τα όσα γνωρίζουμε σήμερα.

Άμεσος στόχος είναι τα λιγότερα και μικρότερα καταστήματα που θα απευθύνονται κυρίως σε επαγγελματίες με τους ιδιώτες να ωθούνται προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Το πρώτο βήμα των αλλαγών ήδη έγινε με το νέο ωράριο που σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή: ενώ μέχρι σήμερα τα τραπεζικά καταστήματα εξυπηρετούσαν το κοινό μέχρι τις 14.30 με εξαίρεση την Παρασκευή οπότε και έκλειναν μισή ώρα νωρίτερα, πλέον το ωράριο για το κοινό θα είναι κάθε μέρα μέχρι τις 14.00.

Οι τραπεζίτες συμφώνησαν με την ΟΤΟΕ σε αποκατάσταση των μισθών των υπαλλήλων. Με την χωροταξική αλλαγή που έχει σχεδιαστεί και ήδη υλοποιείται, αυτό πρακτικά σημαίνει μικρότερος αριθμός εργαζομένων.

Την ίδια ώρα οι τράπεζες επενδύουν στην ηλεκτρονική τραπεζική. Πρόσφατα η Τράπεζα Πειραιώς παρουσίασε το πρώτο e-branch, το πλήρως αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα της Τράπεζας στην Θεσσαλονίκη, που είναι και το πρώτο στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς και το νέο εργαλείο οικονομικού προγραμματισμού (PFM – Personal Financial Management) για ιδιώτες και ελεύθερους επαγγελματίες μέσω της Winbank.

Μερικές από τις πρωτοποριακές υπηρεσίες του e-branch είναι:

  • Το «Ταμείο από Απόσταση», όπου ο πελάτης μπορεί να εκτελέσει μέσω video κλήσης, πληθώρα συναλλαγών σε διευρυμένο ωράριο.
  • οnline εγγραφή στην υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής (winbank)
  • Πραγματοποίηση συναλλαγών 24/7 σε ATM & EasyPay εσωτερικού χώρου
  • Χρήση των διαθέσιμων, στο κατάστημα, ηλεκτρονικών συσκευών (PC & tablets) για γνωριμία και εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Τράπεζας (digital corner).
  • Γνωριμία με τα προϊόντα και υπηρεσίες των συνεργατών του Προγράμματος Επιβράβευσης yellow (exhibition area).

Επίσης στα e-branch της Τράπεζας Πειραιώς παρέχονται πρωτοποριακές υπηρεσίες για τρεις κατηγορίες πολιτών ΑμεΑ:

  • Για άτομα με πρόβλημα όρασης, εκτέλεση συναλλαγών ταμείου χωρίς την ανάγκη παράστασης και συνυπογραφής δύο μαρτύρων.
  • Για άτομα με πρόβλημα ακοής, δυνατότητα εξυπηρέτησης στη νοηματική γλώσσα για συναλλαγές ταμείου.
  • Για άτομα με κινητικά προβλήματα, εύκολη προσβασιμότητα στο κατάστημα και στον «Ταμία από απόσταση».

Η εξοικείωση των Ελλήνων με το πλαστικό χρήμα και το internet banking είναι ένα σημαντικό asset  για τις τράπεζες ώστε να προχωρήσουν στα σχέδια τους χωρίς κοινωνικές αντιδράσεις αλλά με υψηλότερα κέρδη.

Προσωποποιημένα, νέα, ψηφιακά, online προϊόντα αλλά και υπηρεσίες που θα σχεδιάζονται με τη συμμετοχή και των πελατών, ώστε να καλύπτονται οι πραγματικές τους ανάγκες και να εξασφαλίζεται η βέλτιστη εμπειρία, είναι βασικός στόχος στο φιλόδοξο σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού της Eurobank για το 2019.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!